• Anonym (Maken­)
    Tue 24 Jan 2023 00:03
    4942 visningar
    36 svar
    +1
    36
    4942

    Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse

    För några helger sedan hade frugan somnat i soffan. Bredvid henne låg surfplattan. Innan jag tänkte bära in henne till sovrummet ville jag kolla en sak på den. När jag loggade in fanns där en Facebook-chatt med en man som ville träffa henne. Jag tittade lite bakåt i chatten och såg att de pratade en hel del om vår relation. Frugan hade skrivit att hon var trött på mig och att jag var som en vän. Mannen skrev att han tänkte mycket på henne. Mycket hjärtan skickades åt båda hållen.


    Istället för att bära in henne väckte jag henne och frågade vad hon höll på med. Jag visade chatten och då sa hon att det bara var en gammal vän. Jag sa att jag ville läsa för att se vad de skrev om. Då tog hon surfplattan från mig och loggade ut. Sen blev hon arg PÅ MIG (!) för att jag läst chatten och började fråga mig hur mycket jag läst. Det blev mer bråk innan vi gick och la oss. Jag sov knappt något.


    Efter det har vi haft flera samtal och bråk. Mannen hon chattade med var en tidigare förälskelse från gymnasietiden för 25 år sedan. Hon hade chattat med honom till och från under åren men nästan dagligen de senaste åren. Hon har vid något bråk sagt att de tycker om varandra. Hon såg inget konstigt med att de chattat så mycket utan att berätta för mig. Hon sa att de ville träffa varandra och hon såg inte heller något konstigt med det. Hon säger att de bara är vänner.


    Då ställde jag ett ultimatum: Antingen säger du upp kontakten med honom eller så vill jag skiljas.


    Hon gick med på att säga upp kontakten med honom men nu går hon runt och är sur på mig över det. Är det en rimlig reaktion från henne? Gjorde jag något fel?


     


     


     

  • Svar på tråden Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse
  • Anonym (Arne)
    Tue 24 Jan 2023 18:55
    #21
    -1 +2
    Anonym (,,,) skrev 2023-01-24 00:20:59 följande:

    Hon skrev till honom att hon var trött på dig och såg dig som vän. Och skickar hjärtan till honom. Vad mer finns det att säga? Det är bara att dra..


    Kan inte sammanfattas bättre. Leva med den där kvinnan som ner på dig. Varför denna rädsla att leva själv? Leva utan värdighet är det något du vill?

    Den där chatten är 10 ggr värre än ett fylleknull på Finlandsbåten.
  • Anonym (Maken­) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 21:28
    #22
    Anonym (Nej) skrev 2023-01-24 16:18:39 följande:

    Det är en kontakt som pågått regelbudet under flera års tid?

    De träffades för 25 år sedan, var ju ett tag sedan. Låter annorlunda att ta kontakt med någon efter så många år.

    Varför har hon haft behov av denna kontakt som verkar vilja träffa henne? Det har man nog inte om det känns bra i sin nuvarande relation.

    Förstår om du känner dig ledsen, besviken och vilseledd.


    Vet inte riktigt. Regelbundet i 2-3 år iaf. Men mer sällan före det.


    Har läst nu att det inte är helt ovanligt att kontakta tidigare ragg och förälskelser när ens riktiga relation är dålig. Enkelt att göra med dagens teknik.

  • Anonym (Maken­) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 21:31
    #23
    +1
    Anonym (She's just not that into you) skrev 2023-01-24 17:16:23 följande:
    Bedrar honom.....? Hon har inte ens träffat den där andra i nutid. Det enda hon gjort är att berätta om sin relation och skickat hjärtan, som i sig inte är något bevis för någonting utan beror på sammanhanget. Han har inget att vara så arg för.
    Jag blev inte arg på en gång. Jag var vänlig och nyfiken. Blev sen ställd när hon slet paddan ur mina händer. Men jag blev arg när hon hoppade på mig för att jag läst i chatten.
  • Anonym (Nej)
    Tue 24 Jan 2023 21:43
    #24
    +1
    Anonym (Maken) skrev 2023-01-24 21:28:25 följande:

    Vet inte riktigt. Regelbundet i 2-3 år iaf. Men mer sällan före det.


    Har läst nu att det inte är helt ovanligt att kontakta tidigare ragg och förälskelser när ens riktiga relation är dålig. Enkelt att göra med dagens teknik.


    Det är säkert vanligt. Lättare att skicka digitala brev jämfört med de som kom i brevinkastet.

    När det är dåligt vill man kanske ha lite bekräftelse från annat håll.
  • Anonym (en till)
    Tue 24 Jan 2023 21:55
    #25
    -1 +2

    Har också varit i din situation.
    Kan konstatera i efterhand att det spilldes för mycket tid och frustration på vägen mot det oundvikliga slutet

    Har ni barn?


    I så fall kan det vara rimligt att ni tar lite mer tid på er, går på parterapi och försöker reda ut relationen så gott det går innan ni skiljer er. Det kommer i bästa fall kunna underlätta samarbete runt barnen i framtiden.

    Har ni inga barn så kan du bespara dig den biten och kapa så snart som möjligt.
    Jag antar att du inte har nån annan uppfattning än henne när det gäller att ni är mer som vänner?

