• Thu 10 Nov 2022 21:04
    5493 visningar
    15 svar
    15
    5493

    Ung och letrozol behandling

    Hej! Jag är en tjej på 19 år som har startat min första letrozol behandling, hade varit så kul om vi kunde starta en tråd med erfarenheter ifrån letrozol! Och det hade även varit mycket kul om fler unga tjejer som får hjälp för att få barn vill höra av sig!?😊

  • Svar på tråden Ung och letrozol behandling
  • Sat 12 Nov 2022 11:56
    #1

    Heej! 👋🏻 


    23 år och är inne på min andra kur med letrozol. 


    Denna gång testar vi dubbeldos!

    kul att följas åt 😀

  • Sun 13 Nov 2022 21:45
    #2
    Ciaaliaa skrev 2022-11-12 11:56:30 följande:

    Heej! 👋🏻 


    23 år och är inne på min andra kur med letrozol. 


    Denna gång testar vi dubbeldos!

    kul att följas åt 😀


    Åh så kul, heeej!!!
    jag har en liten fråga, jag åt sista tabletten igår och har sedan igår haft en sjukt stark mensvärk? Varför har jag det? Tänk om jag har ägglossning redan nu? ????
  • Tue 15 Nov 2022 15:04
    #3

    Hej! 


    förlåt för lite sent svar? Men ta ett ägglossningstest redan nu om du inte har gjort det redan! 😀 

    jag fick positivt ägglossningstest samma dag jag tog sista Letrozol kuren.. 

    hade positivt hela helgen och igår fick jag ta Ovitrellen ????🏼

  • Tue 15 Nov 2022 23:34
    #4
    Ciaaliaa skrev 2022-11-15 15:04:57 följande:

    Hej! 


    förlåt för lite sent svar? Men ta ett ägglossningstest redan nu om du inte har gjort det redan! 😀 

    jag fick positivt ägglossningstest samma dag jag tog sista Letrozol kuren.. 

    hade positivt hela helgen och igår fick jag ta Ovitrellen ????🏼


    Åhh men gud vad roligt att höra!! Hoppas verkligen att det går vägen för dig!!! Jag ska till gyn imrogom och göra VUL, min kille kom hem i måndags så blev inget mys i helgen o är såå rädd att jag hade ägglossning i helgen :( vi hade sex igår! när har du bim?
  • Wed 16 Nov 2022 18:00
    #5

    gjorde VUL precis, hade en äggblåsa p 15 mm så ska ta ovitrelle på lördag , hoppas hoppas de går vägen!!!

  • Sat 19 Nov 2022 21:06
    #6

    Hej!

    jag hade en 29mm äggblåsa och Ovitrellen togs i måndags. Går ni bara och väntar på bim, som är den 30/11.
    Känns sjukt långt dit när man räknar ner 😅 

    när har du bim? 


    får ni ligga på Letrozol dos innan vul??
    Vi har liggstopp och får inte ligga förens läkaren godkänner 😵?💫
    Blir så jävulskt krystat att ligga på beställning.. 

    hoppas det går vägen, även om hoppet inte är så stort 🙊

  • Sun 20 Nov 2022 01:11
    #7
    Ciaaliaa skrev 2022-11-19 21:06:29 följande:

    Hej!

    jag hade en 29mm äggblåsa och Ovitrellen togs i måndags. Går ni bara och väntar på bim, som är den 30/11.
    Känns sjukt långt dit när man räknar ner 😅 

    när har du bim? 


    får ni ligga på Letrozol dos innan vul??
    Vi har liggstopp och får inte ligga förens läkaren godkänner 😵?💫
    Blir så jävulskt krystat att ligga på beställning.. 

    hoppas det går vägen, även om hoppet inte är så stort 🙊


    Wooow 29!! Det var otroligt bra!! Tog ovitrelle idag vid 13 och har så fruktansvärt ont i magen.

    läkarrn sa aldrig till oss att vi inte fick ligga innan så inget jag tänkte på hahah😅.

    jag har faktiskt ingen aning när min bim är men någon gång i början av december tror jag!! 


    det är fruktansvärt med beställnings sex, försökte ha sex idag men killen kunde ej komma, Ush vad jobbigt detta är 

  • Sun 20 Nov 2022 18:57
    #8

    Jaa den var rejäl! 😅

    Nej det gick inte så bra för oss heller. Min sambo hade oxå ganska svårt att komma, speciellt när han verkligen var tvungen.. 

