• Tue 20 Dec 2022 20:56
    2362 visningar
    5 svar
    5
    2362

    Gravid vecka 5 - ingen växtvärk

    Hej alla,

    Jag är gravid i vecka 5 idag. Jag var på VUL igår alltså 4+6 och man såg inget förutom förtjockad slemhinna och det som oroar mig är att jag absolut inte har växtvärk eller molvärk i livmodern. 
    Jag är jätte trött, brösten ömmar och Clearblue visar gravid 3+.

    Borde jag oroa mig eftersom jag inte känner något i min livmoder? När jag var gravid för första gången vilket slutade i missfall så kände jag åtminstone växtvärk och kram i livmodern. 

    Snälla inge mig med hopp och era erfarenheter!
    Kram 

  • Svar på tråden Gravid vecka 5 - ingen växtvärk
  • Wed 21 Dec 2022 10:27
    #1

    Vecka 5 är väldigt tidigt för ett VUL..

    I min första graviditet så hade jag INGEN värk alls, kände absolut ingenting i min livmoder. Nu med andra barnet kände jag i början så det är verkligen olika! Du behöver nog inte oroa dig ❤

  • Wed 21 Dec 2022 10:29
    #2
    Above and beyond skrev 2022-12-20 20:56:38 följande:
    Gravid vecka 5 - ingen växtvärk

    Hej alla,

    Jag är gravid i vecka 5 idag. Jag var på VUL igår alltså 4+6 och man såg inget förutom förtjockad slemhinna och det som oroar mig är att jag absolut inte har växtvärk eller molvärk i livmodern. 
    Jag är jätte trött, brösten ömmar och Clearblue visar gravid 3+.

    Borde jag oroa mig eftersom jag inte känner något i min livmoder? När jag var gravid för första gången vilket slutade i missfall så kände jag åtminstone växtvärk och kram i livmodern. 

    Snälla inge mig med hopp och era erfarenheter!
    Kram 


    Hej,

    Det är såklart olika för alla, men precis som dig så känner jag ingenting, jag är i v10. Jag har aldrig känt någonting heller mer än ömma bröst precis i början.
    Jag hoppas att det mitt sätt att få ha lite tur efter att ha kämpat i två år. 

    Vad sa läkaren? varför var du inne så tidigt, det är väl tidigast v 6-7 man brukar komma in för tidigt vul?
  • Wed 21 Dec 2022 16:51
    #3

    V.5 har jag haft väldigt få symptom. Så få att jag aldrig trott mig vara gravid ens. Molvärk har jag fått lite senare och inte ens varje dag.

  • Thu 22 Dec 2022 12:40
    #4
    Jag är bara jag skrev 2022-12-21 16:51:35 följande:

    V.5 har jag haft väldigt få symptom. Så få att jag aldrig trott mig vara gravid ens. Molvärk har jag fått lite senare och inte ens varje dag.


    Ok hoppas att det är normalt för mig med.mwn är det vanligt att se ingenting i VUL när man är i vecka 5?
  • Thu 22 Dec 2022 13:52
    #5
    Above and beyond skrev 2022-12-22 12:40:08 följande:
    Ok hoppas att det är normalt för mig med.mwn är det vanligt att se ingenting i VUL när man är i vecka 5?
    Ja, VUL v.5 är på tok för tidigt. Vill man ha ett tydligt besked ska man vänta till v.8 då hjärtat ska synas slå.
Svar på tråden Gravid vecka 5 - ingen växtvärk