• Anonym (Maken­)
    Tue 24 Jan 2023 00:03
    4943 visningar
    36 svar
    +1
    36
    4943

    Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse

    För några helger sedan hade frugan somnat i soffan. Bredvid henne låg surfplattan. Innan jag tänkte bära in henne till sovrummet ville jag kolla en sak på den. När jag loggade in fanns där en Facebook-chatt med en man som ville träffa henne. Jag tittade lite bakåt i chatten och såg att de pratade en hel del om vår relation. Frugan hade skrivit att hon var trött på mig och att jag var som en vän. Mannen skrev att han tänkte mycket på henne. Mycket hjärtan skickades åt båda hållen.


    Istället för att bära in henne väckte jag henne och frågade vad hon höll på med. Jag visade chatten och då sa hon att det bara var en gammal vän. Jag sa att jag ville läsa för att se vad de skrev om. Då tog hon surfplattan från mig och loggade ut. Sen blev hon arg PÅ MIG (!) för att jag läst chatten och började fråga mig hur mycket jag läst. Det blev mer bråk innan vi gick och la oss. Jag sov knappt något.


    Efter det har vi haft flera samtal och bråk. Mannen hon chattade med var en tidigare förälskelse från gymnasietiden för 25 år sedan. Hon hade chattat med honom till och från under åren men nästan dagligen de senaste åren. Hon har vid något bråk sagt att de tycker om varandra. Hon såg inget konstigt med att de chattat så mycket utan att berätta för mig. Hon sa att de ville träffa varandra och hon såg inte heller något konstigt med det. Hon säger att de bara är vänner.


    Då ställde jag ett ultimatum: Antingen säger du upp kontakten med honom eller så vill jag skiljas.


    Hon gick med på att säga upp kontakten med honom men nu går hon runt och är sur på mig över det. Är det en rimlig reaktion från henne? Gjorde jag något fel?


     


     


     

  • Svar på tråden Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse
  • Anonym (B)
    Tue 24 Jan 2023 15:37
    #11
    Anonym (,,,) skrev 2023-01-24 15:13:33 följande:
    Klart han ska bli förbannad! Hon bedrar honom och för honom bakom ljuset!

    Jävla tur att han fick reda på sanningen själv!
    Håller med.
  • Anonym (Öh)
    Tue 24 Jan 2023 15:53
    #12

    Varför vill du fortsätta vara tillsammans med någon som är trött på dig? Kan det vara så att det faktiskt finns lite sanning om att ni "bara" är vänner numera? Kanske dags och utvärdera er relation och om den gör er lyckliga. Att hon chattar med gammal vän/flamma mer och mer är en indikation om att hon dagdrömmer om något mer.

  • Anonym (Prakt­isk)
    Tue 24 Jan 2023 15:58
    #13
    -4

    Jag tycker tvärtom att du ska låta henne skriva med sin vän och kanske låta henne ha en fling. Vad skulle det göra? Du får garanterat en gladare fru och kanske även bättre sex efter detta.

  • Anonym (Nej)
    Tue 24 Jan 2023 16:18
    #14

    Det är en kontakt som pågått regelbudet under flera års tid?

    De träffades för 25 år sedan, var ju ett tag sedan. Låter annorlunda att ta kontakt med någon efter så många år.

    Varför har hon haft behov av denna kontakt som verkar vilja träffa henne? Det har man nog inte om det känns bra i sin nuvarande relation.

    Förstår om du känner dig ledsen, besviken och vilseledd.

  • Tue 24 Jan 2023 17:09
    #15
    +1

    Aj.
    Jag är helt för att män och kvinnor kan vara vänner utan baktanke, men här, det han inte är en gammal vän i första hand, utan en gammal förälskelse, samt att "de tycker om varandra" -de har kontakten för att krydda vardagen.
    Visst kan man tappa sina känslor, och visst kan man behöva ventilera, men då bör man göra det med en vän, inte hos en flirt, och har det gått så långt att hon inte har några känslor kvar borde hon definitivt tagit det med dig som det rör, innan hon pratade med andra.

