• Fri 26 Aug 2022 20:55
    10461 visningar
    9 svar
    9
    10461

    Ha med hund på jobbet

    Hej, vad aktiverar ni er hund med när ni har med dem på jobbet? Min är i en hage med bedd och lite leksaker men vill ju att jag ska leka (valp).  Går ut ganska ofta så här i början. Hur har ni arrangerat för era hundar på jobbet. Och vad jobbar ni med? funkar det bra?

  • Svar på tråden Ha med hund på jobbet
  • Sat 27 Aug 2022 14:28
    #1
    maajsan80 skrev 2022-08-26 20:55:06 följande:
    Ha med hund på jobbet

    Hej, vad aktiverar ni er hund med när ni har med dem på jobbet? Min är i en hage med bedd och lite leksaker men vill ju att jag ska leka (valp).  Går ut ganska ofta så här i början. Hur har ni arrangerat för era hundar på jobbet. Och vad jobbar ni med? funkar det bra?


    Har haft med mina vuxna hundar ( rumsrena och passivitetstränade) på jobbet inom vården och nu som kundmottagare inom verkstad. Dom får tre promenader under arbetstid och sover sen i fikarummet.
    En valp hade aldrig funkat då då valpar kräver mycket mer tid än jag kan ge under arbetstid. Man kan ju inte kräva att en valp ska roa sig själv så länge.

    Vad har du för jobb som är så fritt att du kan gå ifrån och rasta valpen så ofta och ägna dig åt den på arbetstid?
  • Sat 27 Aug 2022 14:43
    #2
    +1

    Brukade ha godis med mig och passa på att slänga in någon tricks-övning när jag själv behövde en bensträckare. Jag har kontorsjobb och hade med honom någon dag i veckan tidigare. När han var valp brukade jag använda kollegorna till att träna honom att inte hälsa på folk utan ett varsågod först (givetvis bara kollegor som tyckte det var ok).

    I huvudsak var kontoret lika med vila. Jag går en längre runda på morgonen så ofta sover han fram till lunch. Det gör han även när jag jobbar hemma.

  • Sat 27 Aug 2022 15:03
    #3
    -1 +1

    Hund på jobbet? En valp dessutom? "Man" har inte det skulle jag påstå. 
    Jag förstår att det kan finnas arbetsplatset där det funkar på men en valp låter lite konstigt och det normala är väl att man inte har med sig privatlivet till sin arbetsplats. 
    På mitt jobb finns en policy och den säger nej. Endast utbildade vårdhundar anlitas ibland. Det kan vara bra att  försöka kombinera  valptiden med semester eller att man kan ta ledigt. 

  • Sat 27 Aug 2022 15:41
    #4
    +1
    Guldnovan skrev 2022-08-27 15:03:30 följande:

    Hund på jobbet? En valp dessutom? "Man" har inte det skulle jag påstå. 
    Jag förstår att det kan finnas arbetsplatset där det funkar på men en valp låter lite konstigt och det normala är väl att man inte har med sig privatlivet till sin arbetsplats. 
    På mitt jobb finns en policy och den säger nej. Endast utbildade vårdhundar anlitas ibland. Det kan vara bra att  försöka kombinera  valptiden med semester eller att man kan ta ledigt. 


    Det beror ju helt på vad man arbetar med. På ett kontor tillhörande ett privatägt bolag är det inget konstigt alls. 
  • Sat 27 Aug 2022 16:11
    #5
    +1

    På mitt företag har vi små hundparker utanför flera av våra kontor där man kan rasta sin hund. Det finns speciella platser att förvara hundsängar och annat också Inne på kontoren. 

  • Sat 27 Aug 2022 16:22
    #6
    TillFlorida skrev 2022-08-27 16:11:56 följande:

    På mitt företag har vi små hundparker utanför flera av våra kontor där man kan rasta sin hund. Det finns speciella platser att förvara hundsängar och annat också Inne på kontoren. 


    Här finns  flera arbetsplatser med riktiga hundgårdar ifall man behöver ta med sig hunden.
     Inne är de inte. Bra idé oavsett och bättre än att hunden  sitter i bilen under dagen. (Vilket händer)  
  • Sat 27 Aug 2022 16:35
    #7
    +1

    En sida med lite mer info och en video som visar några rast-parker. Jag tycker också det är trevligt att det finns hundgodis i alla receptioner


    www.aboutamazon.com/news/workplace/how-much-does-amazon-love-dogs-just-ask-one-of-the-7-000-pups-that-work-here

  • Wed 31 Aug 2022 15:53
    #8
    +1

    Lång rastning innan jobbet börjar och sedan en fryst kong med frukosten i som höll min valp sysselsatt i upp emot en timme. Kort kisspaus (finns inhägnad gård att öppna upp mot) och sedan sov han till kafferasten då vi tog en kort busrast. Tuggleksaker och tupplurar fram till lunch. Han gillar att sova under mitt skrivbord. Eftermiddagen såg ungefär likadan ut under valptiden.

    Nu är han snart fyra år och är lätt att ha med på jobb. Min kollega har med sin hund och de är goda kompisar och kan busa utomhus på gården eller sova i en hög tillsammans. Brukar försöka aktivera genom att köra något godissök som jag passar på att lägga ut medan jag pratar i telefon eller dylikt och han gillar att springa med lappar till olika personer och trycka på knappen för att öppna dörren för bud och besökare. Vi är bara fem som jobbar här och alla gillar att ha hundar på kontoret.

  • Thu 1 Sep 2022 09:30
    #9

    Tack för alla tips🙂 jag jobbar på ett litet företag har en hel våning för mig själv, så hunden är nära mig hela tiden. Vi går ut ca varannan timme nu när hon är valp. Har en fin trädgård där hon få rusa av sig🙂.
    Jag tycke det är mycket bättre att hon är med mig än bortlämnad till någon utanför familjen. Hon skänker mycket glädje åt alla fem anställda här😍. 

Svar på tråden Ha med hund på jobbet