• Wed 12 Oct 2022 08:35
    2550 visningar
    13 svar
    13
    2550

    Ruvardag 11, svagt RFSU starkt CB +?

    Hej på er,

    Jag gör nu min första IVF och är idag på ruvardag 12 (ET= dag 0) med ett tredagars embryo. Eftersom testdag är imorgon och min sambo är bortrest i jobb ville vi tjuvtesta tidigare. I måndags på RD10 tog jag det blåa testet (testlagret) och fick svagt positivt. Igår, ruvardag 11 testade jag med ett vanligt RFSU och fick ungefär lika svagt som testlagrets (morgonurin). Blev lite orolig att det kändes lite väl svagt.. Vid lunch testade jag åter igen med RFSU och detta test blev lite starkare. Eftersom jag har läst att RFSU kan uppfattas opålitligt tog jag även ett CB+ vid 17 igår och det visar starkt plus. Hur kan det skilja så pass mycket mellan testen? Som jag förstår ska de ha samma känslighet? Hur tycker ni att jag ska tolka detta? Obestämd 

    Kan påpeka att jag inte har några symtom förutom svullen mage och molvärk till och från..

  • Svar på tråden Ruvardag 11, svagt RFSU starkt CB +?
  • Wed 12 Oct 2022 14:11
    #1
    +1

    Du är ju solklart gravid så grattis! Styrkan på testen kan variera och betyder ingenting. Gör ett VUL v. 8 och sluta testa.

  • Wed 12 Oct 2022 14:54
    #2

    Tack! Svårt att tro på det när man haft så svårt att få ett enda plus tidigare. Lätt blir man testmissbrukare och analyserar minst lilla :/ tycker det är ytterst märkligt att RFSUs tester marknadsförs på det sätt dom gör, om det kan skilja så pass mycket mellan ett CB och RFSU...

  • Wed 12 Oct 2022 15:11
    #3

    IVF-kliniker brukar varna för det där testmissbrukandet för det ger oftast mer oro än lugn. Om du absolut känner att du vill testa igen så köp en digital med veckor och testa med minst 1,5 veckas mellanrum- då ska veckan ha ökat. Men jag avråder från det med för endast VUL kan i vilket fall som helst ge klart besked. Lycka till med allt!

  • Wed 12 Oct 2022 15:53
    #4

    Rfsu är svagare så det är inget konstigt

  • Wed 12 Oct 2022 16:10
    #5

    Jag har förstått att de är svagare efter jag googlat. Tycker dock de känns otroligt svaga om man räknar att jag hade äggplock (tolkar det som ÄL) den 27/9, så igår borde vara "BIM". Att få så svagt på BIM med RFSU känns märkligt, om man ser till testet jag tog på morgonen..

  • Wed 12 Oct 2022 16:31
    #6
    Veronicaaa skrev 2022-10-12 16:10:42 följande:
    Jag har förstått att de är svagare efter jag googlat. Tycker dock de känns otroligt svaga om man räknar att jag hade äggplock (tolkar det som ÄL) den 27/9, så igår borde vara "BIM". Att få så svagt på BIM med RFSU känns märkligt, om man ser till testet jag tog på morgonen..
    Första gången jag var gravid efter IVF testade jag på TD och fick ett ganska svagt streck. Och TD var väl typ 19 dagar efter ÄP. Så vissa test blir nog svaga streck helt enkelt.
  • Wed 12 Oct 2022 16:47
    #7
    Jag är bara jag skrev 2022-10-12 16:31:54 följande:
    Första gången jag var gravid efter IVF testade jag på TD och fick ett ganska svagt streck. Och TD var väl typ 19 dagar efter ÄP. Så vissa test blir nog svaga streck helt enkelt.
    Minns du om det var med något speciellt test du testade då? Antar att det blev en lyckad graviditet? Glad
  • Wed 12 Oct 2022 16:50
    #8
    Veronicaaa skrev 2022-10-12 16:47:27 följande:
    Minns du om det var med något speciellt test du testade då? Antar att det blev en lyckad graviditet? Glad
    Jag fick det från kliniken så ingen aning om sort. Tyvärr blev det MA v.11, men det svaga testet betydde inte missfall. De bara såg ut såna.
  • Thu 13 Oct 2022 08:45
    #9
    Jag är bara jag skrev 2022-10-12 16:50:38 följande:
    Jag fick det från kliniken så ingen aning om sort. Tyvärr blev det MA v.11, men det svaga testet betydde inte missfall. De bara såg ut såna.
    Nej vissa är tydligen olika känsliga med Hcg-hormonet.. Glad
  • Thu 13 Oct 2022 09:01
    #10
    Veronicaaa skrev 2022-10-12 08:35:16 följande:
    Ruvardag 11, svagt RFSU starkt CB +?

    Hej på er,

    Jag gör nu min första IVF och är idag på ruvardag 12 (ET= dag 0) med ett tredagars embryo. Eftersom testdag är imorgon och min sambo är bortrest i jobb ville vi tjuvtesta tidigare. I måndags på RD10 tog jag det blåa testet (testlagret) och fick svagt positivt. Igår, ruvardag 11 testade jag med ett vanligt RFSU och fick ungefär lika svagt som testlagrets (morgonurin). Blev lite orolig att det kändes lite väl svagt.. Vid lunch testade jag åter igen med RFSU och detta test blev lite starkare. Eftersom jag har läst att RFSU kan uppfattas opålitligt tog jag även ett CB+ vid 17 igår och det visar starkt plus. Hur kan det skilja så pass mycket mellan testen? Som jag förstår ska de ha samma känslighet? Hur tycker ni att jag ska tolka detta?  // Obestämd 

    Kan påpeka att jag inte har några symtom förutom svullen mage och molvärk till och från..


    Jag tycker det ser solklart positivt ut HjärtaGlad Själv fick jag positivt med ett femdagars på rd8 vilket bör lira rätt bra med ditt resultat. Inga konstigheter att du inte har några symptom, är ju jättetidigt! Grattis 
  • Thu 13 Oct 2022 13:15
    #11
    Carina82 skrev 2022-10-13 09:01:42 följande:
    Jag tycker det ser solklart positivt ut HjärtaGlad Själv fick jag positivt med ett femdagars på rd8 vilket bör lira rätt bra med ditt resultat. Inga konstigheter att du inte har några symptom, är ju jättetidigt! Grattis 
    Tack! Hjärta Ringt in och meddelat positivt resultat till kliniken idag. Tog ett Clearblue + imorse och det var fortsatt starkt (ruvardag 13). Nu får jag bara tro på detta.. Glad
  • Thu 13 Oct 2022 14:18
    #12

    Ser ju jättebra ut. Glad

  • Thu 13 Oct 2022 20:58
    #13
    Veronicaaa skrev 2022-10-13 13:15:13 följande:
    Tack! Hjärta Ringt in och meddelat positivt resultat till kliniken idag. Tog ett Clearblue + imorse och det var fortsatt starkt (ruvardag 13). Nu får jag bara tro på detta.. Glad
    Hurra!! Grattis Hjärta
Svar på tråden Ruvardag 11, svagt RFSU starkt CB +?