  • Anonym (Maken­) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 22:12
    #26
    Anonym (en till) skrev 2023-01-24 21:55:20 följande:

    Har också varit i din situation.
    Kan konstatera i efterhand att det spilldes för mycket tid och frustration på vägen mot det oundvikliga slutet

    Har ni barn?


    I så fall kan det vara rimligt att ni tar lite mer tid på er, går på parterapi och försöker reda ut relationen så gott det går innan ni skiljer er. Det kommer i bästa fall kunna underlätta samarbete runt barnen i framtiden.

    Har ni inga barn så kan du bespara dig den biten och kapa så snart som möjligt.
    Jag antar att du inte har nån annan uppfattning än henne när det gäller att ni är mer som vänner?


    Vi har barn och går redan i parterapi för att vår relation är dålig pga dagliga bråk om små och stora saker.

  • Anonym (Maken­) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 22:16
    #27

    Vet inte hur jag ska tänka om chatten. Det stod inget konkret att de var intresserade av varandra. Men det var många meddelanden med hjärtan på slutet. Mer än hon någonsin skrivit till mig förut när vi chattade mycket.


    Det jobbigaste är att hon skrev privata saker om mig och vårt förhållande med en helt främmande man. 

  • Tue 24 Jan 2023 22:31
    #28
    -7 +1

    Om jag förstod det hela rätt så loggade du in på hennes Facebook och läste hennes privata chattar. 

    Skulle jag vara henne så skulle jag lämna dig på direkten och dessutom polisanmäla dig. Du har begått ett brott som kan ge ett straff som sträcker sig från böter till 1 års fängelse. 

  • Anonym (Maken­) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 22:50
    #29
    -1 +1
    Rebbys skrev 2023-01-24 22:31:28 följande:

    Om jag förstod det hela rätt så loggade du in på hennes Facebook och läste hennes privata chattar. 

    Skulle jag vara henne så skulle jag lämna dig på direkten och dessutom polisanmäla dig. Du har begått ett brott som kan ge ett straff som sträcker sig från böter till 1 års fängelse. 


    Nej! Jag loggade in på vår gemensamma surfplatta och då var chatten framme.
  • Anonym (Arne)
    Tue 24 Jan 2023 23:05
    #30
    +3
    Rebbys skrev 2023-01-24 22:31:28 följande:

    Om jag förstod det hela rätt så loggade du in på hennes Facebook och läste hennes privata chattar. 

    Skulle jag vara henne så skulle jag lämna dig på direkten och dessutom polisanmäla dig. Du har begått ett brott som kan ge ett straff som sträcker sig från böter till 1 års fängelse. 


    Att någon läser öppen chatt på gemensam läsplatta är nog inget som  en åklagare går igång på?Frun borde snarare börja plocka fram flyttlådorna om hon har lite skam i kroppen?
  • Anonym (Troll­)
    Tue 24 Jan 2023 23:10
    #31
    +1

    Nu har du startat flera liknande trådar om samma sak, du ändrar storyn lite bara

    Anledning?

  • Anonym (S-G)
    Tue 24 Jan 2023 23:10
    #32
    Anonym (Troll) skrev 2023-01-24 23:10:10 följande:

    Nu har du startat flera liknande trådar om samma sak, du ändrar storyn lite bara

    Anledning?


    ?
  • Anonym (Nej)
    Tue 24 Jan 2023 23:33
    #33
    +1
    Rebbys skrev 2023-01-24 22:31:28 följande:

    Om jag förstod det hela rätt så loggade du in på hennes Facebook och läste hennes privata chattar. 

    Skulle jag vara henne så skulle jag lämna dig på direkten och dessutom polisanmäla dig. Du har begått ett brott som kan ge ett straff som sträcker sig från böter till 1 års fängelse. 


    Suck. Nej, så är det inte.
  • Anonym (Prakt­isk)
    Wed 25 Jan 2023 09:32
    #34
    -1
    Anonym (Nej) skrev 2023-01-24 23:33:40 följande:
    Suck. Nej, så är det inte.
    Hur är det då? Har du läst hennes privata konversation med någon annan? Eller inte
  • Anonym (She's just not that into you)
    Wed 25 Jan 2023 10:07
    #35
    Fiona M skrev 2023-01-24 17:36:00 följande:
    TS har nog inte hunnit ikapp med känslorna än, till skillnad från frun så har ju han varit ovetande och därmed oförberedd på att bryta upp. De tankarna kommer nog.

    Däremot förstår jag inte varför hon går med på ultimatumet och stannar när hon inte har känslor kvar.
    Jag tror det beror på bekvämlighet och rädsla för allt ett uppbrott innebär. Det är ju rätt krångligt rent praktiskt och så blir man helt ensam på kuppen, ska sköta barn på halvtid eller mer och ett eget hushåll. Det finns många som inte tycker att man behöver göra slut bara för att man inte är kär längre, oavsett om relationen annars är bra eller dålig. Många inser det inte ens, trots att känslorna inte längre finns där.
  • Anonym (Nej)
    Wed 25 Jan 2023 17:20
    #36
    Anonym (Praktisk) skrev 2023-01-25 09:32:30 följande:
    Hur är det då? Har du läst hennes privata konversation med någon annan? Eller inte
    Nej, jag har inte läst vad hon skrivit.
Svar på tråden Hittade chatt mellan frugan och gammal förälskelse