• Drömmenom3

    Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

    Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????


    Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 


     

  • Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-04-16 12:20:07 följande:

    Hej och tack! Mitt största problem är missfall (förutom åldern nu då) så vi valde att inte göra ett återförande utan spara på oss så många blastocyster vi kan innan jag fyller 43. En graviditet med missfall gör att vi tappar värdefull tid. 


    Innan detta har jag haft 8 återföringar (av blastocyster som togs ut när jag var 41). 3 graviditeter men inget barn. Vi har sagt att vi gör tre uttag och sedan kastar vi in handduken. 


    vi har tre barn redan, 11, 7 och 3. 


    Jag hoppas du mår bra nu med sprutorna och får ett bra resultat, när blir första ultraljudet? 


    Jag förstår.
    Beklagar era missfall - är nog tufft att kämpa för att ens bli gravid och sen ska man ev behöva utstå missfall . Usch - grymt är vad det är.


    Hoppas ert guldägg finns där bland alla embryon ni fått/får ihop. Det har ju verkligen börjat bra!


    Det går bra  här men är lite extra orolig och nervös då det är sista gången vi gör en färskomgång. Är  lika rädd för få ägg som  för många som kan leda till överstimulering.
    Första UL är på onsdag sen gissar jag att det blir ett till på fredag och kanske äggplock på måndag om en vecka. Längtar tills det är över. 

  • Drömmenom3

    Just det?Angående två blastocyster så har jag fått nej till det . Håller med dig om att tvillingrisken  borde vara väldigt liten och att de kunde h en annan syn på det för kvinnor i vår ålder Som inte har så bra odds. Samtidigt förstår jag att det kanske skulle bli en extra stor risk om man trots allt blev gravid med tvillingar i vår ålder ? Svårt. 

  • Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2023-04-16 13:36:07 följande:

    Hej! 


    Lycka till allihop! ❤️

    Drömnenom3 Vad spännande att ni gör ett till försök! Håller tummarna hårt! 


    Själv gör jag just nu mitt tredje FET försök, sedan igår. Fick missfall på mitt första och negativt på mitt andra. Både spännande och jobbigt att vara ruvare igen. 
    Vill bara få ett pluss nu! 


     


    Tack Hjärta

    Grattis till en till blastocyst i magen . Håller tummarna hårt för er ! {#emotions_dlg.flower}
  • Drömmenom3
    Anonym (Hej) skrev 2023-04-15 22:56:34 följande:
    Mannens spermier är Svaga och tar sig inte in i ägget 

    vi har försökt i 2 år nu utan resultat 

    vi fick barn för 6,5 år sen sist 

    läkaren säger oddsen är lite bättre för oss eftersom det är manlig faktor så håller verkligen tummarna att det stämmer. drömmen vore ju att både få ett embryo i magen och nägot i frysen också 

    Förstår . Vi har också manlig faktor och gör ICSI . 


    Ska bli spännande att följas åt{#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Hej)
    Lite uppdatering: De fick ut 17 ägg. Spermakvaliteten var också bättre än vad den var på utredningen. Så kommer bli hälften med icsis Och hälften naturligt. Men man såg tyvärr vätska i buken och då kan det vara farligt att bli gravid. Så jag har nu fått tabletter som ska ta bort vätskan. Om vätskan är borta på torsdag görs en insättning och om den inte är det fryser man äggen och gör insättning om 1,5 månad. Lite större chans att det blir et trodde hon.

    hjälp mig räkna. blir torsdag ett 3 dagars el 4 dagars et isf?
  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-04-16 22:32:27 följande:

    Jag förstår.
    Beklagar era missfall - är nog tufft att kämpa för att ens bli gravid och sen ska man ev behöva utstå missfall . Usch - grymt är vad det är.


    Hoppas ert guldägg finns där bland alla embryon ni fått/får ihop. Det har ju verkligen börjat bra!


    Det går bra  här men är lite extra orolig och nervös då det är sista gången vi gör en färskomgång. Är  lika rädd för få ägg som  för många som kan leda till överstimulering.
    Första UL är på onsdag sen gissar jag att det blir ett till på fredag och kanske äggplock på måndag om en vecka. Längtar tills det är över. 


    Jag förstår att det är jobbigt nu, jag håller tummar och tår för lagom många folliclar på onsdag!
  • Anonym (Shiny)

    @ anonym (Försöker också) 

    Jag har också frågat om 2 blastocyster men fick nej. 


    Tycker att det är lite dåligt. Anser också att chansen för tvillingar är mycket liten i vår ålder. Men hos mig var de stenhårda. 

  • Anonym (Försöker också)

    @Anonym (Hej): Wow vilken bra utdelning! Jag hoppas att vätskan försvinner och att du får en återföring på torsdag. Det borde bli dag 3 tror jag. 


    @Anonym (Shiny): Lycka till med ruvningen, jag håller tummarna för dig!! Jag håller med om att man borde få alternativ till två återföringar, åtminstone om man har några misslyckanden bakom sig. 


    Jag är givetvis glad för att jag har blastocyster till frysen (det är ju inte självklart) men vill korta totala tiden. Om detta inte fungerar vill jag stänga den dörren och gå vidare. Man ?fastnar? ju i IVF-svängen och svårt att leva ?fullt ut? under tiden det pågår om ni förstår vad jag menar. 

  • Anonym (Hej)
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-04-17 19:53:03 följande:

    @Anonym (Hej): Wow vilken bra utdelning! Jag hoppas att vätskan försvinner och att du får en återföring på torsdag. Det borde bli dag 3 tror jag. 


    @Anonym (Shiny): Lycka till med ruvningen, jag håller tummarna för dig!! Jag håller med om att man borde få alternativ till två återföringar, åtminstone om man har några misslyckanden bakom sig. 


    Jag är givetvis glad för att jag har blastocyster till frysen (det är ju inte självklart) men vill korta totala tiden. Om detta inte fungerar vill jag stänga den dörren och gå vidare. Man ?fastnar? ju i IVF-svängen och svårt att leva ?fullt ut? under tiden det pågår om ni förstår vad jag menar. 


    Tack! Jag hoppas ovkså att jag får några till frysen 

    läst att 5 dagars ger större chans att lyckas 
  • Anonym (Försöker också)

    Hur gick det på ultraljudet idag Drömmenom3? 


    Jag fick veta idag att jag ska göra en HSG för att kolla på en eventuell polyp innan nästa ivf-omgång. Håll tummarna att allt ser bra ut så jag får börja om två veckor. 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?