• Anonym (Paranoida Pia??)

    Sugen på en kompis unga dotter??

    Fakta: min man och jag har några goda vänner som har två döttrar på 17 och 14 år. Såg i min mans mobil att han bildsökt på Google på deras döttrar. 
    (vad du anser om att jag kollar hans mobil är inte grejen i just denna tråd denna gång) 
    det var ca 20 klick på bilder på tjejerna han hade kollat på. 


    Hur hade du tolkat sökningen? Hur hade dina tankar gått? 

  • Svar på tråden Sugen på en kompis unga dotter??
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Magkänsla) skrev 2023-01-17 00:54:36 följande:
    Moral och skam är något vi människor har för att skydda vår art, för att inte göra fel.

    När det gäller barn som sexobjekt är det en företeelse som bör höra hit. Något man inte ens bör blanda ihop i tanken, för med uppmuntade tankar blir steget till handling mindre. 

    Att inte ens förstå felet och faran i detta och samtidigt vara kvar i 90-talets "hade du kjol på dig ville du ju bli våldtagen"-mentalitet... sorgligt, och skrämmande att så många, särskillt just män, inte förstår detta. 

    Att växa upp som tjej innebär att bli sexualiserad och objektifierad redan som barn, dagligen, för mig har det inte slutat än. Och nej - den uppmärksanheten är INTE önskad, och ni karlar som ägnar er åt detta förnedrar er själva och äcklar oss som blir utsatta. För vadå?
    Att titta på någon med utmanande klädsel är inte samma sak som att tycka att våldtäkt är rätt. Ett ganska stort och helt omotiverat steg du gör faktiskt.

    Jag har inga problem med att folk ska dömas för sina gärningar. Tvärt om tror jag det är viktigt att folk döms för sina gärningar, om de är olagliga.

    Jag tror att hur vi klär oss påverkar hur vi blir sedda på. Chansen att att bli sedda på som sexobjekt måste ju öka betydligt om du har sexuellt utmanande kläder. Därmed inte sagt att det är rätt att våldta den personen, eftersom du gör den kopplingen.
  • Anonym (Allvar)

    Jag tycker de är jätte konstigt att han googlat på deras unga döttrar och klickat runt. Att han alltid surfar privat är också suspekt. Tycker du ska konfrontera honom. Jag hade inte kunnat släppa en sån sak...

  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-17 05:00:21 följande:
    Att titta på någon med utmanande klädsel är inte samma sak som att tycka att våldtäkt är rätt. Ett ganska stort och helt omotiverat steg du gör faktiskt.

    Jag har inga problem med att folk ska dömas för sina gärningar. Tvärt om tror jag det är viktigt att folk döms för sina gärningar, om de är olagliga.

    Jag tror att hur vi klär oss påverkar hur vi blir sedda på. Chansen att att bli sedda på som sexobjekt måste ju öka betydligt om du har sexuellt utmanande kläder. Därmed inte sagt att det är rätt att våldta den personen, eftersom du gör den kopplingen.
    Jag har personligen blivit catcalled o mer eller mindre antastad på rutin oavsätt vad jag haft på mig, från långt innan jag kom in i puberteten (var fysiskt sent utvecklad dessutom och har inga stora bröst eller sådant som drar ngn uppmärksamhet). 

    Nej, du har inte promotat våldtäkt men med liknande argument tagit upp klädsel som någon förmildrande omständighet när det gäller att sexualisera barn.

    Att man tittar på en vuxen person med utmanande kläder, må så vara men sköt det så snyggt du tror att du kan.

    Men att tro som du skrivit att barn vill att gubbar dreglar över dom är bara totalt verklighetsfrånvänt. Och att försvara det beteendet mkt märkligt, då det beteendet skadar barn. (Ja, det skadar barn att få sexuell uppmärksamhet av vuxna oavsätt om det blir mer handling av det än så).
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Magkänsla) skrev 2023-01-17 07:13:57 följande:
    Jag har personligen blivit catcalled o mer eller mindre antastad på rutin oavsätt vad jag haft på mig, från långt innan jag kom in i puberteten (var fysiskt sent utvecklad dessutom och har inga stora bröst eller sådant som drar ngn uppmärksamhet). 

