• Thu 5 Jan 2023 08:51
    2117 visningar
    3 svar
    3
    2117

    Gravid 5 ggr på 11 månader, men MF/MA varje gång

    Är en kvinna på snart 44 år. Jag och mannen försöker få till ett syskon, men det verkar inte gå. Eller ja, jag blir gravid extremt lätt men varje gång har det slutat med att jag fått missfall eller MA i olika veckor. Ibland redan nån vecka efter BIM, ibland i v 8, v 10 eller 12. 


    Jag vet ju att det ska bli svårare att bli gravid ju äldre man är, det är jag också inställd på och var redan från start. Men det verkar ju inte som att jag har några problem alls ATT bli gravid, bara att behålla det. Antar pga dåliga ägg? 


    Hur som helst, undrar om nån här varit med om liknande att ni blivit gravida jättelätt över 40 men att det bara lett till en massa missfall? Fick ni till en lyckad graviditet till slut bara ni fortsatte försöka? Krävdes det hjälp eller lyckades ni naturligt? Vi kommer endast att köra naturligt då vi tycker att det kostar för mkt behandlingar etc.  

  • Svar på tråden Gravid 5 ggr på 11 månader, men MF/MA varje gång
  • Anonym (Ja)
    Thu 5 Jan 2023 09:41
    #1

    Ja om man får missfall så verkar det oftast bero på att fostret är felande på något sätt. Kroppen känner av detta och stöter ut. Sedan måste det inte vara äggen, spermiernas kvalitet går också ner med åldern. Har mannen gjort ett test för att se hur de mår? Då vet ni åtminstone lite mer.

  • Thu 5 Jan 2023 11:14
    #2
    Anonym (Ja) skrev 2023-01-05 09:41:22 följande:

    Ja om man får missfall så verkar det oftast bero på att fostret är felande på något sätt. Kroppen känner av detta och stöter ut. Sedan måste det inte vara äggen, spermiernas kvalitet går också ner med åldern. Har mannen gjort ett test för att se hur de mår? Då vet ni åtminstone lite mer.


    Nej, han har inte testat sig. Däremot är han bra mkt yngre än jag, så det ska väl mkt till för att det ska påverka. 

  • Anonym (Ja)
    Thu 5 Jan 2023 11:22
    #3
    Let it Rain skrev 2023-01-05 11:14:43 följande:

    Nej, han har inte testat sig. Däremot är han bra mkt yngre än jag, så det ska väl mkt till för att det ska påverka. 


    Säg inte det, det finns många unga män som har problem med sina spermier. Kan vara värt att kontrollera, det är ju bara att skicka in ett provrör.
Svar på tråden Gravid 5 ggr på 11 månader, men MF/MA varje gång