Du måste logga in för att svara i en tråd.

• M0lly

Pravidel utan effekt?

Någon som ätit låg dos pravidel och inte/slutat få effekt ? Vad har orsaken varit isf? Bytte man sort,höjde dosen?

Har lättförhöjt värde, ligger ofta över 500 men alltid i överkant inom referensen eller högre.

.
    Äter en halv tablett pravidel och märkte skillnad ganska snabbt. Mindre bröst, gick snabbt ner i vikt. 

Men nu har alla symtom kommit tillbaka igen. Är detta vanligt?

• Svar på tråden Pravidel utan effekt?
  • Jelena1987

Hej, 

Lite sent svar.

Jag har tagit Pravidel i ca 1,5 år men utan något större resultat. Mycket tjafs med min läkare som ledde ingenstans. Som tur flyttade jag till ett annat län och var tvungen att söka efter nya vårdkontakter. Slutade med att jag blev remitterad till endokrinologen(tidigare var det min gyn som skötte medicineringen) som visade sig vara en mycket ung tjej. Tråkigt men ärligt att jag ifrågasatte hennes kompetens (tänk att stereotypiskt tänkande är så naturligt att man inte ens ser det fören man har svaret i handen) men hon tyckte direkt att det lät mycket konstigt att jag efter så lång tid inte reagerade på Pravidel och bytte ut den mot Kabergolin. Mirakel skedde denna gången. På bara några få veckor såg vi utmärkt resultat. 

• M0lly
    Jelena1987 skrev 2022-11-30 10:55:09 följande:

Hej, 

Lite sent svar.

Jag har tagit Pravidel i ca 1,5 år men utan något större resultat. Mycket tjafs med min läkare som ledde ingenstans. Som tur flyttade jag till ett annat län och var tvungen att söka efter nya vårdkontakter. Slutade med att jag blev remitterad till endokrinologen(tidigare var det min gyn som skötte medicineringen) som visade sig vara en mycket ung tjej. Tråkigt men ärligt att jag ifrågasatte hennes kompetens (tänk att stereotypiskt tänkande är så naturligt att man inte ens ser det fören man har svaret i handen) men hon tyckte direkt att det lät mycket konstigt att jag efter så lång tid inte reagerade på Pravidel och bytte ut den mot Kabergolin. Mirakel skedde denna gången. På bara några få veckor såg vi utmärkt resultat. 

Hej, tack för svar. Jag frågade också om att få byta till den sorten men fick till svar att de inte skulle göra någon skillnad, att jag trots allt ligger inom referensen även om de är i överkant och ibland lite högre.

Hur högt va dina prolaktin värden? Hur mkt ändrades de med kabergolin? 
  • SweetJasmine

Hej, hur har det gått för er? Glad

Jag blev diagnostiserad med lätt förhöjda prolaktinvärden och har efter MR fått utskriven medicin och därmed denna veckan tagit min första tablett ?dostinex/kabergolin?.

Kämpar med att bli gravid och det enda som avviker verkar vara prolaktinvärden som är förhöjda. 

Svar på tråden Pravidel utan effekt?
Nästa tråd från kategorin Svårt att få barn: Övrigt
  • Anonym (:o)

Neg digitalt/svagt pos test?

Jag har kämpat så att få en bra cykel inte lyckats än så har noll koll hur lång min cykel är osv, men börja med inositol för exakt 1 månad sedan idag. Har inga egna blödningar än så länge utan bara genom provera var tredje månad. 

Tog för 2 dagar sedan ett graviditetstest och det var negativ. 

Tog ett idag när jag vakna och fick ett svagt positiv. Inom avläsnings tiden och var ett jämt med svagt stäck. Tog ett digital test till efter 4 timmar  det var negativ. 

kan det vara så att det kan vara positivt på ett test men inte digitalt? 

Vågar inte hoppas?. Så rädd 

• Svar på tråden Neg digitalt/svagt pos test?

Ser svagare ut på bild än det var. ser mer grått ut på bilden men mer blått i verkligheten. 
  • Anonym (Kompis)

Är det Clearblue early? Har själv fått falskt positivit med dom.. Behöver ju inte vara så för dig men det verkar tyvärr vara en grej.

Anonym (Kompis) skrev 2025-06-19 21:45:03 följande:

Är det Clearblue early? Har själv fått falskt positivit med dom.. Behöver ju inte vara så för dig men det verkar tyvärr vara en grej.

Ja precis cb ultra early 
  • Anonym (W)

Var det ett digitalt som visar veckor eller det som enbart säger om du är gravid eller inte?

• Anonym (Kompis)
    Anonym (W) skrev 2025-06-24 19:32:56 följande:

Var det ett digitalt som visar veckor eller det som enbart säger om du är gravid eller inte?

Frågar du mig eller ts? För mig var det ett icke-digitalt, likt det som ts la ut en bild på.
  • Anonym (W)
    Anonym (Kompis) skrev 2025-06-24 20:23:08 följande:
    Frågar du mig eller ts? För mig var det ett icke-digitalt, likt det som ts la ut en bild på.
    Frågade Ts!! 🙂 
    Jag fick nämligen negativt på ett veckoindikators test samma dag som jag testade svagt,svagt positivt på ett icke-digitalt. Fick då höra att ett sånt digitalt som bara visar Gravid eller ej är känsligare än ett veckoindikators test. 
    Fick positivt på veckoindikator om det var en eller två dagar senare. 
    Anonym (W) skrev 2025-06-24 19:32:56 följande:

Var ett som enbart säger gravid eller inte gravid. 

Tagit test några ggr till efter detta ?semi positiva? som finns med på bilden. Dem testen jag tagit efter det har visat ett färgat sträck under tiden testet är blött men sedan blir spöksträck som är skugga. Efter 5 min har gått när man ej skall läsa av mer så är det ett sträck. 

Har aldrig på några test innan fått sträck eller ens spöksträck eller sträck efter ?avläsnings tiden? var över. 

mina bröst gör så ont och är betydligt större. Sparris topparna smakade ost enligt mig vilket dem tydligen it e gjorde. 

men inget starkare positivt än just de som jag lagt upp här. så vet inte riktigt vad som pågår 

• Anonym (Jag)

Ger dig det tråkigaste svaret - vänta några dagar och testa igen. Ett digitalt, så du slipper gissa och tolka eventuellt streck.

• Anonym (W)
    Anonym (:o) skrev 2025-06-25 18:29:35 följande:

Var ett som enbart säger gravid eller inte gravid. 

Tagit test några ggr till efter detta ?semi positiva? som finns med på bilden. Dem testen jag tagit efter det har visat ett färgat sträck under tiden testet är blött men sedan blir spöksträck som är skugga. Efter 5 min har gått när man ej skall läsa av mer så är det ett sträck. 

Har aldrig på några test innan fått sträck eller ens spöksträck eller sträck efter ?avläsnings tiden? var över. 

mina bröst gör så ont och är betydligt större. Sparris topparna smakade ost enligt mig vilket dem tydligen it e gjorde. 

men inget starkare positivt än just de som jag lagt upp här. så vet inte riktigt vad som pågår 

Jag har heller aldrig haft erfarenhet av spöksträck. För mig har de varit totalt blanka eller svaga, svaga, svaga som sedan ökat i stryka. 

Du för nog bara avvakta och ta nytt test om någon dag. Jag hoppas det kommer gå bra för dig 🙂
Svar på tråden Neg digitalt/svagt pos test?