• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22169 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22169

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Thu 22 Sep 2022 10:02
    #21
    +3
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 00:48:59 följande:
    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 


    Men herregud..
    Varför fryser ni ut din helbros flickvän?

    Här är en liten lista på hur ni fryser ut henne baserat på DIN text..

    Facebook:

    *Helbroderns flickvän när hon var gravid fick bara "en tumme upp".

    *Halvbroderns flickvän fick massor av lovord om hur vacker hon var och ni såg fram emot att se barnet.

    Du ser inte själv hur olika ni behandlade flickvännerna? 
    Sedan så kan man ju undra ni anser att din helbrors BARN är mindre värld, än halvbroderns barn.

    Helgkul:

    Det är okey att hitta på något kul och med familjen även om ena familjemedlemmen inte kan..  Fast utesluta henne ur gruppen där ni delade bilder det är ren utfrysning. Varför kunde hon inte får vara med i gruppen och få se allt roligt hennes och din helbrors barn gjorde med resten av familjen?

    Brutet ben:
    Här är ytterligare ett starkt bevis på hur ni direkt fryser ute henne.. Om någon i familjen skadar sig så här man för fasiken av sig och frågar hur h*n mår?

    Det man kan hoppas på är att din helbror börjar behandla DIG som du behandlar HANS flickvän.
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 01:23:04 följande:

    ja men de tror jag, tycker inte ni de är barnsligt att ens skriva så??
    enligt henne så skrev hon bara fakta att sonen ramla med sin pappa. Men enligt mig hängde hon ut min bror på ett sätt som inte är okej, man kunde läsa mellan radeerna att hon tycker han är en dålig pappa.
    Skrev också de till henne att hon skulle sluta skriva att min bror är en dålig pappa. Hon blev då sur och skrev att hon inte hade skrivit så, men nej de hade hon inte, men man kunde förstå va hon ville få ut av sitt skitinlägg...


    Är du helt störd på något sätt?

    Varför väljer du MEVETET att utgå från att hon skrev detta för att hon ville "hänga ut pappan som dålig?
    Det är DU som påstår att det är så "mellan raderna" i hennes inläggen, fast flickvännen säger att det inte alls är så.

    Jag har en högst adekvat fråga att ställa dig..

    Vad har din din helbros flickvän gjort dig egentligen?

    Med tanke på att du har ett så förblindad och direkt avsky mot henne så du skall gnälla och klanka på henne i sammanhang hon har all rätt i världen att känna sig sur och besviken över att  du/ni fryser ute henne..

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (L)
    Thu 22 Sep 2022 14:31
    #22
    +1

    JA, ni fryser ut henne. Eller speciellt du, kanske. Hur kan du INTE tycka att ni gör det när du behandlar denna flickvän på ett helt annat sätt än din andra brors flickvän? 


    Är kanske inte så konstigt att hon valde att inte komma och hälsa på dig för du verkar ju inte riktigt hundra i skallen. Sluta upp med mobbingfasonerna och bete dig som en vuxen människa. Herregud. 


    Hur gammal är du, 14?

  • Anonym (Klara­)
    Thu 22 Sep 2022 16:22
    #23

    Tycker också ni behandlar henne dåligt faktiskt

  • Kockob­ello
    Thu 22 Sep 2022 16:43
    #24

    Riktigt grisigt beteende av er.

  • Kockob­ello
    Thu 22 Sep 2022 16:44
    #25
    +1

    Fejjan verkar centralt i era liv. Jag ser klientelet framför mig. 

    Lol 

  • Anonym (Aha)
    Thu 22 Sep 2022 17:00
    #26
    +2

    Aha, en tvärtom-tråd. Antar att du TS är flickvännen?

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 18:00
    #27
    Anonym (Aha) skrev 2022-09-22 17:00:27 följande:

    Aha, en tvärtom-tråd. Antar att du TS är flickvännen?


    Varför skulle de vara så?
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 18:00
    #28

    Helt onödigt att nämna att sonen ramla med sin pappa. Hade inte behövt skriva så. En pekpinne till att han är ansvarslös

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 18:01
    #29

    Hon blir ju sur för minsta grej. min mamma hennes svärmor sa att hon behövde mer sol, då hon är rätt blek. Hon blev sur över det. Tycker inte man kan märka minsta lilla ord. 

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 18:02
    #30
    -2

    Att hon behöver sol, va av välmening då alla människor behöver solen? Eller har jag inte rätt? 

Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt