• Lindax1988

    Nils eller Max?

    Har svårt att välja vilket namn min son ska få, så vilket tycker ni bäst om? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nils eller Max?
  • Minimalen

    Jag skulle undvika namnet Max då det finns en burgarkedja som heter det. Finns säkert en och annan som kommer anspela på det på ett eller annat sätt. 

  • fluu

    Nils, helt klart! Enkelt, hållbart och rejält. Max är väldigt smeknamnigt och barnsligt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Julnisse)

    Nils blir oftast Nisse med tiden, om det spelar roll. Nils är jobbigt att säga. Max har jag alltid gillat som namn. Har känt flera trevliga Max. Maximilian är ett alternativ, då kan det vara både Max och Maximilian. 

  • Anonym (Mamma)

    Nils, men gillar inget av dem egentlige. Max, nej. Som andra skrivit så är det tyvärr väldigt kopplat med hamburgarkedja. 


    men oavsett, blir det säkert ett fint namn till en fin kille😝. Lycka till 

  • trollhona

    Nils helt klart, charmigt och fungerar lika bra på en pojke som en vuxen man. Dessutom passar det bra in i rådande namntrend, inte för uttjatat (vilket max tyvärr är) tillräckligt ovanligt men inte för udda så det blir konstigt.

  • Anonym (Lll)

    Max, helt klart!

    Inget större fel på Nils rent objektivt men det är något med det som är lite ?störigt och töntigt på något vis. Max är både gulligt och coolt, passar på vuxen, ungdom och barn. 

Svar på tråden Nils eller Max?