• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • kokosnötmjölk
    Eurydike skrev 2022-12-29 02:31:32 följande:
    Samma här! Men nu SKA jag gå och lägga mig 😇 Först ska jag bara kolla lite på Trevlig helg på SVT Play och ligga och fnissa för mig själv i mörkret 🙃 Suck! 😅 Ja, vi förbereder oss nog för nyår året runt 🥳

    Ja är det inte det ena så är det det andra 😅 Om man kommer i säng i vettig tid så ligger man klarvaken och stirrar i taket. Om man inte kommer i säng utan gör annat så somnar man ju inte heller för att man? eh, gör annat 🙈 Blir så less på mig själv ibland. Men jag är ändå parkerad i sägen, satt här och virkade också, så jag har varit i sängen ett tag. Bara det att jag är klarvaken. Brainnnnnn 🙃 

    Exakt. Vi är förberedda för nyår i alla fall! Synd att det bara är en dag per år 😂 Vi får väl börja fira typ kinesiskt nyår och massa andra nyår helt enkelt 🥳 

    Nä. Nu ska jag försöka sova. Hoppas att John Blund kommer till oss båda & att vi får lite sömn 💤 

  • fribygg
    Eurydike skrev 2022-12-28 18:53:41 följande:
    Välkommen till tråden! Vet du, det låter väldigt mysigt att elda mitt i natten 😊 Det skulle jag gärna också gjort, men har ingenstans att elda. Möjligtvis i diskhon då, men då sätter väl den där brandvarnaren igång och tjuter 🤔
    Tack!
    Får skinkätare som jag varken dröm eller moralkaka? Du kanske bränner  stearinljus i decembermörkret om du inte bor så du kan elda? 
  • Eurydike
    fribygg skrev 2022-12-29 22:22:09 följande:
    Tack!
    Får skinkätare som jag varken dröm eller moralkaka? Du kanske bränner  stearinljus i decembermörkret om du inte bor så du kan elda? 

    *Öppnar kakburken och ser efter*


    Moralkakorna är tyvärr slut, för jag har redan delat ut så många, men du har tur för det finns några drömmar kvar. Så varsågod! Här har du en dröm och välkommen till tråden 🍪 Jag är allergisk mot stearinljus, men det brann faktiskt i lägenheten under min för några veckor sedan 🔥 På något vis tog sig röken in i min lägenhet via köket, så brandmännen fick blåsa ur den med sina fläktar. Jag fick, på eget initiativ, utrymma via en rökfylld trappuppgång. Det var läskigt! 😱

  • Anonym (Grumm)
    Eurydike skrev 2022-12-29 22:42:49 följande:

    *Öppnar kakburken och ser efter*


    Moralkakorna är tyvärr slut, för jag har redan delat ut så många, men du har tur för det finns några drömmar kvar. Så varsågod! Här har du en dröm och välkommen till tråden 🍪 Jag är allergisk mot stearinljus, men det brann faktiskt i lägenheten under min för några veckor sedan 🔥 På något vis tog sig röken in i min lägenhet via köket, så brandmännen fick blåsa ur den med sina fläktar. Jag fick, på eget initiativ, utrymma via en rökfylld trappuppgång. Det var läskigt! 😱


    Läskigt! Tur att det gick bra Solig
  • fribygg
    Eurydike skrev 2022-12-29 22:42:49 följande:

    *Öppnar kakburken och ser efter*


    Moralkakorna är tyvärr slut, för jag har redan delat ut så många, men du har tur för det finns några drömmar kvar. Så varsågod! Här har du en dröm och välkommen till tråden 🍪 Jag är allergisk mot stearinljus, men det brann faktiskt i lägenheten under min för några veckor sedan 🔥 På något vis tog sig röken in i min lägenhet via köket, så brandmännen fick blåsa ur den med sina fläktar. Jag fick, på eget initiativ, utrymma via en rökfylld trappuppgång. Det var läskigt! 😱


    Det låter rätt farligt,  inte drömmarna alltså... 
    Skinkan är slut, men det går fint att knapra pepparkakor och elda så här på kvällskvisten;) 
  • Eurydike
    Anonym (Grumm) skrev 2022-12-29 22:49:40 följande:
    Läskigt! Tur att det gick bra Solig
    Tack! Ja, det var ett riktigt drama 😅🔥
  • Eurydike
    fribygg skrev 2022-12-29 22:56:21 följande:
    Det låter rätt farligt,  inte drömmarna alltså... 
    Skinkan är slut, men det går fint att knapra pepparkakor och elda så här på kvällskvisten;) 
    När jag såg röken välla in vid min spis fick jag panik och undrade hur spisen kunde brinna när den var av och dessutom kall. Svaret på det är att; det kunde den inte 🔥 Skönt att du har lite pepparkakor kvar att knapra på, även om skinkan är slut 😋
  • fribygg

    Det var i går det fanns julpepparkakor kvar, i dag är det väl dax att proviantera för helgen om man inte ska leva på drömmar och moralkakor från "bättre vetande"

  • Eurydike

    Plågade mig upp tidigt idag. Redan kl 8. Halvdöd vandrade jag iväg till affären för att köpa en sak. Glömde det jag skulle köpa och köpte massa annat som jag inte skulle köpa istället. När jag kom in i trappuppgången halkade jag i trappan och landade på rumpan och gled flera trappsteg på det viset. Sedan kravlade jag mig upp igen och kunde äntligen stänga dörren om mig, efter att ha motat bort en och annan grådvärg. Puh! Det verkar vara livsfarligt att gå upp tidigt 😱 

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!