• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    kokosnötmjölk skrev 2023-01-02 00:25:50 följande:

    Jag är sist på bollen som vanligt 😂 

    Men gott nytt år allihopa! ✨🥂


    Bättre sent än aldrig 😂

    Gott nytt år och god fortsättning på dig också! 🥳🌟
  • Eurydike

    Jag älskar att vara ledig 😍 Nu börjar jag komma in i min naturliga dygnsrytm, där jag går och lägger mig runt kl 3 och vaknar runt kl 12. Om jag sov så här jämt, så skulle jag inte ha några sömnproblem. I natt blev det 9 timmars sömn 😴 

  • kokosnötmjölk
    Eurydike skrev 2023-01-03 11:45:46 följande:
    Bättre sent än aldrig 😂

    Gott nytt år och god fortsättning på dig också! 🥳🌟
    Tack  
    Eurydike skrev 2023-01-03 11:48:59 följande:
    Jag älskar att vara ledig 😍 Nu börjar jag komma in i min naturliga dygnsrytm, där jag går och lägger mig runt kl 3 och vaknar runt kl 12. Om jag sov så här jämt, så skulle jag inte ha några sömnproblem. I natt blev det 9 timmars sömn 😴 
    Jag älskar också att vara ledig! Håller just nu på med projekt skjuta tillbaka dygnet eftersom skoltermien börjar igen nästa vecka. Det har varit så skönt att vara ledig och kunna vara uppe halva natten och sova halva dagen. Vardagen fungerar ju tyvärr inte på 2 timmars sömn 🤣 

    Nej, alltså, det här med sömnproblem är helt ärligt riktigt jobbigt. Det passar liksom inte in i samhällets norm och "9-5" jobb. 
  • kokosnötmjölk

    Angående det någon skrev om CBD olja (Stooler tror jag det var), så nej, det har jag inte testat. Däremot har jag testat de flesta receptbelagda medicinerna som skrivs ut i sverige. Hade en period på några år där jag verkligen inte kunde sova, så då fick jag börja medicinera för att få någon form av rätsida på det igen. Sömnen var kaos och jag sov typ varannan-var tredje natt, några timmar. Så det funkade inte (det finns orsaker bakom att det var så men jag vågar inte riktigt berätta då jag är nojig att det ska identifiera mig). Hann gå igenom, vad som kändes som ett halvt apotek, men hittade till slut rätt i medicindjungeln. 

    Nu är jag sedan ca 1.5 år omedicinerad vilket innebär att jag blivit en nattuggla igen. Men det är absolut inte så illa som det var. Hade dock en kortare period på några veckor i höstas då jag sattes in på medicinering igen för att jag helt enkelt behövde det. Så alternativet att åter igen börja medicinera finns, men om jag klarar mig utan medicin så vill jag gärna göra det (har inget emot medicin så, men vill helst klara mig utan ändå) 😊 

    Nu blev detta ett väldigt långt svar på en kort fråga. Men nej, jag har inte testat CBD olja 💊

  • Eurydike
    SweeneyTodd skrev 2023-01-07 17:56:20 följande:

    Hej i stugorna. Glad

    Har ni haft en bra jul och nyår?


    Hej i stugan! 🏠

    Här är det bara bra! Ett jullov var precis det jag behövde, så nu har jag fått en nystart. Dricker bara koffeinfritt kaffe och sover bättre än på länge. Hur har du själv haft det? 😊
  • SweeneyTodd
    Eurydike skrev 2023-01-07 19:35:45 följande:
    Hej i stugan! 🏠

    Här är det bara bra! Ett jullov var precis det jag behövde, så nu har jag fått en nystart. Dricker bara koffeinfritt kaffe och sover bättre än på länge. Hur har du själv haft det? 😊
    Du verkar ha det bra, vad härligt.

    Jag har det bara bra, tackar som frågar. 
  • Eurydike
    fribygg skrev 2023-01-08 01:32:21 följande:

    Är vaken men vet egentligen inte varför.


    Då är vi två! Det vet jag aldrig 😅
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!