• Pea593

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Quincey
    dudetten skrev 2023-05-10 16:47:33 följande:

    Vi har precis startat vår resa. Ni som kört igång och kanske gjort flera ivf, Kände ni av sprutorna? 


    Vi har bara gjort vår första IVF men jag kände knappt av sprutorna, bara lite spänd i magen direkt efter. Lycka till!
  • Quincey

    Tack för svar Mathilda88, ska kolla med vår läkare varför de höjt dosen innan vi sätter igång igen 🙂

  • Tivolit

    Hej!
    Hoppar in i denna mysiga trådHjärta
    Jag var i veckan på RMC i Uppsala för uppstart av syskonförsök. Jag fick en dotter i maj förra året genom IVF på andra försöket och har 4 blastocyster i frysen.
    nu inväntar vi bara ägglossning och är så pepp! Heja alla er som kämpar på!! håller tummarna för oss alla Solig

  • aminabe

    Hej på er, hur har det gått för er alla? Jag har haft ett litet break då vi fick göra totalfrys och sen hade jag utebliven ägglossning och en cykel på över 50 dagar vilket nästan är dubbelt så lång tid mot hur det brukar te sig för mig. Men förra veckan fick vi äntligen positivt på ägglossningstestet och fick satt in ett snyggt embryo i måndags som de var mycket nöjda med, iaf vad de sa. Håller tummarna för att det enda ägget som klarade sig till frysen också är guldägget Hjärta

    Tar lutinus men tycker inte det rinner ut så mycket nu om jag jämför med de första dagarna och vet inte om det är negativt. Suck man överanalyserar verkligen allt. Någon mer som har känt att det inte rinner så mycket? 

  • Ms MR

    Hej till alla, 
    En fråga angående allergi eller bättre sagt misstänkt allergi...hur går det till under ivf behandling är det viktigt att utesluta potentiell allergi? Nämligen, jag tänkte att jag är förkyld och då fick jag ta en desloratadin (antihistamin utan recept) och det känns bättre. Ringe VC och det visade sig att dem inte gör längre pricktest utan det är en lång protokoll med läkaren som utreder och ev remitterar till allergi klinik.
    Erfarenheter?
    Tack girls 

  • strelitzia
    aminabe skrev 2023-05-11 12:50:24 följande:

    Hej på er, hur har det gått för er alla? Jag har haft ett litet break då vi fick göra totalfrys och sen hade jag utebliven ägglossning och en cykel på över 50 dagar vilket nästan är dubbelt så lång tid mot hur det brukar te sig för mig. Men förra veckan fick vi äntligen positivt på ägglossningstestet och fick satt in ett snyggt embryo i måndags som de var mycket nöjda med, iaf vad de sa. Håller tummarna för att det enda ägget som klarade sig till frysen också är guldägget Hjärta

    Tar lutinus men tycker inte det rinner ut så mycket nu om jag jämför med de första dagarna och vet inte om det är negativt. Suck man överanalyserar verkligen allt. Någon mer som har känt att det inte rinner så mycket? 


    Gud vilken otroligt tröstlös väntan på den ägglossningen! Hopps att ruvandet går bra!

    Jag har tagit lutinus i snart två månader och min erfarenhet är att det rinner olika mycket olika dagar. Ibland känns det som en fors, ibland är det bara lite klumprester. Personligen slipper jag gärna forsarna, speciellt när man står dumt till och inte kan springa iväg på toaletten direkt haha 
  • aminabe
    strelitzia skrev 2023-05-11 20:04:08 följande:
    Gud vilken otroligt tröstlös väntan på den ägglossningen! Hopps att ruvandet går bra!

    Jag har tagit lutinus i snart två månader och min erfarenhet är att det rinner olika mycket olika dagar. Ibland känns det som en fors, ibland är det bara lite klumprester. Personligen slipper jag gärna forsarna, speciellt när man står dumt till och inte kan springa iväg på toaletten direkt haha 

    Ja herregud, den har minst sagt varit olidlig. Men hoppas innerligt att ruvandet går bra. Åker till Grekland på lördag så då ska jag bara ruva under stillsamma förhållanden :) 

    Åh, men då lyckades ni om du är inne på månad två av lutinus? Vad skönt att det inte bara är jag då, idag har varit en sådan dag med klumprester minst sagt? 

  • Mathilda88
    SierraLeone skrev 2023-05-09 20:17:21 följande:

    Förstår att det är jobbigt men grattis till 11 äggblåsor :) nu är det bara att vänta in så de blir tillräckligt bra storlek för att öka chanserna att dina äggblåsor innehåller ägg. Hur många sprutdagar blir det totalt för dig? 

    När jag tog sprutorna var jag också tvungen att få förlängd tid men äggplocket skedde ändå samma vecka som det var tänkt från början men alla dessa sprutor är inte roliga för fem öre! 


     


    Stort tack! Hjärta Ja 11 är jag fantastiskt glad för! Solig Yes bara till att hålla tummar och tår för att där även är fina ägg i... Det blir totalt 15 sprutdagar, 14 stimulering och sen Ovitrelle på dag 15. Äggplock på dag 17... Vet inte vad som är vanligast men ursprungsplanen var 10 sprutdagar. 

    Okej Hjärta Hur många sprutdagar fick du totalt då? Nej inget roligt. Har inga större problem med stickandet, mest att jag mår dåligt av det som är det kämpiga. 
  • Mathilda88
    aminabe skrev 2023-05-11 12:50:24 följande:

    Hej på er, hur har det gått för er alla? Jag har haft ett litet break då vi fick göra totalfrys och sen hade jag utebliven ägglossning och en cykel på över 50 dagar vilket nästan är dubbelt så lång tid mot hur det brukar te sig för mig. Men förra veckan fick vi äntligen positivt på ägglossningstestet och fick satt in ett snyggt embryo i måndags som de var mycket nöjda med, iaf vad de sa. Håller tummarna för att det enda ägget som klarade sig till frysen också är guldägget Hjärta

    Tar lutinus men tycker inte det rinner ut så mycket nu om jag jämför med de första dagarna och vet inte om det är negativt. Suck man överanalyserar verkligen allt. Någon mer som har känt att det inte rinner så mycket? 


    Åh så spännande! Stort lycka till! Hjärta

    Har ingen erfarenhet av Lutinus än, börjar förhoppningsvis nästa vecka om allt går väl, tills dess får jag se.
  • strelitzia
    aminabe skrev 2023-05-11 20:20:57 följande:

    Ja herregud, den har minst sagt varit olidlig. Men hoppas innerligt att ruvandet går bra. Åker till Grekland på lördag så då ska jag bara ruva under stillsamma förhållanden :) 

    Åh, men då lyckades ni om du är inne på månad två av lutinus? Vad skönt att det inte bara är jag då, idag har varit en sådan dag med klumprester minst sagt? 


    Åh vad härligt, perfekt att distrahera tankarna lite med semester! Solig

    Det stämmer! Fick missfall i v11 i december så det är omgång två och anledningen till varför jag ska ta de så länge. Haha det är inte bara du, det blir skönt att slippa de sen! 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023