    Spännande att följa åt varandra ❤️

    Ska du testa ur Ovitrellen eller ska du vänta tills bim och testa då? 😀

  • Mon 21 Nov 2022 03:35
    #9
    Ciaaliaa skrev 2022-11-20 18:57:54 följande:

    Jaa den var rejäl! 😅

    Nej det gick inte så bra för oss heller. Min sambo hade oxå ganska svårt att komma, speciellt när han verkligen var tvungen.. 

    Spännande att följa åt varandra ❤️

    Ska du testa ur Ovitrellen eller ska du vänta tills bim och testa då? 😀


    Vi fick till det igår vid 15, så hoppas inte det var försent. Tog ju somsagt sprutan vid 13 i lördags.

    jag tänkte testa ur ovitrellen och inte bim haha, när tänkte du börja testa? ❤️


    jag testade igår bara för jag längtar såå efter att få se en positiv sticka och den blev ju positiv av sprutan ????😅 

  • Tue 22 Nov 2022 13:24
    #10

    Hej igen! 


    jaa Ovitrelle gav mig 7 dagar med positivta test. Idag var det helt negativt! 🙏🏼

    får jag positivt senare så är det för graviditet!


    kommer nog tjuv testa på måndag, det är 2 dagar innan bim för mig 😀 
     

  • Tue 22 Nov 2022 14:54
    #11
    Ciaaliaa skrev 2022-11-22 13:24:31 följande:

    Hej igen! 


    jaa Ovitrelle gav mig 7 dagar med positivta test. Idag var det helt negativt! 🙏🏼 //

    får jag positivt senare så är det för graviditet!


    kommer nog tjuv testa på måndag, det är 2 dagar innan bim för mig 😀 
     


    Åhh gud vad coolt!! Skönt att veta att Märsta positiva är pga en bebis😍 tror du vi behöver ha sex idag också? Eller borde sperman överleva från söndag kl 15 till idag? 


    gud vad jag hoppas på att du får en positiv sticka snart igen🙏🏻

  • Tue 22 Nov 2022 17:41
    #12

    Nej jag tror inte ni behöver ha sex idag oxå 😀 

    åh! Tack snälla! ❤️ Desamma!!

  • Mon 28 Nov 2022 22:55
    #13
    Hej igen! Åh vad otålig jag är att vänta nu, tog gravtest 8 dagar efter sprutan som var negativ så nu hoppas jag på ett pluss snart!! Hur går det för dig ❤️

    jag har blivit så otroligt kissnödig, går upp på nätterna o kissat vilket jag aldrig någosin gör annars, hoppas hoppas 🙏🏻🙏🏻 men känns som de är alldeles för tidigt 
  • Thu 1 Dec 2022 20:44
    #14

    Hej! Mensen dök upp idag?. Så fruktansvärt ledsen o förvirrad, min mens borde ju inte komma förens nästa vecka någon gång??😕

  • Fri 9 Dec 2022 16:36
    #15

    FÖRLÅT att jag inte svarat förens nu 💔

    jag blev heller inte gravid? 
    har hunnit med en omgång till. po på Ägglossningstest på cykeldag 8, vul dagen efter visade en äggblåsa på 12 mm och en på 11 mm. Dock super tunn slemhinna? min läkare sa att jag skulle ta Ovitrellen trots att de var så små.. 😵?💫 känns jätte konstig.. 

    nu är det 3 dagar sen jag tog sprutan och vi hade bara sex en gång. Hoppet är på 0 och jag tar hellre mens än en graviditet just nu 🙊.

    Ska börja med sprutor efter årsskiftet (en menscykel paus först). Då jag Inte vill köra på Letrozol mer när ägglossning blir halvdan alldeles för tidig så resten av kroppen inte hinner med? 

    hur mår du?❤️

Svar på tråden Ung och letrozol behandling