• September1518

    Följas åt med vikt och träning!

    Vad har ni för mål och när vill ni nå dit?

    Hur mycket väger ni nu och vad var startvikten?

    Hur tänker ni gå tillväga?

    Målvikten är 58 kg och jag vill helst nå dit senast i augusti men gärna tidigare!

    Jag vägde imorse 64,9 kg, jag är snart tillbaka på vikten jag hade innan jag blev gravid. Fick bebis för 10 veckor sen och gick upp 15 kg. Från början har jag som mest haft en vikt på nästan 73 kg (ej räknat gravidvikt).

    Jag siktar på att styrketräna 3-5 gånger samt ta några promenader i veckan.

    Jag kommer att äta vanlig husmanskost, frukost, lunch, middag, mellis. Dricka mycket vatten och te, undvika småätande. Försöka hålla mig ifrån godis och sötsaker så gott jag kan. För mig är det viktigt att gå ner genom en fungerande livsstil eftersom jag har jojobantat många gånger förut.

    Hoppas fler vill haka på och peppa varandra! Vore kul med uppdateringar en gång i veckan eller oftare om man orkar. Nu kör vi, 2022 når vi i mål!

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning!
  • September1518
    Anonym (Fia) skrev 2022-06-03 11:35:36 följande:
    Bra jobbat!!! Så skönt att byta siffra på vågen!!! 
    Tack! Ja man blir alltid ännu mer taggad! :D
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2022-06-03 11:52:55 följande:
    .....
    September1518 skrev 2022-06-03 09:20:14 följande:

    60,8kg idag!

    Efter 2 sega veckor med endast 200g ner i veckan släppte det äntligen lite mer. Men man hoppas väl alltid på ännu lite mer haha. Nu är jag så nära att börja på en 5:a, inte ens 1kg kvar, känns otroligt!


    Hahaha, deja vu! Flört

    Hahaha jaa men jag skrev även att jag blivit motbevisad några gånger! Så hoppades på det igen och så blev det. Samtidigt så har det även varit så att de fåtal gånger jag inte varit nervös så har jag gått upp istället haha! Känns som att jinxa om jag då tror att jag har gått ner.

    Plus att det känns rätt stört att gå ner i vikt när jag äter som jag gör. 
  • Anonym (Stegräknaren)

    30 minuter till Springtime.

    Åt helsicke med vikten, att röra på benen får duga.

  • September1518
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2022-06-04 13:59:43 följande:

    30 minuter till Springtime.

    Åt helsicke med vikten, att röra på benen får duga.


    Åh vad härligt! Lycka till! :D
  • Anonym (Stegräknaren)

    Det gick rätt okej faktiskt. Lite irriterande bara att jag hade hygglig form (både löptider och figur) för 7 år sen när jag sprang, och sen har förfallet smugit sig på.

    Men det får väl bli nya tag nu, och göra om detta nästa år.

  • Anonym (snygg tjej)

    Hejdå fläskberg!

    snart är bmi 19 i sikte.

    efter det ska jag börja forma kroppen.
    alltså få muskler där allt pösfett fortfarande sitter. 

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2022-06-04 13:59:43 följande:

    30 minuter till Springtime.

    Åt helsicke med vikten, att röra på benen får duga.


    Helt rätt!!! Heja dig! 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (snygg tjej) skrev 2022-06-04 17:45:29 följande:

    Hejdå fläskberg!

    snart är bmi 19 i sikte.

    efter det ska jag börja forma kroppen.
    alltså få muskler där allt pösfett fortfarande sitter. 


    Jag är inte den som egentligen borde säga till eller tycka något då jag är sämst på såväl vikt, kost som träning. Men känner tydligen att jag måste ändå? Du får såklart ha vilket mål du vill och bmi du trivs bäst med. Men att svälta sig själv (nåja fasta) och skriva ord som fläskberg känns osunt för mig. Att träna, gå ner i vikt om det behövs, äta sunt det för mig är hälsosamt men när strävan efter ideal går överstyr känns det som en typisk kvinnofälla. Vet inte om det gjort det för dig och i ett tidigare inlägg skrev du att någon kanske skulle bli provocerad. Provocerad blev jag inte men tydligen kände jag ändå för att säga något.
  • September1518
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2022-06-04 16:05:42 följande:

    Det gick rätt okej faktiskt. Lite irriterande bara att jag hade hygglig form (både löptider och figur) för 7 år sen när jag sprang, och sen har förfallet smugit sig på.

    Men det får väl bli nya tag nu, och göra om detta nästa år.


    Äsch det får du försöka släppa, 7 år sen är 7 år sen, du har säkert levat och haft en hel del gott sen dess. Tycker du nu att formen är viktig satsar du på det igen och då kommer det gå snabbt ska du se!
  • September1518
    Anonym (snygg tjej) skrev 2022-06-04 17:45:29 följande:

    Hejdå fläskberg!

    snart är bmi 19 i sikte.

    efter det ska jag börja forma kroppen.
    alltså få muskler där allt pösfett fortfarande sitter. 


    Tänker likadant. Först mer i vikt  och förhoppningsvis känner jag mig smal, sen fokus på bygga muskler och forma. Nu har jag redan rätt snygg form och har styrketränat regelbundet i 5 år så en del muskler har jag med. Men efter viktnedgång blir det fokus på progressiv styrketräning så jag får mer tonad kropp.
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning!