• Johunsson

    Skakar i armar

    Min bebis på 2månader skakar i armarna när hon försöker nå mobilen ovanför skötbordet. hon har precis lärt sig detta och blir lite orolig när hon gör så.

    Är det någon mer som har varit med om detta? 

  • Svar på tråden Skakar i armar
  • Cusoon

    Spädbarn har skakiga rörelser i början, dom ser inte så bra heller. Prata med BVC så får du höra om när I tiden du kan vara uppmärksam på om det inte ger med sig med sig.

  • Ellifant

    Gör hon det endast på skötbordet? 


    när min son var runt den ålder upptäckte jag med att han hade ofrivilligt skakningar. såg Det mest när han låg ner. Jag var på bvc, då min magkänsla sa att det var något märkligt och storebror hade  inte gjort så. Bvc avfärda det med att små barn gör så men det släppte inte och blev något tydligare så jag stod på mig och fick tillsist en remiss till csk och jag hinner bara lägga han på britsen när läkaren säger.. han har b12 brist. 


    men blodprov bekräftades det och han fick vid tre olika tillfällen sprutor med b12 och efter andra sprutan sluta skakningarna helt och nu vid 2 så har han inga syntom och b12 ligger bra. 


    Så jag tycker verkligen att du ska prata med bvc och framförallt lita på din magkänsla om det är något som känns konstigt. Men det kan även vara helt normalt. 

Svar på tråden Skakar i armar