• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • FredrikLiksom

    God morgon kamrater!
    Här kommer dagen blogginlägg.
    Jag ligger här och lyssnar på timern till fönsterlampan och förundras över att jag står ut med ljudet. Jag brukar störa mig på ljud. Men det här är inte ett konstant malande utan det har lite rytm liksom. Så det är därför det funkar.

    Det är regn på schemat idag och för all evig framtid. Jag hade väl hoppats på lite krispig höstsol men man kan inte få allt. 

    Jag står med ena foten på bromsen och den andra på gasen. Det är inte bra för maskineriet riktigt. Bestäm dig wtf. 

    Nu ska jag försöka somna om. 


    Jag hoppas och tror att ni känner lycka minst en gång idag.

  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2023-10-30 23:27:33 följande:
    Precis så kände jag mig idag. Höstvindsventilerad, på gott och ont. Genomblåst och lite frusen, men ändå uppfriskad 🌪 Vad fint! Jag önskar dig en sådan dag och känsla varje dag Solig
    Klar och frisk så att man nästan kan nästan bita i luften. Tack så mycket!
    Eurydike skrev 2023-10-30 23:28:25 följande:

    Nu ska jag träna så jag blir stor och stark 💪💪💪


    Knäböj bänk och mark, gör dig stor och stark! Lägg därtill rodd med stång, snart vig och snabb på språng! Sauna sisu och Sibelius låter bra, heja orka mer hurra! Jag vet ju inte så mycket om träning och har ingen styrka att skryta om, men jag tror att det är bra att ta i mer än vad man behöver, så att det blir snabba repetitioner på låga vikter. Det blir ju ändå långsammare repetitioner med högre vikter. Då tränar man väl den typ av muskelfibrer som ger mest styrka kanske. Så inte för många repetitioner per set då heller. Fast du vet nog mycket mer om detta än jag! Lycka till!
  • fultextad användarhandbok
    FredrikLiksom skrev 2023-10-31 04:00:37 följande:

    God morgon kamrater!
    Här kommer dagen blogginlägg.
    Jag ligger här och lyssnar på timern till fönsterlampan och förundras över att jag står ut med ljudet. Jag brukar störa mig på ljud. Men det här är inte ett konstant malande utan det har lite rytm liksom. Så det är därför det funkar.

    Det är regn på schemat idag och för all evig framtid. Jag hade väl hoppats på lite krispig höstsol men man kan inte få allt. 

    Jag står med ena foten på bromsen och den andra på gasen. Det är inte bra för maskineriet riktigt. Bestäm dig wtf. 

    Nu ska jag försöka somna om. 


    Jag hoppas och tror att ni känner lycka minst en gång idag.


    God morgon i efterskott! Det kanske är så att ljudet stör först om rytmen skulle bli avvikande så att det märks, eller så. Det är väl som med den gamla vitsen om tandemcykeln i backen, att en trampar och en bromsar för att förhindra att cykeln ska rulla bakåt i backen. Om effektiviteten kan man debattera förstås. Hoppas att omsomningen gick bra.
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-31 16:11:39 följande:
    God morgon i efterskott! Det kanske är så att ljudet stör först om rytmen skulle bli avvikande så att det märks, eller så. Det är väl som med den gamla vitsen om tandemcykeln i backen, att en trampar och en bromsar för att förhindra att cykeln ska rulla bakåt i backen. Om effektiviteten kan man debattera förstås. Hoppas att omsomningen gick bra.

    Ja det är nog så.
    Omsomningen gick åt skogen men det blir bättre idag. Det känner jag på mig. 


    Hur går det för dig? Har du hittat några svar om medicinering eller annat i ämnet?

  • Aniiee

    Vargen ylar i nattens skog
    Och hittar sig inget byte
    Men jag ska ge'n en tuppakam
    Att stoppa ned i sitt knyte


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • fultextad användarhandbok
    FredrikLiksom skrev 2023-10-31 17:15:25 följande:

    Ja det är nog så.
    Omsomningen gick åt skogen men det blir bättre idag. Det känner jag på mig. 


    Hur går det för dig? Har du hittat några svar om medicinering eller annat i ämnet?


    Det är bra, lycka till med det. Nä inte, men jag ska bli kallad till något EEG och så får vi se. Jag får kontakta dem igen om de inte hör av sig med något eventuellt alternativ. Annars är min förhoppning att jag inte råkar ut för det igen, fast det är ju en önskan, hade gärna gett mig ut på havet. Om det inte händer på en månad kanske jag kan göra det. Öppna dörren till drömmens värld, att ge dig av en stund på vilsam färd. Hoppas att du får sova helt gott!
  • fultextad användarhandbok
    Aniiee skrev 2023-10-31 17:32:00 följande:

    Vargen ylar i nattens skog
    Och hittar sig inget byte
    Men jag ska ge'n en tuppakam
    Att stoppa ned i sitt knyte


    Kanske en vargavinter i dubbel bemärkelse att vänta. Vem vet?
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-31 20:32:21 följande:
    Det är bra, lycka till med det. Nä inte, men jag ska bli kallad till något EEG och så får vi se. Jag får kontakta dem igen om de inte hör av sig med något eventuellt alternativ. Annars är min förhoppning att jag inte råkar ut för det igen, fast det är ju en önskan, hade gärna gett mig ut på havet. Om det inte händer på en månad kanske jag kan göra det. Öppna dörren till drömmens värld, att ge dig av en stund på vilsam färd. Hoppas att du får sova helt gott!
    👍🏼 håller tummarna för att du ska kunna ge dig ut på havet och att jag ska få sova.
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-31 20:33:11 följande:
    Kanske en vargavinter i dubbel bemärkelse att vänta. Vem vet?
    Förmodligen. Tydligen är julskinkan redan slut.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!