• Mon 13 Feb 2023 09:42
    1340 visningar
    2 svar
    2
    1340

    Skilsmässa

    Vi gifter oss om två år och det var hans vilja att vi gifter oss och delar allt. Han ville att skriva äktenskapsförord och bodelning.  Vi skrev i  äktenskapsförord är min lägenhet som har mycket lån på mig och huset som bor vi ihop som det var hans blir delad. Han var rädd att jag kan inte hyra min lägenhet eller sälja och sen blir problem för han (min tolkning). Nu bor vi ihop men på grund av våra barn från tidigare förhållande och andra orsaker vi skilja oss. Jag har lagt tid och pengar här , han kunde bygga två stugan och renovera badrum. Nu han säger att jag ska skriva hans hus tillbaks och han har inga pengar att ge mina egna pengar som jag har lagt här. Jag har flyttat med mitt barn till ett ny stan och började om men han säger såhär nu. Vad ska jag göra ? Ska jag vara elak och säger vi gör som lag säger ? Vill inte vara då ?

  • Svar på tråden Skilsmässa
  • Mon 13 Feb 2023 11:07
    #1
    +2

    Prata med en jurist och begär bodelning! Ni har ett avtal av en anledning, det är inte ditt fel att han tycker sig inte ha råd att köpa ut dig, det får han lösa själv.

  • Wed 1 Mar 2023 23:09
    #2

    Prata med en advokat/jurist som tidigare skrev.
    Du får då hjälp så att du inte behöver diskutera detta med din man.

    Lycka till!

Svar på tråden Skilsmässa