• Tue 10 Jan 2023 16:51
    697 visningar
    5 svar
    5
    697

    Säga jag älskar dig

    Har träffat en tjej i 7 månader nu. Vi är ett par och det känns verkligen som jag funnit rätt. 

    Det senaste har jag tänkt och varit nära på att säga ?jag älskar dig? till henne, men det har slutat att jag inte gjort det på grund av rädsla för responsens, antar jag. Trots att jag vet hon gillar mig mycket, vilket hon sagt till mig.

    Jag vill säga det till henne, för jag menar det verkligen. I vilken situation/sammanhang bör jag säga det? 

  • Svar på tråden Säga jag älskar dig
  • Anonym (Hjärt­er ess)
    Tue 10 Jan 2023 17:00
    #1

    När du kramar henne kan du viska att du tror du älskar henne för att snabbt rätta dig och säga, nej jag älskar dig. 


    Efter 7 månader kan du säga det om du känner så tycker jag. 6,5 månader är för tidigt och efter 8 månader har det gått för lång tid. Nu är perfekt tidpunkt enligt flera olika kalendrar. 

  • Anonym (Närr)
    Tue 10 Jan 2023 17:15
    #2

    Det är ju bara att säga det om du gör det. Du ska ju säga det för att du gör det och att du vill att hon ska veta det inte för att du ska få höra det tillbaka. 

  • Tue 10 Jan 2023 17:25
    #3

    Efter 50 levnadsår skulle jag säga att 7 månader är tidigt, även 8 månader. Samtidigt har jag varit med om insikten om att jag kommer att älska en person i samma stund som vi möttes första gången. Så jag motsäger alltså mig själv.
    Älska är stort, och jag tycker att det kommer när förälskelsen är förbi, och när man inser att det är djupare än att vara kär.
    Att älska är att enbart vilja en annan människa väl, och sätta personens lycka framför sin egen. När man älskar ändrar man sig liksom inte, det är ingenting som kommer och går. Det är en sanning, så ren som den kan bli. Oavsett hur personen mår ena dagen eller andra.
    Jag säger inte att jag älskar någon om jag är det minsta tveksam.
    Har älskat 5 personer i livet. Mina barn, min sambo och min allra bästa vän. Alla andra har jag faktiskt inte älskat, trots långa förhållanden. Det är en insikt i backspegeln

  • Anonym (F)
    Tue 10 Jan 2023 18:51
    #4

    Efter 42 levnadsår så skulle jag säga att det inte finns någon perfekt tidpunkt. Mitt ex (nästan 15 år tillsammans) sa det efter vår första helg tillsammans. Det var första gången vi träffades irl.

  • Anonym (88)
    Tue 10 Jan 2023 18:58
    #5
    -1

    En stabil regel som alla killar bör följa, tjejen skall alltid säga det först.
    Oavsett hur kort eller lång tid dett gått.

    Så många killar som sabbar det. Alldeles för på eller säger jag älskar dig först.

Svar på tråden Säga jag älskar dig