    Kort sagt: nej, det är inte en rimlig reaktion.
    Hur går ni vidare nu när hennes avsaknad av känslor framkommit?

  • Anonym (She's just not that into you)
    Tue 24 Jan 2023 17:16
    #16
    -2
    Anonym (,,,) skrev 2023-01-24 15:13:33 följande:
    Klart han ska bli förbannad! Hon bedrar honom och för honom bakom ljuset!

    Jävla tur att han fick reda på sanningen själv!
    Bedrar honom.....? Hon har inte ens träffat den där andra i nutid. Det enda hon gjort är att berätta om sin relation och skickat hjärtan, som i sig inte är något bevis för någonting utan beror på sammanhanget. Han har inget att vara så arg för.
  • Tue 24 Jan 2023 17:21
    #17
    +1
    Anonym (She's just not that into you) skrev 2023-01-24 17:16:23 följande:
    Bedrar honom.....? Hon har inte ens träffat den där andra i nutid. Det enda hon gjort är att berätta om sin relation och skickat hjärtan, som i sig inte är något bevis för någonting utan beror på sammanhanget. Han har inget att vara så arg för.
    Hon går bakom ryggen på sin man och berättar om sina känslor för nån hon inte är vän med men "tycker om", så jo.
    Hon har inte bedragit, men väl svikit TS.
  • Anonym (She's just not that into you)
    Tue 24 Jan 2023 17:26
    #18
    -2
    Fiona M skrev 2023-01-24 17:21:32 följande:
    Hon går bakom ryggen på sin man och berättar om sina känslor för nån hon inte är vän med men "tycker om", så jo.
    Hon har inte bedragit, men väl svikit TS.
    Två olika saker ja. Jag tycker fortfarande att han inte har rätt att ställa ultimatum, istället borde han så klart bara lämna henne. Vem vill vara tillsammans med någon som bara ser en som en vän...?
  • Tue 24 Jan 2023 17:36
    #19
    Anonym (She's just not that into you) skrev 2023-01-24 17:26:15 följande:
    Två olika saker ja. Jag tycker fortfarande att han inte har rätt att ställa ultimatum, istället borde han så klart bara lämna henne. Vem vill vara tillsammans med någon som bara ser en som en vän...?
    TS har nog inte hunnit ikapp med känslorna än, till skillnad från frun så har ju han varit ovetande och därmed oförberedd på att bryta upp. De tankarna kommer nog.

    Däremot förstår jag inte varför hon går med på ultimatumet och stannar när hon inte har känslor kvar.
  • Anonym (Skild och Gift)
    Tue 24 Jan 2023 18:24
    #20
    -2 +3
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2023-01-24 09:41:26 följande:

    Hon är redan emotionellt otrogen, och har dessutom en önskan om att träffa honom (vilket garanterat skulle innebära att hon då även kommer vara fysiskt otrogen). 

    Du vet redan. Hon är trött på dig! Hon är inte längre kär i dig!

    Sä vad får dig att tveka? Har du någon stolthet inom dig så dumpar du henne. 


    TS läs den igen! 


    Goggla på emotionell otrohet! Det är ofta värre än fysiskt otroget. Ja det är otrohet och inget annat! 


    Föresten hittade du bara toppen på ett isberg. Hon kommer aldrig erkänna mer än det du kommit på. Eller varför tror du hon frågade hur mycket du läst?

    Hon kommer inte avsluta kontakten. Dock kommer dom båda bli mycket bättre på att gömma sin fortsatta kontakt.

    Ifall du inte tror mig så ladda ner ett spion program på iPaden. 

    Hon kommer troligtvis byta namn på killen. Typ lägga den under en väninnas namn. Eller delar dom ett Email konton som dom kan Malia varandra till. 


    Jag kan alla trixen för jag var (precis som du är nu) den bedragna mannen.


    Hon lämnade dig mentalt för flera år sen. Bara att beklaga men du förtjänar bättre.
Svar på tråden Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse