• Anonym (Anony­m)
    Fri 20 Jan 2023 20:24
    22023 visningar
    117 svar
    117
    22023

    Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?

    Hur viktigt är utseendet för dig när det kommer till dejting? Är det något som är viktigt för dig, eller är du inte så ytlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?
  • Anonym (Lite)
    Fri 20 Jan 2023 22:55
    #31
    -1
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:43:33 följande:

    Det är inte ett dugg rimligt. 


    Rimligt vore att tolka det som att 3 kg är för mycket. 


    Du ser inte skillnad om någon är 2 eller 3kg överviktig. Kan slå vad om att du skulle faila ett sådant blindtest.
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:46:00 följande:

    Jag skulle knappast tycka att en kille som har 3 kg övervikt är en 10/10, så ditt resonemang faller redan där. Jag attraheras av sunda kroppar, gärna tränade.


    Det påvisar att du saknar all förmåga att svara på hypotetiska frågor.
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:46:00 följande:
    Det finns ingen som kommer att ta dig på allvar om du pissar på smala samtidigt som du blir arg på folk som inte attraheras av övervikt. Lev som du lär. 
    Klartsomvatten skrev 2023-01-20 22:46:54 följande:

    Klart det finns. Du håller ju på med det. Vi är många som inte attraheras av övervikt och vad du tycker om det är ditt problem. Det kommer ändå inte ändra våra preferenser. :)


    Skillnaden är dock att smala inte drabbas av fördomar eller förtryck för att de är smala, vilket många överviktiga/feta gör (inte jag själv dock). Att tro att det finns någon "fit shaming" saknar verklighetsförankring på samma sätt som att tro att vita är offren för rasism (vilket de naturligtvis inte är).

    Återigen är det skillnad på att slå uppåt eller nedåt.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 22:57
    #32
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 22:55:17 följande:
    Du ser inte skillnad om någon är 2 eller 3kg överviktig. Kan slå vad om att du skulle faila ett sådant blindtest.
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:46:00 följande:

    Jag skulle knappast tycka att en kille som har 3 kg övervikt är en 10/10, så ditt resonemang faller redan där. Jag attraheras av sunda kroppar, gärna tränade.


    Det påvisar att du saknar all förmåga att svara på hypotetiska frågor.
    Klartsomvatten skrev 2023-01-20 22:46:54 följande:

    Klart det finns. Du håller ju på med det. Vi är många som inte attraheras av övervikt och vad du tycker om det är ditt problem. Det kommer ändå inte ändra våra preferenser. :)


    Skillnaden är dock att smala inte drabbas av fördomar eller förtryck för att de är smala, vilket många överviktiga/feta gör (inte jag själv dock). Att tro att det finns någon "fit shaming" saknar verklighetsförankring på samma sätt som att tro att vita är offren för rasism (vilket de naturligtvis inte är).

    Återigen är det skillnad på att slå uppåt eller nedåt.

    Jag känner nog mig själv bättre än vad du känner mig. Jag är oerhört duktig på att se och lägga märke till övervikt. 


    Om man läser här i tråden så ser man ju att det finns skinny shaming. En person håller ju på med det i tråden. Så det existerar, bevisligen. Att det inte existerar i lika stor utsträckning som fat shaming är en helt annan sak.

    Du pratar bara trams.

  • Fri 20 Jan 2023 22:59
    #33
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 22:55:17 följande:
    Du ser inte skillnad om någon är 2 eller 3kg överviktig. Kan slå vad om att du skulle faila ett sådant blindtest.
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:46:00 följande:

    Jag skulle knappast tycka att en kille som har 3 kg övervikt är en 10/10, så ditt resonemang faller redan där. Jag attraheras av sunda kroppar, gärna tränade.


    Det påvisar att du saknar all förmåga att svara på hypotetiska frågor.
    Klartsomvatten skrev 2023-01-20 22:46:54 följande:

    Klart det finns. Du håller ju på med det. Vi är många som inte attraheras av övervikt och vad du tycker om det är ditt problem. Det kommer ändå inte ändra våra preferenser. :)


    Skillnaden är dock att smala inte drabbas av fördomar eller förtryck för att de är smala, vilket många överviktiga/feta gör (inte jag själv dock). Att tro att det finns någon "fit shaming" saknar verklighetsförankring på samma sätt som att tro att vita är offren för rasism (vilket de naturligtvis inte är).

    Återigen är det skillnad på att slå uppåt eller nedåt.
    Fast personen jag citerade ger ju tydligt uttryck för skinny shaming här i tråden. Hur får du det då till att det inte existerar? Dummaste jag hört på länge. 
  • Anonym (Jo)
    Fri 20 Jan 2023 23:09
    #34

    Inget alls.

