• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2023-10-29 15:42:20 följande:
    Hoppas huvudvärken har gått över nu! Annars har kanske ?Tant fultextad? en formel som botar det? Vi kan alltid hoppas! 🤩
    Tant fultextad har vid behov en formel. Förhoppningsvis blir Fredrik fri från det innan det behövs.
    Aniiee skrev 2023-10-29 16:13:50 följande:
    Kul! Jag har nog inte spelat badminton sen...... typ 11-årsåldern någon gång. Gick på internationell skola då med massa snobbiga engelsmän. 
    Fint! Det är ju lite speciellt med badminton med tanke på bollen. Med ja såklart, Storbritannien och badminton är ju givet.
  • Stooler

    Här på GC är klockan 19:20 och himlen blev just mörk! Lite ovant att kvällen börjar så tidigt, det är fortfarande ganska hög aktivitet utanför balkongen. För mig är det tystnaden i kombination med omgivningsmörkret som ger mig energi på natten. Konstaterat många gånger att jag jobbar nästan alltid effektivast runt 01:00-02:00 nattetid. Men då får det inte vara vinter om jag befinner mig i Sverige! För då är mörkret bara passiviserande och deprimerande. Inser att jag trots nästan inga jobb för dagen, påverkas av tidsomställningen fast jag är på en plats där skillnaden i ljusmängd är väsentligt mindre här.

  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-29 19:10:13 följande:
    Tant fultextad har vid behov en formel. Förhoppningsvis blir Fredrik fri från det innan det behövs.
    Aniiee skrev 2023-10-29 16:13:50 följande:
    Kul! Jag har nog inte spelat badminton sen...... typ 11-årsåldern någon gång. Gick på internationell skola då med massa snobbiga engelsmän. 
    Fint! Det är ju lite speciellt med badminton med tanke på bollen. Med ja såklart, Storbritannien och badminton är ju givet.
    Det gick över men bra att veta att formler finns att tillgå.

    Badminton är kul. Jag spelade en hel del för tiotalet år sedan. Nu kör alla padel. Vilket är som badminton fast dyrt.
  • Aniiee

    Jag har nu 19 ai-genererade bilder på Lucia.... det ska böjas i tid....


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    Stooler skrev 2023-10-29 20:28:07 följande:

    Här på GC är klockan 19:20 och himlen blev just mörk! Lite ovant att kvällen börjar så tidigt, det är fortfarande ganska hög aktivitet utanför balkongen. För mig är det tystnaden i kombination med omgivningsmörkret som ger mig energi på natten. Konstaterat många gånger att jag jobbar nästan alltid effektivast runt 01:00-02:00 nattetid. Men då får det inte vara vinter om jag befinner mig i Sverige! För då är mörkret bara passiviserande och deprimerande. Inser att jag trots nästan inga jobb för dagen, påverkas av tidsomställningen fast jag är på en plats där skillnaden i ljusmängd är väsentligt mindre här.


    Ja, kvällarna är väldigt långa här nu. Ibland tappar jag tidsuppfattningen och tror att klockan är sent när det är tidigt och tidigt när det är sent. 

    Jag är också som mest effektiv och kreativ någon gång mellan 00 och 04. Jag tror att för mig handlar det mycket om mörkret och framför allt tystnaden.

    Nu är det snart novmber, och jag får i huvudet den inledande meningen från boken "Den skrattande polisen" av Maj Sjövall och Per Wahlöö. "Regn. Novembermörker och regn." Med Torsten Wahlunds röst.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-10-29 20:35:37 följande:

    Jag har nu 19 ai-genererade bilder på Lucia.... det ska böjas i tid....


    Det var flitigt av dig måste jag säga! Hoppas vi får se dem så småningom 😊
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2023-10-30 18:45:18 följande:
    Det var flitigt av dig måste jag säga! Hoppas vi får se dem så småningom 😊
    Det får väl bli "lucköppning" i December =P

    Nu försöker jag få till bilder för texten till "mössens julafton".
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • fultextad användarhandbok

    Höstvindsventilerade människor på gatorna. I dag har jag verkligen känt mig uppskattad. Arbetet slutar på onsdag. Nå jaa, lite så då. Hoppas att ni har haft det fint i dag och mått bra och så där. Solig

  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-10-30 19:03:02 följande:
    Det får väl bli "lucköppning" i December =P

    Nu försöker jag få till bilder för texten till "mössens julafton".
    Gärna det! 🤩

    Spännande! Kanske något att posta i AI-tråden när bilderna är färdiga?
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-30 21:04:43 följande:

    Höstvindsventilerade människor på gatorna. I dag har jag verkligen känt mig uppskattad. Arbetet slutar på onsdag. Nå jaa, lite så då. Hoppas att ni har haft det fint i dag och mått bra och så där.  // Solig


    Precis så kände jag mig idag. Höstvindsventilerad, på gott och ont. Genomblåst och lite frusen, men ändå uppfriskad 🌪 Vad fint! Jag önskar dig en sådan dag och känsla varje dag Solig
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!