• Torna
    Wed 1 Feb 2023 16:38
    6000 visningar
    8 svar
    8
    6000

    Ni som säljer urvuxna barnkläder

    Ni som faktiskt LYCKAS sälja urvuxna kläder, HUR bär ni er åt!? Jag försöker annonsera överallt och håller låga priser, tar helt ok bilder och lägger bara ut sånt som är helt och fint. Men är ju helt omöjligt.

    Är mammaledig och alla tips på att få in lite extra är typ "sälj grejer", jo lätt när det inte verkar finnas folk som vill köpa begagnat. Så tar väldigt tacksamt emot tips och trix från er som kan 🙂

  • Svar på tråden Ni som säljer urvuxna barnkläder
  • Wed 1 Feb 2023 16:48
    #1
    +1

    Det jag sett som säljer är kombinationen:
    - Jag kan lämna hos dig istället för att du hämtar!
    - Enorma klädpaket för typ 50 kr.

    Det jag sett som inte säljer är:
    - Styckförsäljning av plagg (annat än BRA ytterkläder till lågt pris).

  • Anonym (Tidpu­nkten)
    Wed 1 Feb 2023 16:49
    #2

    Vi har sålt mycke sportutrustningar och vinterkläder genom åren.
     Mina tips.
    Lagom pris (orkar inte med de som prutar)
    Sälj inför säsongen.
    Bor i storstad, kunden kan ringa på min ytterdörr i ett tryggt område.
    När det kommer någon som tex ska kolla skidor finns påsen med underställ och hjälmar vi inte behöver så de kanske köper fler prylar.
    Tänker inte på de pengar jag ska tjäna utan på att vi kanske kan glädja någon annan.

  • Wed 1 Feb 2023 16:59
    #3

    Just nu när det är lågkonjunktur så har köpandet stannat av då folk tänker extra på sin ekonomi. Man tycker att secondhand, loppis etc ska öka i bistra tider men även den biten stannar av när pengarna inte räcker.

    I dessa tider får man se det mer som att bli av med sakerna och inte tjäna pengar på det. 

  • Anonym (Selma­)
    Wed 1 Feb 2023 21:39
    #4
    Fjäril kär skrev 2023-02-01 16:59:23 följande:

    Just nu när det är lågkonjunktur så har köpandet stannat av då folk tänker extra på sin ekonomi. Man tycker att secondhand, loppis etc ska öka i bistra tider men även den biten stannar av när pengarna inte räcker.

    I dessa tider får man se det mer som att bli av med sakerna och inte tjäna pengar på det. 


    Tvärtom faktiskt. Man har sedan lågkonjukturen sett ett ökat intresse för andrahandsvaror på blocket.
  • Anonym (Selma­)
    Wed 1 Feb 2023 21:47
    #5

    Vart annonserar du? Annonsera på olika platser och i specefika grupper tex Polarn o pyret second hand eller Newbie second hand.

    I vilket skick är kläderna i? Tvättpåverkade och kläder från H&M brukar sällan vara intressant medan nyare kläder från märken som Newbie och Polarn o pyret samt märkeskläder brukar vara populärt. 

    Du kanske har för högt pris?

    Bor du så till att man lätt kan komma och hämta plagget? Det har blivit dyrare med porto så även om ett plagg är relativt billigt blir det dyrt om det måste skickas

  • Anonym (Sanna­)
    Wed 1 Feb 2023 22:31
    #6

    undrar också var du är aktiv. Jag tycker fb köp och sälj grupper funkar bra. Jag har sålt i pop - grupp och Lindex . Vad som fungerat för mig är att jag svarat på annonser, där de velat ha specifika plagg. Det som verkar vara attraktivt är vissa mönster på tygen  bla mumin från Lindex, sedan har jag sålt av plagg från specifika kollektioner från polarn, disney-plagg bla. i båda grupperna har jag kunnat sälja av enskilda plagg runt 100 kronor:) dock måste givetvis även skicket vara bra samt rök och parfymfritt med

  • Anonym (Mamma Mu)
    Thu 2 Feb 2023 05:04
    #7
    Anonym (Selma) skrev 2023-02-01 21:39:31 följande:
    Tvärtom faktiskt. Man har sedan lågkonjukturen sett ett ökat intresse för andrahandsvaror på blocket.
    Både ja och nej. Prylar som folk behöver har fått uppsving som tex sängar, större möbler , barnvagnar och diverse säsongsvaror. Kläder och mindre prylar som viss inredning, etc däremot har stannant av eller faktiskt minskat. Folk köper helt enkelt bara det som behövs och har slutat nöjesshoppa. En kasse basic  barnkläder i diverse skick från HM är inte längre riktigt lika intressant som tidigare men däremot vinterjacka, overall och täckbyxor och liknande kläder som faktiskt kostar en del och räknas som större behov. Självklart går det att sälja det mesta men det kan ta längre tid än tidigare. Jag har märkt att priserna dalar när jag letar efter olika fynd. 
  • Torna
    Thu 2 Feb 2023 09:04
    #8

    Jag har annonserat i flertal facebook grupper, marketplace och provat Tradera. Bara sånt som är helt och fint. Specifika märken har jag lagt ut i sådana grupper och billigare märken har jag lagt som "paket", typ 20 plagg som kanske bara är använda en gång för 100 kr. Tydliga bilder. Bor i en halvstor stad, men att själv åka och lämna eller mötas upp för långt bort är ju tyvärr meningslöst eftersom det kanske kostar mer än vad jag faktiskt säljer det för. Vet ju att andra lyckas sälja, så något måste jag ju missa.. Sen tycker jag iofs många köp och sälj grupper främst består av folk som vill sälja 😅

Svar på tråden Ni som säljer urvuxna barnkläder