• Anonym (Never enough)

    Jag är en misslyckad högintelligent, fråga vad du vill

    Jag har gjort tre intelligenstest hos psykolog, ett som barn, ett som tonåring, ett som vuxen. WISC och WAIS. Jag fick "väldigt högt" på dem. Ändå sitter jag här totalt misslyckad. Fråga vad du vill. 

  • Svar på tråden Jag är en misslyckad högintelligent, fråga vad du vill
  • Anonym (Never enough)
    Anonym (Ampere) skrev 2023-03-14 21:27:28 följande:

    Här har vi ännu en högintelligent som inte heller lyckats. Så du är inte ensam. 


    Tror att det nog är vanligare än folk får för sig. 

    Det är tråkigt att du inte heller lyckats, samtidigt skönt på sätt och vis att inte vara ensam. 
  • Anonym (Hmm)

    Varför är det så viktigt att vara s.k högintelligent?
    Har du problem med att hävda dig?
    Känner du dig bättre eller sämre bland " vanligt folk"?
    Uppenbarligen har ju inte din intelligens nått längre än ett inlägg på forumet.

  • Anonym (Never enough)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-03-14 21:54:06 följande:

    Varför är det så viktigt att vara s.k högintelligent?
    Har du problem med att hävda dig?
    Känner du dig bättre eller sämre bland " vanligt folk"?
    Uppenbarligen har ju inte din intelligens nått längre än ett inlägg på forumet.


    Vem har sagt att det är viktigt? Förutom vård och skola, då, som utför dessa test. Det är inte som att jag bad om att få göra tester.

    Jag har aldrig känt behov av att hävda mig. Tvärt om hatar jag att stå i centrum irl. 

    Absolut sämre. Att vara intelligent långt över snittet har aldrig hjälpt mig eller gjort mig till en bättre människa. 

    Nej? Det är ju det hela tråden går ut på, att jag är misslyckad, trots att jag är högintelligent. 
  • Aviga

    Vad menar du med att lyckas?

    Lyckas med studier?

    Lyckas i arbetslivet?

  • Anonym (K)
    Anonym (Never enough) skrev 2023-03-14 22:08:17 följande:
    Vem har sagt att det är viktigt? Förutom vård och skola, då, som utför dessa test. Det är inte som att jag bad om att få göra tester.

    Jag har aldrig känt behov av att hävda mig. Tvärt om hatar jag att stå i centrum irl. 

    Absolut sämre. Att vara intelligent långt över snittet har aldrig hjälpt mig eller gjort mig till en bättre människa. 

    Nej? Det är ju det hela tråden går ut på, att jag är misslyckad, trots att jag är högintelligent. 
    Du drar ju upp det, som om det spelar någon roll. Du kunde ju gärna bara skrivit att du är misslyckad. 
  • Anonym (Never enough)
    Aviga skrev 2023-03-14 22:10:51 följande:

    Vad menar du med att lyckas?

    Lyckas med studier?

    Lyckas i arbetslivet?


    Samma som de flesta andra menar med att vara lyckad som människa. Inte en enskild sak utan en samlad bild. 
  • Anonym (Jz)

    På vilket sätt är du misslyckad?
    Ingen partner, ingen utbildning, dåligt betalt jobb...? Vad är det som du vill ändra?

  • Goneril

    Social kompetens, "driv" och arbetskapacitet är det som räknas. Man ska "leverera", oavbrutet. Ditt höga IQ måste du hantera på rätt sätt. Jag vet nu inte vilka uttryck det tar sig, fotografiskt minne eller förmågan att ligga "steget före" i en konversation, men om omgivningen upplever att du föreläser och inte samtalar på normalt vis blir du inte populär, vare sig i sällskapslivet eller på arbetsplatsen.                                                                 Vet man med sig att man har förmågor utöver de vanliga måste man, tyvärr, dämpa sig lite. Vi får inte glömma Jante, upplevs man som skrytsam reser man hinder för sig själv.
    .

  • Anonym (K)
    Anonym (Never enough) skrev 2023-03-14 22:24:56 följande:
    Samma som de flesta andra menar med att vara lyckad som människa. Inte en enskild sak utan en samlad bild. 
    Vad är det du saknar?
  • Aviga
    Anonym (Never enough) skrev 2023-03-14 22:24:56 följande:
    Samma som de flesta andra menar med att vara lyckad som människa. Inte en enskild sak utan en samlad bild. 
    Tror att de allra flesta känner sig misslyckade i perioder. Det beror på vad man anser vara en lyckad person.

    Vad anser du vara en lyckad människa?
Svar på tråden Jag är en misslyckad högintelligent, fråga vad du vill