• Mary Hailey

    Vågar man bjuda ut tågvärden ?

    Finns en tågvärd jag träffar på då & då när jag åker tåg , vi har alltid ögonkontakt och han har alltid ett stort leende när han får syn på mig , höjer alltid på ögonbrynen när han hälsar på mig , vi flörtar väl lite här o där med ögonkontakt osv så pass tydligt att andra i mitt sällskap märkt det . Vad tror ni är han intresserad ? Om ja varför frågar han inte om kontakt , elller är det för att han är under arbetstid ? Borde jag fråga ? Vad göra ? 😂 ps: tänker på honom väldigt ofta och känner mig så löjlig 

  • Svar på tråden Vågar man bjuda ut tågvärden ?
  • Anonym (kärlek på tåget)

    Modigt gjort, det verkar dock som att han bara gillar att flörta på jobbet. Men nu vet du och kan strunta i att tänka så mkt på honom.

  • Mary Hailey

    men fan vilken käftsmäll man fick idag , var inte alls väntat . Antar också att han inte är intresserad men Varför skulle han då sätta sig vid mig och prata och fortsätta hålla på. Och jag skulle minsann nöja mig med att se honom på tåget . många frågetecken . Ska jag skita i han hädanefter ?

  • Anonym (C)
    Mary Hailey skrev 2023-01-15 23:32:39 följande:

    Här kommer en uppdatering om den hemliga tågvärden ! Såg honom idag och vi började prata sen var det dags för mig att hoppa av men innan jag skulle hoppa av frågar jag honom vad han heter då säger han ?hemligt ? du kan kalla mig för ?han på tåget? sen säger han ?du får Nöja dig med att se mig på tåget? , då sa jag jaså men jag heter **** och hoppde av . Så han vet att jag är intresserad men vad i hela friden håller han på med och Vaaaad menar han ? 


    Men vad är det du inte förstår? Om han sa ?du får nöja dig med att se mig på tåget? har han ju varit extremt tydlig. Han dissade dig men på ett trevligt sätt. Att han inte ville säga sitt namn är ännu ett tecken på det. 


    Ibland vill man bara le och prata med folk på jobbet utan att det betyder mer. Är du väldigt ensam? 

  • Anonym (C)
    Mary Hailey skrev 2023-01-16 00:37:25 följande:

    men fan vilken käftsmäll man fick idag , var inte alls väntat . Antar också att han inte är intresserad men Varför skulle han då sätta sig vid mig och prata och fortsätta hålla på. Och jag skulle minsann nöja mig med att se honom på tåget . många frågetecken . Ska jag skita i han hädanefter ?


    Eh ja! 
  • Anonym (ensamma i kupén)

    Jag ser en del snygga kvinnliga tågvärdar.

  • Anonym (+++)
    Mary Hailey skrev 2023-01-15 23:32:39 följande:

    Här kommer en uppdatering om den hemliga tågvärden ! Såg honom idag och vi började prata sen var det dags för mig att hoppa av men innan jag skulle hoppa av frågar jag honom vad han heter då säger han ?hemligt ? du kan kalla mig för ?han på tåget? sen säger han ?du får Nöja dig med att se mig på tåget? , då sa jag jaså men jag heter **** och hoppde av . Så han vet att jag är intresserad men vad i hela friden håller han på med och Vaaaad menar han ? 


    Har de inte namnskyltar på sig på tåg? Hade jag för mig att de har. Nåväl:
    Jag tolkar detta som att han markerade att du just "bara får se honom på tåget". 

    Han är inte intresserad av något med dig. Hans trevliga sätt har han säkert mot alla eftersom man ska vara trevlig i serviceyrken. 
  • Mary Hailey

    Men problemet är det var ju han som kom fram till mig och började prata och fråga mig personliga frågor osv sen har jag inte ens sagt att jag vill träffa honom eller liknande det är de jag inte fattar . 

  • Anonym (Åttan)

    Du behöver inte fatta eller förstå.


    Han var trevlig mot dig men satte sedan en gräns.
    Respektera hans gräns och sluta övertänka.

  • Anonym (ensamma i kupén)
    Anonym (ensamma i kupén) skrev 2023-01-16 08:00:39 följande:

    Jag ser en del snygga kvinnliga tågvärdar.


    En av dom har en otrolig rumpa.
  • Anonym (Ja)

    Ja, han är intresserad men han kan inte bjuda ut dig eftersom det skulle vara att trakassera en passagerare. Du måste bjuda ut honom om det ska bli något.

Svar på tråden Vågar man bjuda ut tågvärden ?