  • Fri 20 Jan 2023 23:29
    #35

    Det är naturligtvis helt och hållet upp till var och en att sätta gränser för vad som är acceptabelt ang utseende och vikt. Men här känns det lite som vissa har väldigt klar bild över hur en ev framtida partner ska se ut, det får inte på minsta sätt avvika.

    Visst, jag har alltid föredragit en viss typ av utseende. Dessa s k dröm-män har inte varit någon dröm att umgås med dessvärre. Den senaste jag träffade avvek från det utseendet, men tänkte att jag skulle ge det en chans o träffa honom ändå. Och vilken tur att jag gjorde det, eftersom personkemin fanns där och vi stämde så mycket bättre än de jag träffade pga utseendet.

    Man kan förlora själv på att måla in sig i ett hörn, bättre med ett öppet synsätt

  • Anonym (kompa­bilite­t)
    Fri 20 Jan 2023 23:44
    #36
    +2

    Jag valde väldigt viktigt, med det menar jag att det är viktigt att utseendet på bilderna tilltalar mig, minst profilbilden åtminstone och att jag känner mig tilltalad av stilen och att den är kompatibel med min. Det behöver alltså inte innebära en viss längd, kroppsform eller att mannen är modellsnygg. Det handlar snarare om helheten, utstrålningen, hur han tar hand om sig själv, val av kläder osv.

  • Anonym (kompa­bilite­t)
    Fri 20 Jan 2023 23:53
    #37
    +1
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 22:55:17 följande:
    Du ser inte skillnad om någon är 2 eller 3kg överviktig. Kan slå vad om att du skulle faila ett sådant blindtest.
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:46:00 följande:

    Jag skulle knappast tycka att en kille som har 3 kg övervikt är en 10/10, så ditt resonemang faller redan där. Jag attraheras av sunda kroppar, gärna tränade.


    Det påvisar att du saknar all förmåga att svara på hypotetiska frågor.
    Klartsomvatten skrev 2023-01-20 22:46:54 följande:

    Klart det finns. Du håller ju på med det. Vi är många som inte attraheras av övervikt och vad du tycker om det är ditt problem. Det kommer ändå inte ändra våra preferenser. :)


    Skillnaden är dock att smala inte drabbas av fördomar eller förtryck för att de är smala, vilket många överviktiga/feta gör (inte jag själv dock). Att tro att det finns någon "fit shaming" saknar verklighetsförankring på samma sätt som att tro att vita är offren för rasism (vilket de naturligtvis inte är).

    Återigen är det skillnad på att slå uppåt eller nedåt.
    Men herregud! Lämna kvinnan ifred och kidnappa inte tråden med din oförmåga att acceptera olikheter. Jag förstår hur hon tänker och resonerar ganska likt henne. Faller inte heller för vissa kroppstyper och övervikt.

    Man kanske inte kan se exakt hur mycket övervikt en människa har men man kan ju se fettmängd ganska bra och bedöma hur kläder sitter och hur breda kroppsdelar någon har. Jag gillar inte magar som sticker ut tex och då ser man ju det direkt. Heller inte breda bakar och då dejtar jag troligen ingen som har det heller om inte vi klickar något alldeles storartat.
  • Anonym (kompa­bilite­t)
    Fri 20 Jan 2023 23:54
    #38
    Anonym (String) skrev 2023-01-20 21:27:17 följande:

    Män går på utseendet.
    Kvinnor attraheras av andra saker. Att han är snäll, stöttande, intelligent och har ett gott självförtroende.


    Inte sant i mitt fall och vissa andra kvinnor i tråden. Inte så enkelt alls det där.
  • Anonym (a)
    Fri 20 Jan 2023 23:55
    #39
    Decemberskytt skrev 2023-01-20 23:29:25 följande:

    Det är naturligtvis helt och hållet upp till var och en att sätta gränser för vad som är acceptabelt ang utseende och vikt. Men här känns det lite som vissa har väldigt klar bild över hur en ev framtida partner ska se ut, det får inte på minsta sätt avvika.

    Visst, jag har alltid föredragit en viss typ av utseende. Dessa s k dröm-män har inte varit någon dröm att umgås med dessvärre. Den senaste jag träffade avvek från det utseendet, men tänkte att jag skulle ge det en chans o träffa honom ändå. Och vilken tur att jag gjorde det, eftersom personkemin fanns där och vi stämde så mycket bättre än de jag träffade pga utseendet.

    Man kan förlora själv på att måla in sig i ett hörn, bättre med ett öppet synsätt


    Vilket typ av utseende har du föredragit tidigare?
  • Sat 21 Jan 2023 00:16
    #40
    Anonym (a) skrev 2023-01-20 23:55:00 följande:
    Vilket typ av utseende har du föredragit tidigare?
    Mörkhåriga män. Breda axlar, gärna maskulina. Sen föll jag för en väldigt smal man, ljushårig med lite lätt rött
Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?