• Fri 6 Jan 2023 23:02
    2558 visningar
    4 svar
    4
    2558

    Försäkringshjälp

    Någon som har fått hjälp av sitt försäkringsbolag då ett eller flera av era barn fått npf diagnoser?

    min son har svår adhd samt högfungerande feta de autism nivå 2 och fick rådet att anmäla till försäkringsbolaget. Men funderar nu vad detta innebär och hur stor ersättning just Folksam ger ut för dessa små liv med stora svårigheter. 


    mvh 

  • Svar på tråden Försäkringshjälp
  • Sat 7 Jan 2023 01:51
    #1
  • Sat 7 Jan 2023 09:29
    #2

     I fick 130000 från Folksam för adhd. Men de gjorde om för nåt år sedan att man måste höra av sig när barnet blir 18.

  • Sat 7 Jan 2023 20:08
    #3
    mammatill6 skrev 2023-01-07 09:29:41 följande:

     I fick 130000 från Folksam för adhd. Men de gjorde om för nåt år sedan att man måste höra av sig när barnet blir 18.


    Tack, jag har varit i kontakt med dem gällande den biten men beslutet kring det är hjälp med mediciner efter att han fyllt 18 år vilket är kanon, då dessa mediciner är vansinnigt dyra 😔
    men mer än så ges inte ut i ersättning just nu kring det, men har han bestående svårigheter i samhället så har jag för mig att visa hjälp kommer kunna ges till honom då.

    funderingen som kvarstår är kring autismen. Den del som tar stor resurser ifrån min ekonomi som Inte ersätts av försäkringskassan mm, där det blir extremt tungt att som ensam förälder dra hela lasset. 


     

  • Sat 7 Jan 2023 21:49
    #4
    Flisanmisan skrev 2023-01-07 20:08:40 följande:

    Tack, jag har varit i kontakt med dem gällande den biten men beslutet kring det är hjälp med mediciner efter att han fyllt 18 år vilket är kanon, då dessa mediciner är vansinnigt dyra 😔
    men mer än så ges inte ut i ersättning just nu kring det, men har han bestående svårigheter i samhället så har jag för mig att visa hjälp kommer kunna ges till honom då.

    funderingen som kvarstår är kring autismen. Den del som tar stor resurser ifrån min ekonomi som Inte ersätts av försäkringskassan mm, där det blir extremt tungt att som ensam förälder dra hela lasset. 


     


    Du kan ju söka omvårdnadsbidra från fk. Medicinerna dyra men det går ju inhögkostnadsskyddet.
Svar på tråden Försäkringshjälp