    Nej, du har inte promotat våldtäkt men med liknande argument tagit upp klädsel som någon förmildrande omständighet när det gäller att sexualisera barn.

    Att man tittar på en vuxen person med utmanande kläder, må så vara men sköt det så snyggt du tror att du kan.

    Men att tro som du skrivit att barn vill att gubbar dreglar över dom är bara totalt verklighetsfrånvänt. Och att försvara det beteendet mkt märkligt, då det beteendet skadar barn. (Ja, det skadar barn att få sexuell uppmärksamhet av vuxna oavsätt om det blir mer handling av det än så).
    Jag försvarar rätten att få tänka vad du vill. Du vill inskränka den för de som tänker fel.

    Det du beskriver är ju mest handlingar. Det är olämpligt att ragga på en tonåring. Är det under 15 dessutom olagligt. Det är något annat.

    Sen anser jag att lägger du upp bilder på dig själv så får du räkna med att alla kan se dem. Är du inte okej med det så ska du inte lägga upp bilder.

    Lika dant med klädsel. Jag försvarar rätten att du får klä dig som du vill utan att bli antastad. Men klär du dig utmanande eller udda så får du dessutom acceptera att människor använder sin rätt att titta på dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-17 04:35:22 följande:
    Påstår inte att fjortonåringar vill det. Jag vet inte i vilken omfattning de bryr sig. Jag vet ju att du bryr dig.

    Men lägger du upp en bilder på dig själv får du stå ut med att människor tittar på dem. Både sådana du gillar, och sådana du inte gillar.
    Jag tänkte på det du skrev i inlägg 51. Sen på svaret du fick så svarar du att du är emot tankeförbud. 
  • Anonym (Allvar)

    Väldigt många kommentarer i denna tråd gör mig helt paff, så pass paff att jag knappt vet vad jag ska skriva men de påminner mig också om vilka människor med phsyko äckliga tankar som rör sig runtomkring oss ute, kanske dagligen utan att man vet om det. Pedofil tankar är sjukt. Jättesjukt. Man måste vara rädd om sina barn och tonåringar och vara vaksam på omgivningen och äckliga människor.

  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Allvar) skrev 2023-01-18 03:57:02 följande:

    Väldigt många kommentarer i denna tråd gör mig helt paff, så pass paff att jag knappt vet vad jag ska skriva men de påminner mig också om vilka människor med phsyko äckliga tankar som rör sig runtomkring oss ute, kanske dagligen utan att man vet om det. Pedofil tankar är sjukt. Jättesjukt. Man måste vara rädd om sina barn och tonåringar och vara vaksam på omgivningen och äckliga människor.


    Jag instämmer, helt galet att folk får för sig att man inte ska få tänka på vad man vill. Sjukt att alla inte förstår att alla ska tänka samma, om allt, alltid. 
  • Anonym (Nyansera)

    För att nyansera tråden lite: NEJ det är inte pedofili att finna tjejer som gått in i puberteten attraktiva. Det är biologi. JA det är etiskt illa då tjejerna är väldigt omogna och vad en 50 åring ska med en sån tjej till förstår jag inte. JA det är jobbigt för tjejer i yngre åldrar att stå ut med äldre gubbars äckliga tittande. NEJ det är inte tjejers "fel" att folk tittar men JA man har makten att välja ens klädstil. Om jag går ut med svintajta skjorts så kommer folk titta. Det är ju också såhär man delvis lär sig vilken stil man vill ha, genom trial and error, konsekvenser osv. Man får klä sig hur man vill men vissa klädesplagg kommer att dra åt sig fler blickar. Thats life. Och JA, i tanken är allt fritt. Men att gå från tanke till handling kräver vilja. Förväxla inte fantasin med viljan kära ni.

  • Anonym (Teori :))

    Misstänker att barnens mamma helt enkelt bett honom att hjälpa henne med att ha koll på vad hennes döttrar har för sig på Internet och om det finns något att oroa sig för vad gäller deras sociala medier.

    Eftersom han vet att ts kommer tolka det som att han är peddo oavsett så försöker han dölja det för ts. 

  • Anonym (Allvar)

    Ja i tanken är allt fritt och alla får tänka på precis vad man vill. Dessa människor är fortfarande störda i huvudet.

Svar på tråden Sugen på en kompis unga dotter??