• Anonym (Maken­)
    Tue 24 Jan 2023 00:03
    4939 visningar
    36 svar
    +1
    36
    4939

    Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse

    För några helger sedan hade frugan somnat i soffan. Bredvid henne låg surfplattan. Innan jag tänkte bära in henne till sovrummet ville jag kolla en sak på den. När jag loggade in fanns där en Facebook-chatt med en man som ville träffa henne. Jag tittade lite bakåt i chatten och såg att de pratade en hel del om vår relation. Frugan hade skrivit att hon var trött på mig och att jag var som en vän. Mannen skrev att han tänkte mycket på henne. Mycket hjärtan skickades åt båda hållen.


    Istället för att bära in henne väckte jag henne och frågade vad hon höll på med. Jag visade chatten och då sa hon att det bara var en gammal vän. Jag sa att jag ville läsa för att se vad de skrev om. Då tog hon surfplattan från mig och loggade ut. Sen blev hon arg PÅ MIG (!) för att jag läst chatten och började fråga mig hur mycket jag läst. Det blev mer bråk innan vi gick och la oss. Jag sov knappt något.


    Efter det har vi haft flera samtal och bråk. Mannen hon chattade med var en tidigare förälskelse från gymnasietiden för 25 år sedan. Hon hade chattat med honom till och från under åren men nästan dagligen de senaste åren. Hon har vid något bråk sagt att de tycker om varandra. Hon såg inget konstigt med att de chattat så mycket utan att berätta för mig. Hon sa att de ville träffa varandra och hon såg inte heller något konstigt med det. Hon säger att de bara är vänner.


    Då ställde jag ett ultimatum: Antingen säger du upp kontakten med honom eller så vill jag skiljas.


    Hon gick med på att säga upp kontakten med honom men nu går hon runt och är sur på mig över det. Är det en rimlig reaktion från henne? Gjorde jag något fel?


     


     


     

  • Svar på tråden Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse
  • Anonym (,,,)
    Tue 24 Jan 2023 00:20
    #1
    +3

    Hon skrev till honom att hon var trött på dig och såg dig som vän. Och skickar hjärtan till honom. Vad mer finns det att säga? Det är bara att dra..

  • Fajjer
    Tue 24 Jan 2023 00:24
    #2
    +2

    Gör slut med henne. Hon är på sätt och vis otrogen, och är inget att ha.

  • Anonym (äää)
    Tue 24 Jan 2023 06:52
    #3

    Det här är vanligt symtom på att allt inte är som det ska hemma. Bra att du såg det, men nu är frågan om ni båda är beredda på att jobba på er relation för att ha den kvar. 

  • Anonym (Erfar­en_man­)
    Tue 24 Jan 2023 09:41
    #4
    +3

    Hon är redan emotionellt otrogen, och har dessutom en önskan om att träffa honom (vilket garanterat skulle innebära att hon då även kommer vara fysiskt otrogen). 

    Du vet redan. Hon är trött på dig! Hon är inte längre kär i dig!

    Sä vad får dig att tveka? Har du någon stolthet inom dig så dumpar du henne. 

  • Anonym (,,,)
    Tue 24 Jan 2023 09:54
    #5
    -1 +1

    Det är inte hon som ska vara arg/sur på dig. Du ska vara skogstokig på henne och hon ska göra allt för att återställa ditt förtroende om hon vill ha dig kvar.

  • Anonym (B)
    Tue 24 Jan 2023 10:06
    #6
    +1

    Nej du har inte gjort fel och hennes reaktion är orimlig, men sådär reagerar någon som har blivit avslöjad. Innerst inne vet hon nog att det är fel.

    Om hon inte slutar surar och inte ens kan ge dig en genuin ursäkt för hennes beteenden så ser jag ingen poäng i att fortsätta vara med henne. Om hon inte förstår att det hon gör är fel så kan hon lika gärna göra om det..

  • Anonym (Tja)
    Tue 24 Jan 2023 10:07
    #7
    +1
    Anonym (Maken) skrev 2023-01-24 00:03:18 följande:
    Hon gick med på att säga upp kontakten med honom men nu går hon runt och är sur på mig över det. Är det en rimlig reaktion från henne? Gjorde jag något fel?

     


    Vanlig reaktion, den som ertappats med fingrarna i syltburken reagerar ofta så. Det är en undermedveten reaktion för att stilla ens egna dåliga samvete, man försöker lämpa över skulden på den andre (även om hen inte gjort något direkt fel).

    Eftersom han gjort så fel mot mig, så kan mitt "lilla snedsteg" inte vara så farligt.

    Det finns en psykoligisk benämning för detta som jag inte kommer ihåg.
  • Anonym (Otroh­et)
    Tue 24 Jan 2023 10:49
    #8
    -1 +1

    Låmna hon då hon tyvärr kommer att återuppta kontakten med han. Sen har du ju allt bevis serverat att hon ser dig som en vän! Och sedan en massa hjärtan.

    Låt dig inte luras och lämna henne annars blir du sårad ännu mer når du får reda på att de legat bakom ryggen på dig.

  • Anonym (She's just not that into you)
    Tue 24 Jan 2023 10:59
    #9
    -5 +2

    Varför blev du arg? Hon älskar inte dig längre och det kan man knappast bli arg för. Möjligen för att hon inte har berättat det för dig. Hon har däremot all rätt att bli arg på dig när du snokar i hennes konversationer. Du ska inte alls ställa något ultimatum, hon behöver inte säga upp kontakten.  Däremot ska ni så klart skiljas eftersom hon bara ser dig som en vän.

  • Anonym (,,,)
    Tue 24 Jan 2023 15:13
    #10
    +2
    Anonym (She's just not that into you) skrev 2023-01-24 10:59:13 följande:

    Varför blev du arg? Hon älskar inte dig längre och det kan man knappast bli arg för. Möjligen för att hon inte har berättat det för dig. Hon har däremot all rätt att bli arg på dig när du snokar i hennes konversationer. Du ska inte alls ställa något ultimatum, hon behöver inte säga upp kontakten.  Däremot ska ni så klart skiljas eftersom hon bara ser dig som en vän.


    Klart han ska bli förbannad! Hon bedrar honom och för honom bakom ljuset!

    Jävla tur att han fick reda på sanningen själv!
Svar på tråden Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse