• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22160 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22160

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 15:57
    Anonym (Aha) skrev 2022-09-23 15:43:12 följande:
    Ja, det är klart att jag får.
    Ja sa ju det
  • Anonym (Aha)
    Fri 23 Sep 2022 15:59
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 15:57:18 följande:
    Ja sa ju det
    Och jag höll med. 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 16:00

    Vad var det för otrevligt jag skrev? Jag svarade spydigt på endel kommentar för att jag skulle efterlikna hur hans familj är och hur dom svarar mig. Men ber om ursäkt om jag sagt nåt dumt 

  • Fri 23 Sep 2022 16:01
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 14:00:59 följande:
    Hela hans familj har gaddat ihop sig? och hakar på detta. Kan inte utesluta svärmor, och svägerskan, och hans bror och tjej? mina barn förtjänar en relation till dom. Så måste ha dom i mitt liv. Även fast jag mår jättedåligt 
    Men varför sätter du inte ner foten till din man då?
    Hade det varit min man så hade jag krävt att han åtminstone försöker prata med dem och förklara för dem hur de får dig att må.
    Dessutom så måste ju du inte vara med om dina barn ska träffa dem.
    Din man kan ju träffa dem med barnen själv. 
  • Fri 23 Sep 2022 16:05
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 16:00:28 följande:

    Vad var det för otrevligt jag skrev? Jag svarade spydigt på endel kommentar för att jag skulle efterlikna hur hans familj är och hur dom svarar mig. Men ber om ursäkt om jag sagt nåt dumt 


    Du behöver inte be om ursäkt.
    Men jag håller med om att du kanske hade kunnat berätta att det var en "tvärtomtråd" tidigare.
    Men du har de allra flestas stöd.
    De som dömer dig behöver du inte bry dig om. 
  • Anonym (Mob)
    Fri 23 Sep 2022 17:03

    Ja, det märktes efter ett tag att det var du. Helt ok att du startar flera trådar om det här. Det måste vara jättejobbigt.

    Jag tycker att det låter som att din man är nyckelpersonen här. Han måste stå upp för dig mot resten av sin familj. Han borde ha lagt till dig i fb-gruppen. Han borde skrivit -Ja, härligt att vara med familjen, men saknade Mira. Osv. 


    Vi hade en situation som påminner om din, fast lindrigare. Till sist hamnade vi i en situation där det inte gick att släta över min svärmors beteende och min man sa ifrån. Den situationen blev den stora ögonöppnaren för honom och plötsligt såg han hur hans mamma styrt resten av familjen under alla år. Det är en jobbig grej att upptäcka. Med utgångspunkt från min familj tror jag att du och din man behöver ta varandra i handen och ta tag i det här tillsammans, och stötta varandra. 


    Visst skrev du någon gång att du har autism? Eller minns jag fel? Kanske skulle du ha nytta av att diskutera det här med en psykolog som bättre än vi förstår hur du resonerar och tänker. En del av era familjedispyter kan kanske vara sprungna ur missförstånd. 

  • Anonym (Mob)
    Fri 23 Sep 2022 17:04

    Kan du kanske be din man läsa tråden? 

  • Fri 23 Sep 2022 18:31

    Du behöver inte ha med din mans släkt att göra, om du inte vill.
    Jag har en gammal kompis som blev dåligt behandlad av svärmor och hennes man. Hon träffar inte dem alls, mannen får åka dit själv. I början var hon ledsen för att mannen inte klarade av att stå upp för henne men nu har hon landat i att det aldrig kommer att ske, att hennes man är för snäll och att det är trots allt hans mamma.

  • Anonym (N)
    Fri 23 Sep 2022 21:33
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 13:43:32 följande:
    Gråter när jah skriver detta :( men de är jag som Är svägerskan i texten.. även jag som startat många trådar om att bli utesluten på julen men ville inte att folk skulle känna igen mig i texten.. :( men tack för erat stöd och för era svar det betyder mycket. Inte lätt att varenda dag ha en klump i magen. inte ens alla min tider hos en psykolog har hjälpt mig:( hans familj kommer hit om 2 veckor och är livrädd att dom ska bete sig illa eller ignorera Mig under besöket :(

    Anonym (S) skrev 2022-09-23 14:00:59 följande:
    Hela hans familj har gaddat ihop sig och hakar på detta. Kan inte utesluta svärmor, och svägerskan, och hans bror och tjej mina barn förtjänar en relation till dom. Så måste ha dom i mitt liv. Även fast jag mår jättedåligt 

    Jag får känslan av att du inte har din partners stöd i den här konflikten. Har ni övervägt parterapi? Jag tror att det vore bra med en tredje part som hjälpte dig att få honom att se sin roll i det hela, så att ni tillsammans kan hitta en väg ur detta.
  • Anonym (....)
    Fri 23 Sep 2022 22:32
    +1

    Bra försök ts, men nej. Ingen går nog på det egentligen. 

Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt