• Andromeda326

    Bf november

    Hej! :)

    Skapar en tråd för oss med bf i november.

    Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

    Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

  • Svar på tråden Bf november
  • Maymom
    Anonymcola skrev 2023-03-28 18:01:42 följande:

    Jag kollar också stegring med stickor fick två lika starka på RFSU ÄL+18 och har köpt fler men från babypla, för mig är det lite lugnande även om det varit skönt dessa dagar utan test att inte tänka så mycket på det😅 Undrar om de med veckoindikator visar hcg ökning bättre än stickor? Visar de upp till en högre hcg nivå? om någon vet🥰

    Maymom: Jobbigt med illamående! Med dottern spydde jag från v7 till förlossningen och klarade knappt av att äta någonting. Fick ofta cravings efter grönsaker och friska smaker, klarade inte av kött. Denna gång är lite samma, kan inte äta mycket alls innan det växer i munnen men mår inte illa. Skulle dock kunna äta sushilax och picklad rödlök till frukost lunch och middag😂 


    Sköna cravings att ha! Grönsaker är ju toppen att få craving på. Sushilax är kanske lite bökigare och kräver mer förberedelse..😅
  • barnlängtan2021

    Tog ett nytt test idag, är någonstans i v 5+2/5+3 och fick 3+. Nu är det färdigtestat för mig och nu väntar vi nervöst till vårt ultraljud om ca 2,5 vecka ❤️

  • jippi1234

    Sushiiiii mmmmmm, tanken av det gör att jag börjar dregla! Är sååå sugen på det och inlagd ingefära. Blir nog att äta det idag 😀

  • Maymom
    jippi1234 skrev 2023-03-30 10:03:45 följande:

    Sushiiiii mmmmmm, tanken av det gör att jag börjar dregla! Är sååå sugen på det och inlagd ingefära. Blir nog att äta det idag 😀


    Haha nu blev jag också sugen på det! Får bli sushi i helgen, så skönt att det inte längre är med på mat de varnar för, synd på ingefäran bara, framförallt som det kan ha effekt mot illamående...
  • Andromeda326
    Andromeda326 skrev 2023-03-30 17:52:41 följande:

    Första ultraljudet imorgon, håll tummarna för att vi får se en pigg liten böna med ett packande hjärta!


    Pickande hjärta ska det så klart stå.. Tungan ute
  • Nellygirl93

    Var på tidigt ultraljud idag och blev flyttad från v6+3 till 6+6 , och kunde se ett litet hjärta som slog och bebis va 0.91cm 😂😍 allt såg bra ut och dem kunde även se att ägget kommit från min högra äggstock! Hur otroligt? 😂

    känner mig lite lugnare nu än tidigare då jag gått och förberett mig mentalt på missfall(?) pga rädsla såklart! Därför har jag även varit inaktiv här i gruppen!


    Men risken för missfall minskar ju vid bekräftat hjärtslag har jag läst! 

Svar på tråden Bf november