• Andromeda326

    Bf november

    Hej! :)

    Skapar en tråd för oss med bf i november.

    Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

    Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

  • Svar på tråden Bf november
  • Humlan22

    Nyfiken på att höra hur ni alla mår och era konstiga symptom? 

    Jag är idag 7+2 stora ömma bröst kan inte ha mina bh:ar längre. Trött som aldrig förr och ett jävla humör..
    Sen har jag fått väldigt konstig matlust, sugen på salt konstant och har extremt svårt att äta samma sak 2 gånger. Som att när jag ätit det en gång blir jag äcklad av det sen.

  • Blåbärsris123
    Humlan22 skrev 2023-03-26 10:57:53 följande:

    Nyfiken på att höra hur ni alla mår och era konstiga symptom? 

    Jag är idag 7+2 stora ömma bröst kan inte ha mina bh:ar längre. Trött som aldrig förr och ett jävla humör..
    Sen har jag fått väldigt konstig matlust, sugen på salt konstant och har extremt svårt att äta samma sak 2 gånger. Som att när jag ätit det en gång blir jag äcklad av det sen.


    Jag är i v 5+1 (tror egentligen 5+3 om jag går på äl) och har ömma bröstvårtor, illamående och trötthet. Humöret känner jag också igen😡🙈😅 Och precis som du sugen på salt och vill helst suga/tugga på något hela tiden. Och endast sugen på väldigt specifik mat och känner avsmak för annan mat som jag i vanliga fall gillar.
  • jippi1234

    Jag är 6+1 och har föööööör ont i bröstvårtorna! kan knappt röra dom. Jag är trött , känner mig allmänt seeeg, men har  svårt att sova ändå. Jag ligger mest och vänder på mig på natten och kan inte sova längre än till 06.30.. blev chockad när jag vaknade idag men insåg sen att klockan var framställt en timme 😂 
    men annars jaa.. humöret börjar väl komma fram lite. Men jag försöker inte ta ut för mycket på min sambo, för det är jag som har tjatat om ett syskon. Sen är jag gasig och dålig i magen, speciellt på morgonen haha

  • jippi1234

    Är andfådd också och blivit förkyld nu, så kan vara därför jag känner mig seg. Men i matväg så är jag inte sugen på choklad och jag äääälslar choklad! Är sugen på jordgubbar och syrliga smaker istället 

  • Blåbärsris123
    jippi1234 skrev 2023-03-26 12:31:47 följande:

    Är andfådd också och blivit förkyld nu, så kan vara därför jag känner mig seg. Men i matväg så är jag inte sugen på choklad och jag äääälslar choklad! Är sugen på jordgubbar och syrliga smaker istället 


    Gasig mage här också! Sväller upp som en ballong så fort jag äter något🙈😅 
  • Andromeda326

    Jag är i vecka 8 (7+5) idag, min mage är supersvullen så ser lika gravid ut nu som jag gjorde med min dotter i typ vecka 16.. blir lite orolig över att "bli tvungen" att berätta på jobbet snart för att magen är så tydlig Spöke

  • Humlan22

    Känner igen mig i allt ni skriver också.

    Idag upplevde jag dock illamående på en nivå jag bara varit med om tidigare i livet när jag varit extremt bakis!!
    Kunde enbart ligga heeelt blickstilla i sängen kändes som att allt snurrade annarsFörvånad  Som att vara sjösjuk och extremt bakis samtidigt.. Typ försöka sova för full på en ålandsfärjaCool

  • Maymom
    Humlan22 skrev 2023-03-26 21:48:22 följande:

    Känner igen mig i allt ni skriver också.

    Idag upplevde jag dock illamående på en nivå jag bara varit med om tidigare i livet när jag varit extremt bakis!!
    Kunde enbart ligga heeelt blickstilla i sängen kändes som att allt snurrade annarsFörvånad  Som att vara sjösjuk och extremt bakis samtidigt.. Typ försöka sova för full på en ålandsfärjaCool


    Så har jag också haft, i 3-4 dagar nu, minus illamåendet, här snurrar det bara. Tänkte det var vätskebrist eller ev lågt blodtryck pga graviditeten. Väldigt obehagligt. 
  • Blåbärsris123


    Hade ett 2-pack så tog det andra testet idag, 5+2. Känns ju positivt men nojar lite ändå. Längtar så till NIPT v 10+ och förhoppningsvis få se ett hjärta picka. Nu blir det inga mer test för min del och så länge symtomen kvarstår ska jag försöka tänka att det fortskrider som det ska. Och sen hoppas att allt ser bra ut på NIPT🙏🏻 Mår ju rätt kasst stora delar av dagen också, och det är det ju värt så länge det resulterar i en frisk bebis 🥰
Svar på tråden Bf november