• Pea593

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • MaePhil

    Hej,
    Jag är ny i den här tråden. Jag undrar om det finns någon som har samma eller liknande situation som jag. Jag började ivf behandling 16e i mars men jag fick bara 3 blåsor. Den 24 i mars, slutade jag mina sprutor (menopur och fyremadel) och min läkare sa att vi ska börja om igen behandlingen när mensen kommer. Min sista mens innan ivf behandling var 14 i mars. Men tills nu, kommer mensen inte än. Ni som fick avbryta ivf försök på grund av få äggblåsor, hur lång tid mensen kommer tillbaka?

  • ISeeYou
    Pea593 skrev 2023-04-18 10:24:45 följande:

    Hej! Jag går också och Ruvar. Dag 4 idag.. och tiden går såååå långsamt. 
    Fick ett fryst 5dagars tillbaka i fredags och har testdag den 27e. 
    Hur länge var eran odlad som ni fick tillbaka? Men tanke på att ni har testdag en dag efter mig? 


    Åh va spännande! Vi satte oxå in ett 5dagars, vet faktiskt inte varför det är så olika för testdagen. Har tänkt på det tidigare när jag läst inlägg med olika antal dagar.

    Är det ert första försök? Håller alla tummar och tå!!! 🙌🏼
  • Pea593

    Det är vårat andra försök. Fick tillbaka ett 3 dagars i Januari som inte tog sig. Och detta som jag nu förhoppningsvis bär på är vårt enda från frysen. 

    Konstigt att det är så olika testdatum. Vilken klinik går ni hos? 

    Tack!! Håller tummarna för er också! Glad

  • ISeeYou
    Pea593 skrev 2023-04-18 13:13:03 följande:

    Det är vårat andra försök. Fick tillbaka ett 3 dagars i Januari som inte tog sig. Och detta som jag nu förhoppningsvis bär på är vårt enda från frysen. 

    Konstigt att det är så olika testdatum. Vilken klinik går ni hos? 

    Tack!! Håller tummarna för er också! Glad


    Vi går till Linné kliniken i Uppsala och tycker det har varit bra! Men det är inte helt billigt att gå privat. Köpte ett 3-paket med sonen och hade 4 emryor kvar efter det. Så nu hoppas jag att resterande 2 får vänta lääänge.

    Var går ni? Privat eller landsting?
  • Fela92
    MaePhil skrev 2023-04-18 11:52:29 följande:

    Hej,
    Jag är ny i den här tråden. Jag undrar om det finns någon som har samma eller liknande situation som jag. Jag började ivf behandling 16e i mars men jag fick bara 3 blåsor. Den 24 i mars, slutade jag mina sprutor (menopur och fyremadel) och min läkare sa att vi ska börja om igen behandlingen när mensen kommer. Min sista mens innan ivf behandling var 14 i mars. Men tills nu, kommer mensen inte än. Ni som fick avbryta ivf försök på grund av få äggblåsor, hur lång tid mensen kommer tillbaka?


    Hej, vi hade liknande. Jag genomförde sprutbehandlingen (rekovelle) men kroppen svarade inte riktigt och fick också bara 3 blåsor som växte, specifikt en som växte på sig och antagligen tog över från dem andra. Men valde därför att avbryta och inte gå till äggplock för att få ett bättre resultat med ett nytt protokoll. Då både antalet blåsor och ahm ser bra ut för mig annars, så läkaren var inte nöjd med resultatet.  

    Jag avslutade därför 31 mars, fick sedan min mens ca 8 dagar efter. Vilket kunde hända efter en stimulation tydligen, men blev lite orolig först då de sa 14 dagar. Väntar nu in min ägglossning i dagarna (tog LH test igår som visade svagt samt visar på natural cycle) och sedan mens i maj för att köra igång igen! Så verkar som att min kropp tickar på som vanligt bara flyttats bakåt 1 vecka. 
    Fått nya sprutor så denna gången blir det Gonal-f. 

    Vet inte vart du går, men jag behövde vänta en cykel utan stimulering innan jag fick börja. Alltså var mensen direkt efter avbruten stimulering en "bortfallsblödning" som jag inte kunde starta med. 

    Du kanske ska testa kontakta dem, har du regelbunden mens annars? Tror verkligen den kan göra lite som den vill efter en stimulering, vet du när du kroppen ägglossade efter du avbröt? 

    Hoppas den kommer snart i alla fall, denna eviga väntan för varje steg.. 
  • ISeeYou
    lumpstrump skrev 2023-04-18 18:13:41 följande:

    Vad roligt att det är fler som ruvar nu! Jag fick tillbaka en femdagars och är på ruvardag 2. Seeegt Obestämd


    Spännande! Håller tumma och tår! 🙏🏼 Är det första försöket?
  • Loovaa

    Kul att flera ruvar i tråden nu 😊 Lycka till! 

    femling - Vår första ET gick dåligt. Fick mens dagen innan testdag. Så självklart var gravtestet negativitet på testdagen. Nu väntar jag på en ?riktig? mens, för att kunna göra FET👍


    ISeeYou -  Ja ruvar-dagarna är så mentalt jobbiga. Jag blev lite smått galen när jag ruvade. Letade tecken och symptom (som inte fanns) 😅 Hoppas de går snabbt och att det är er bebis som du ruvar på nu. ❤️


     

  • Pea593

    Iseeyou - förstår att det inte kan vara billigt, så hoppas det tar sig för er nu! 

    Jag går via landstinget på Livio i Falun. Detta är vårt första försök som vi fick ut 2 befruktade ägg från. 
    Några känningar ännu? 

  • MariaGbg12

    Hej! Finns det någon som skulle kunna svara på vad som anses vara ett normalt värde på beta-hcg efter 5 veckor? De såg ingenting på ultraljudet idag och jag är extremt orolig för att något är på tok. Jag fick göra ett test efter ultraljudet och värdet låg på 700. Mvh.

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023