• Anonym (Ragge­)
    Tue 24 Jan 2023 21:03
    11314 visningar
    82 svar
    82
    11314

    Mitt ex skriver om mig

    Nån mer som varit med om det fenomenet? Dvs att ens ex skriver om en på forum men en helt annan version av vad som hände, för att framstå som bättre på låt vis. Dessutom ett forum där hon vet att jag läser.

    Varför gör man så?

  • Svar på tråden Mitt ex skriver om mig
  • Anonym (äää)
    Tue 24 Jan 2023 21:14
    #1
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-24 21:03:48 följande:
    Mitt ex skriver om mig

    Nån mer som varit med om det fenomenet? Dvs att ens ex skriver om en på forum men en helt annan version av vad som hände, för att framstå som bättre på låt vis. Dessutom ett forum där hon vet att jag läser.

    Varför gör man så?


    En persons version behöver inte vara fel, det kan vara så den personen har upplevt det.
    Dessutom: om saker inte stämmer så är det kanske inte ditt ex som skriver om dig. Det finns väldigt många som skulle kunna skriva om ex. 
  • Anonym (Jo)
    Tue 24 Jan 2023 21:16
    #2
    Anonym (äää) skrev 2023-01-24 21:14:01 följande:
    En persons version behöver inte vara fel, det kan vara så den personen har upplevt det.
    Dessutom: om saker inte stämmer så är det kanske inte ditt ex som skriver om dig. Det finns väldigt många som skulle kunna skriva om ex. 
    Ja, så kan det vara.
  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 21:18
    #3
    Anonym (äää) skrev 2023-01-24 21:14:01 följande:
    En persons version behöver inte vara fel, det kan vara så den personen har upplevt det.
    Dessutom: om saker inte stämmer så är det kanske inte ditt ex som skriver om dig. Det finns väldigt många som skulle kunna skriva om ex. 
    I detta fallet finns bara en version. Och jo jag vet till 100 procent att det är mitt X sååå.
  • Anonym (Magga­n)
    Tue 24 Jan 2023 21:23
    #4
    +1

    Det måste vara jobbigt att känna igen sig själv. De flesta skriver dock om sina partners och ex på ett sätt så att det inte går att känna igen. Om du vet att din version stämmer så kan du väl bara skaka på huvudet och scrolla vidare. Annars ger du exet makt över ditt liv som du inte behöver ge henne. Och om du upplever att det handlar om personuppgifter som kan härledas till dig så kan du ofta anmäla inläggen till forumet. 

  • Anonym
    Tue 24 Jan 2023 21:27
    #5
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-24 21:18:37 följande:
    I detta fallet finns bara en version. Och jo jag vet till 100 procent att det är mitt X sååå.
    "En version"?
    Varför förekommer ens ordet "version" då? Du vet vad det betyder, eller?

    Det finns naturligtvis inte "bara en version".
  • Anonym (äää)
    Tue 24 Jan 2023 21:33
    #6

    Om det du skeiver stämmer, så kan du väl bara skriva i exets tråd hur det var? 

  • Anonym (hmm)
    Tue 24 Jan 2023 21:34
    #7
    +3

    Det finns 3 versioner. Din, hennes och sanningen. 

  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 21:53
    #8
    Anonym (hmm) skrev 2023-01-24 21:34:07 följande:

    Det finns 3 versioner. Din, hennes och sanningen. 


    Tyvärr inte 
  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 21:55
    #9
    Anonym (Maggan) skrev 2023-01-24 21:23:11 följande:

    Det måste vara jobbigt att känna igen sig själv. De flesta skriver dock om sina partners och ex på ett sätt så att det inte går att känna igen. Om du vet att din version stämmer så kan du väl bara skaka på huvudet och scrolla vidare. Annars ger du exet makt över ditt liv som du inte behöver ge henne. Och om du upplever att det handlar om personuppgifter som kan härledas till dig så kan du ofta anmäla inläggen till forumet. 


    Härligt att en person i allafall kunde hålla sig till sakfrågan. Ja men precis och kanske på forum där man åtminstone tror sig veta att ens ex inte läser. 


    Ja det är jobbigt. Speciellt som hon vägrar prata med mig 

  • Anonym
    Tue 24 Jan 2023 21:55
    #10
    +2
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-24 21:53:53 följande:
    Tyvärr inte 
    Du vet uppenbarligen inte innebörden av ord som Uppfattning, Version eller Sanning.

    Klassiskt hopplöst case.
Svar på tråden Mitt ex skriver om mig