• Fri 11 Nov 2022 15:11
    1486 visningar
    2 svar
    -1
    2
    1486

    Gravid trotts preventivmedel

    Jag har blivit gravid för tredje gången med preventivmedel! Jag har gjort två aborter sen tidigare pga påtryckning från min partner. Vi är unga lite över 20, han är inte redo att bli pappa, jag förstår inte all hur detta kan hända. Första gången använde vi kondom, jag blev gravid. Andra gången, hade jag spiral, som hamnade snett, jag blev gravid. Nu har jag använt Natural Cycles. Mätt tempe prick 06.00 VARJE dag. Skyddat oss då jag varit fertil. Jag har sagt till min pojkvän att han ska använda kondom hela tiden vid varje samlag om han absolut inte vill bli pappa. men det gjorde han inte. Jag känner mig hjälplös! Hur kan detta ha hänt 3!! gånger jag vet inte vad jag ska göra. Mer än att jag kommer behålla. ingen mer abort. Har någon mer varit med om detta? Blivit gravid trotts preventivmede?

  • Svar på tråden Gravid trotts preventivmedel
  • Anonym (S)
    Fri 11 Nov 2022 16:57
    #1

    Mätte du tempen på korrekt sätt? Du ska ta tempen direkt då du har vaknat, du ska inte ens kliva ur sängen.

    Att spiralen hamnat snett spelar inte så stor roll, den ska ändå skydda lika bra, men det är inte 100 % skydd.

    Kondom är inte heller 100 % skydd. Enda jag kan tänka mig är att sperman sölat ner någonstans i närheten av din mynning (ja, det är ovanligt men man kan bli gravid även om killen t ex sprutar runt ingången utan att aldrig vara inne) eller att ni inte haft kondomen på hela samlaget, eller att han t ex tagit i penis först och sedan fingrat dig, eller någon liknande förklaring. Sperma har hamnat tillräckligt nära för att göra dig gravid i alla fall.

    Du verkar riktigt fertil! :)

  • Fri 16 Dec 2022 13:15
    #2

    Men kommer han i dig Eller hur händer det?

    aja, du bad honom använda kondom. Han gjorde inte det. du blev gravid - för tredje Gången. bestäm du om du skagenomgå abort igen eller inte. Han kan ju inte vara jättemycket emot det eftersom han var så oförsiktig.

Svar på tråden Gravid trotts preventivmedel