• Anonym (Vart finns min kvinna)

    Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".

    Ett par frågor till er medelålders kvinnor som är aktiva på allehanda "nätdejting"-sidor.

    Vad för typ av info vill ni ha i en motparts presentationstext? Bör man hålla det kortfattat och "rakt på sak", eller?

    Vad har fått er att någon gång själva initiera kontakt?

    Vad gör de flesta för fel som ni ratar direkt vid kontaktförsök?

  • Svar på tråden Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".
  • Anonym (Vart finns min kvinna)
    Anonym (Ann) skrev 2022-08-07 22:03:45 följande:

    Skulle aldrig dejta någon som anser att krog/festlivet är över vid 40. Självklart ska an kunna gå på krogen och på fester även efter 40. När tycker du man ska sluta med det?


    Kan inte säga nån mer exact ålder, men när man passerat 40 är man absolut för gammal och bör ha andra prioriteringar, enligt mig.

    Absolut kan man gå ut ibland, men det bör absolut inte vara en så stor del av livet att man känner ett behov av att lägga upp bilder på det när man ämnar att förmedla en bild av sig själv till någon annan.
  • Anonym (Humor, ironi och djup)
    Anonym (Ann) skrev 2022-08-07 22:03:45 följande:

    Skulle aldrig dejta någon som anser att krog/festlivet är över vid 40. Självklart ska an kunna gå på krogen och på fester även efter 40. När tycker du man ska sluta med det?


     


    Härligt med ännu en LEVANDE SJÄLSkål{#emotions_dlg.flower} Varför tidsrelatera livets njutningar och tycka att vuxenlivet = död och evig soffisolering med sin utvalde i kvävande symbios.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-07 22:48:15 följande:
    Kan inte säga nån mer exact ålder, men när man passerat 40 är man absolut för gammal och bör ha andra prioriteringar, enligt mig.

    Absolut kan man gå ut ibland, men det bör absolut inte vara en så stor del av livet att man känner ett behov av att lägga upp bilder på det när man ämnar att förmedla en bild av sig själv till någon annan.
    Har inte skrivit något om bilder, utan det var din kommentar om att det skulle vara över för länge sedan jag reagerade på. Så kategoriskt och dömande.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-07 22:48:15 följande:
    Kan inte säga nån mer exact ålder, men när man passerat 40 är man absolut för gammal och bör ha andra prioriteringar, enligt mig.

    Absolut kan man gå ut ibland, men det bör absolut inte vara en så stor del av livet att man känner ett behov av att lägga upp bilder på det när man ämnar att förmedla en bild av sig själv till någon annan.
    Håller med, i den åldern borde annat stå i centrum istället för att festa på krogen som någon övervintrad tonåring, eller ännu värre någon med medelålderskris som tar igen förlorad ungdom. Gå ut ibland som du säger, men om livet kretsar kring festande, krogen mm så undrar man om människan aldrig ska växa upp.
  • Anonym (Kim)

    Du är på helt rätt väg. Du verkar vara en jättefin man. Verkar ha en sund (och ansvarstagande) inställning till livet. Hoppas du hittar din kvinna snart. Lyckliga tjej du fattar tycke för. 


    Strunta i de negativa damerna som ylar om fel ålder på barn osv. Delvis gemensamma intressen är bra och nya att få insikt om och utveckla. Ålder är inte hela världen. Bostadsort kan vara av vikt. Så det inte blir allt för stökigt att åka till varandra. Öppet sinne och inte för snäva ramar. Dock ska du aldrig tumma på dina innersta övertygelser. 


    Önskar dig all lycka i sökandet efter din kvinna! 

  • Anonym (Kvinna)

    Jag gillar INTE bilder när människan fiskar, går på fjällvandring, åker skoter, åker skidor, campar. Då känns de som en sån friluftNisse som man inte orkar med. För mycket bara. Gillar heller inte bilder bärbar dricker öl eller alkohol. Lite ?ut o festa jämt? varning. Inte heller en bild där han tydligt står med en kvinna men försökt klippa bort henne ut bilden. Bilder på naturen fattar jag inte alls. Ej heller på barnen eller djuren. 


    Skriver så människan hej hur är läget eller hej vad händer ikväll då. Då svarar jag inte. Så fruktansvärt tråkigt. Har testat att svara såna personer. Då fortsätter de bara i samma Stil, dag efter dag. Man lär inte känna varannan alls, bara skriver om hur är de, haft en bra dag, hoppas du får en bra dag osv 

    Jag vill ha intresse av min person, humor och gärna ses rätt snart så man vet om de är nåt att ha öht. Och då ska de vara en dejt, inte bli bjuden hem till honom med erbjudandet att sova över. 


    Kommer de sexfrågor går han bort direkt. 


    Har han barn är det ett plus. Gärna samma åldrar ung som mina. Har han ett eller sju barn spelar mindre roll. 

  • Anonym (Asdf)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-07 21:49:03 följande:
    Festbilder och alkohol hoppas jag ingen 40+ har, kroglivet bör ju då vara över sen länge....

    Men tack för tipset.
    Tror du tolkade mitt inlägg fel. Jag är 50+ och går gärna på krogen, men det är inte så viktigt för mig att jag skulle välja att ha såna bilder. 

    Vi är ute med jobbet ibland och med gamla kompisgänget ibland, men det är ändå sällan.

    De bilder man väljer bör ju spegla vad man verkligen prioriterar och uppskattar, inte sådant man gör sällan.
  • Anonym (GD)
    Anonym (Vart finns min kvinna) skrev 2022-08-07 21:49:03 följande:
    Festbilder och alkohol hoppas jag ingen 40+ har, kroglivet bör ju då vara över sen länge....

    Men tack för tipset.
    Åja, var inte för snabb att döma.
    När dina småknattar blivit äldre, om tio år eller så, ja då är du nog på krogen igen.

    40 för gammal?
    Jaja, du vore iaf inget för mig. Det kan jag ju lätt säga.
    Var öppen med det på din sida också, att du är klar med krogen. Så vi som gillar det livet kan slippa lägga tid på dig.
  • Anonym (Fan)

    Fan va folk håller på o dömer o drar förutfattade åsikter. Bara för att man har en öl med på en bild betyder det ju inte att man festar hela tiden. Att man kan gå ut ibland är ju trevligt o grejen är ju att man ska hitta sin match. Vill inte den andra gå ut ibland är det ju väldigt bra att man o ser det för då är man inte en match o går vidare med sitt liv. 


    handlar ju inte om att växa upp bara för att man tar en öl ibland jösses. 


    jag är nästan 50 men tar både en öl ibland o går ut o äter men har ett liv, tränar hårt, jobbar hårt, lagar mkt mat, är i skogen o har en del hobbies 

    ska jag växa upp nu då o sluta gå ut ? 

  • Anonym (Vart finns min kvinna)

    Tack för råden och tipsen hittills.

    Nu ska jag bara lyckas formulera nått också.

Svar på tråden Fråga till medelålders kvinnor som "nätdejtar".