• Trasig92

    Min man vill inte ha mer barn

    Hej. 
    Jag och min man har ett barn sedan innan och redan då ville han egentligen inte ha barn. Han älskar vår dotter så som det idag. Jag ville ha 2 barn och med lite om.och men gick han med på att jag skulle dra ut min spiral. Problemet är att han var inte beredd på att efter redan 2 månaden att jag skulle bli gravid så hans respons på detta är att han bryr sig inte om min graviditet. Jag känner mig ledsen hela tiden och vill så gärna glädje mig åt lilla knytet som växer tillsammans med honom men det går inte han är helt ointresserad. 
    Visserligen är jag bara i 13 veckan men såhär ledsen inför en graviditet har jag nog aldrig varit.  Det känns i stort sett som om jag gjort något fel och har till och med funderat på abort. Vilket inte är aktuellt.  Men bara så ni förstår hur ledsen jag känt mig.är jag ensam i denna situationen? 

  • Svar på tråden Min man vill inte ha mer barn
  • Zorrorro

    Ta ett allvarligt snack med mannen. Han var med på att skapa denna graviditet  Men har inte lika lätt att känna samhörighet med det ofödda barn som en kvinna. Fråga om han tror att barnet kommer bli likt sitt stora syskon. Om han har bra kontakt med erat äldre barn så kommer han troligen fungera med Det kommande barnet med

Svar på tråden Min man vill inte ha mer barn