• Tue 17 Jan 2023 12:28
    2033 visningar
    4 svar
    4
    2033

    Gravid eller ej??

    Hej!

    Vad tror ni? 
    Hade ägglossning runt 3-5 januari.  Nidblödning 11 januari.  Kom lite blod men fanns klumpar i. 

    Mens beräknad runt 16-18 jan. Det är osäkert för minns inte riktigt när jag hade mens i december. Troligtvis runt 20-25 dec.

    Jag bifogar 2 bilder.

    Ena är endast clearblue. Är det 2 streck?

    Andra bilden är med samma clearblue fast dagen efter.  Plus ett "testa tidigt" rfsu, först visa det inget alls. Men nu tycks man se något? Vad tror ni? 
  • Svar på tråden Gravid eller ej??
  • Tue 17 Jan 2023 12:35
    #1
    El1995 skrev 2023-01-17 12:28:14 följande:
    Gravid eller ej??
    Hej!

    Vad tror ni? 
    Hade ägglossning runt 3-5 januari.  Nidblödning 11 januari.  Kom lite blod men fanns klumpar i. 

    Mens beräknad runt 16-18 jan. Det är osäkert för minns inte riktigt när jag hade mens i december. Troligtvis runt 20-25 dec.

    Jag bifogar 2 bilder.

    Ena är endast clearblue. Är det 2 streck?

    Andra bilden är med samma clearblue fast dagen efter.  Plus ett "testa tidigt" rfsu, först visa det inget alls. Men nu tycks man se något? Vad tror ni? 
    På den översta bilden tycker jag det syns ett jättefint, och tydligt, plus! Och då bör nämnas att jag ofta är skeptisk till cbs icke-digitala test då de tenderar att ge streck som inte innebär positivt resultat fastän andra tror det. Däremot reagerar jag på blödningen med klumpar, det låter i mina öron inte som en typisk nidblödning som du själv är inne på. Vidare verkar det som att du inte är helt säker på när ägglossningen inföll (syftar då på äl-test eller tempning) eller är det bara jag som missförstår dig?

    Man ska inte avläsa resultat efter testtiden från något gravtest då det kan bildas torkstreck som alltså inte innebär ett positivt resultat. Så man kan helt bortse från testet vars streck endast syns efter testtiden. ☺️
  • Tue 17 Jan 2023 12:42
    #2

    Tack för svar! =)

    Ja, nidblödningen är oklar. Det kom ljusrosa först och ett antal droppar. Sen kom det på kvällen den 13 mer blod(fast ändå lite) och lite klumpar in. Så tror inte riktigt att jag hade blivit gravid denna gången. 

    Sen tog jag gravtest då den 16 och då visade det den första bilden. Jag är absolut inte säker på min ägglossning pga oregelbunden mens. Har inte riktigt koll på min cykel och har bara denna gång utgått från appar😅😅  baserat på min mens I december.

    Men som sagt, tack för svar och skönt att få bolla lite och höra någon annans tankar =)

  • Tue 17 Jan 2023 12:47
    #3

    Vill också tillägga att den översta bilden togs i samma veva som testets togs! 

  • Tue 17 Jan 2023 12:57
    #4
    El1995 skrev 2023-01-17 12:42:13 följande:

    Tack för svar! =)

    Ja, nidblödningen är oklar. Det kom ljusrosa först och ett antal droppar. Sen kom det på kvällen den 13 mer blod(fast ändå lite) och lite klumpar in. Så tror inte riktigt att jag hade blivit gravid denna gången. 

    Sen tog jag gravtest då den 16 och då visade det den första bilden. Jag är absolut inte säker på min ägglossning pga oregelbunden mens. Har inte riktigt koll på min cykel och har bara denna gång utgått från appar😅😅  baserat på min mens I december.

    Men som sagt, tack för svar och skönt att få bolla lite och höra någon annans tankar =)


    El1995 skrev 2023-01-17 12:47:01 följande:

    Vill också tillägga att den översta bilden togs i samma veva som testets togs! 



    Då förstår jag! Ja, om jag vore du skulle jag köpa cbs digitala test med veckoindikator. Dels får du då svart på vitt att det står GRAVID, men man kan då även ta ett nytt test efter typ 10 dagar och se att antalet veckor ökat. Detta är såklart ingen exakt vetenskap, men det kan ändå ge en fingervisning om hormonerna ökar som de ska eller om något är tokigt. Vid mina missfall har testen aldrig ökat från 2-3 veckor. Vid graviditeten som gick vägen slog dock testen om snabbare än ?de skulle?. Det är som sagt var inget exakt mätredskap men har fyllt sitt syfte för mig genom att ge en indikation (och därmed trygghet) i att jag kan få en uppfattning om hur det går. Tyvärr får man inte någon direkt hjälp av vården sådär tidigt utan man lämnas åt sig själv och att vänta ut tiden. ❤️

Svar på tråden Gravid eller ej??