• Wed 9 Nov 2022 17:45
    4477 visningar
    3 svar
    3
    4477

    Pravidel utan effekt?

    Någon som ätit låg dos pravidel och inte/slutat få effekt ? Vad har orsaken varit isf? Bytte man sort,höjde dosen?

    Har lättförhöjt värde, ligger ofta över 500 men alltid i överkant inom referensen eller högre.

    .
    Äter en halv tablett pravidel och märkte skillnad ganska snabbt. Mindre bröst, gick snabbt ner i vikt. 

    Men nu har alla symtom kommit tillbaka igen. Är detta vanligt?

  • Svar på tråden Pravidel utan effekt?
  • Wed 30 Nov 2022 10:55
    #1

    Hej, 

    Lite sent svar.
     
    Jag har tagit Pravidel i ca 1,5 år men utan något större resultat. Mycket tjafs med min läkare som ledde ingenstans. Som tur flyttade jag till ett annat län och var tvungen att söka efter nya vårdkontakter. Slutade med att jag blev remitterad till endokrinologen(tidigare var det min gyn som skötte medicineringen) som visade sig vara en mycket ung tjej. Tråkigt men ärligt att jag ifrågasatte hennes kompetens (tänk att stereotypiskt tänkande är så naturligt att man inte ens ser det fören man har svaret i handen) men hon tyckte direkt att det lät mycket konstigt att jag efter så lång tid inte reagerade på Pravidel och bytte ut den mot Kabergolin. Mirakel skedde denna gången. På bara några få veckor såg vi utmärkt resultat. 

  • Mon 26 Dec 2022 11:20
    #2
    Jelena1987 skrev 2022-11-30 10:55:09 följande:

    Hej, 

    Lite sent svar.
     
    Jag har tagit Pravidel i ca 1,5 år men utan något större resultat. Mycket tjafs med min läkare som ledde ingenstans. Som tur flyttade jag till ett annat län och var tvungen att söka efter nya vårdkontakter. Slutade med att jag blev remitterad till endokrinologen(tidigare var det min gyn som skötte medicineringen) som visade sig vara en mycket ung tjej. Tråkigt men ärligt att jag ifrågasatte hennes kompetens (tänk att stereotypiskt tänkande är så naturligt att man inte ens ser det fören man har svaret i handen) men hon tyckte direkt att det lät mycket konstigt att jag efter så lång tid inte reagerade på Pravidel och bytte ut den mot Kabergolin. Mirakel skedde denna gången. På bara några få veckor såg vi utmärkt resultat. 


    Hej, tack för svar. Jag frågade också om att få byta till den sorten men fick till svar att de inte skulle göra någon skillnad, att jag trots allt ligger inom referensen även om de är i överkant och ibland lite högre.

    Hur högt va dina prolaktin värden? Hur mkt ändrades de med kabergolin? 
  • Sun 15 Jan 2023 22:57
    #3

    Hej, hur har det gått för er? Glad


    Jag blev diagnostiserad med lätt förhöjda prolaktinvärden och har efter MR fått utskriven medicin och därmed denna veckan tagit min första tablett ?dostinex/kabergolin?.

    Kämpar med att bli gravid och det enda som avviker verkar vara prolaktinvärden som är förhöjda. 

Svar på tråden Pravidel utan effekt?