• HenneG­rek
    Tue 14 Mar 2023 22:59
    9194 visningar
    10 svar
    10
    9194

    20 månader hatar vagn

    Hej! 
    Min son är 20 månader och vägrar sitta I vagn en längre stund. Han kan sitta och äta frukt i typ 3 minuter men sen skriker han och vägrar vagnen. Han vägrar även att gå själv. Från och med nästa vecka måste jag gå med honom från förskolan i 20-25 minuter. Jag orkar inte bära 12,5 kg hela vägen. Några tips på hur man får barn att sitta i vagnen ? 

  • Svar på tråden 20 månader hatar vagn
  • Wed 15 Mar 2023 05:30
    #1

    Är cykel ett alternativ?

  • Wed 15 Mar 2023 07:47
    #2

    Åt vilket håll sittar han? Försök vända honom åt andra hållet.

  • Wed 15 Mar 2023 07:55
    #3

    Vad har du för sorts vagn?
    För oss hjälpte det att byta från vanliga vagnen till en liten sulky som dottern tyckte var roligare att åka i, hon kan klättra i och ur själv och sitter inte fast på samma sätt. Hon kopplar den dessutom till hämtning och lämning på förskolan vilket för henne är något roligt. ☺️

  • Thu 16 Mar 2023 04:45
    #4

    Ståbräda?

  • Thu 16 Mar 2023 04:59
    #5

    Skrik och gråt är deras språk och visar på protester och man ska ta sig en funderare på om man som förälder ska acceptera deras protester i alla lägen. Barnet skadas inte eller börjar blöda för att åka i vagnen. 
    Kampen kan dock bli tuff och jag vet att det inte är lätt att alltid driva sin vilja igenom. Så jag dömer ingen.

  • HenneG­rek
    Thu 16 Mar 2023 16:11
    #6

    Hej! 
    Tack för era svar. Vi har en britax smile 3, så jag kan vända sittdelen framåt eller bakåt, det gör ingen skillnad. Kanske är själva vagnen han tröttnat på då😅. Jag har tyvärr ingen pakethållare på min cykel och ej heller sittdel för barnet. 
    Det har fungerat någon gång att ha Youtube på mobilen när han sitter i vagnen men man får ju rätt mycket blickar (inte alla som gillar skärm men vad ska man göra när barnet vägrar sitta och ens rygg går av)...😅.

  • Thu 16 Mar 2023 19:38
    #7
    HenneGrek skrev 2023-03-16 16:11:58 följande:

    Hej! 
    Tack för era svar. Vi har en britax smile 3, så jag kan vända sittdelen framåt eller bakåt, det gör ingen skillnad. Kanske är själva vagnen han tröttnat på då😅. Jag har tyvärr ingen pakethållare på min cykel och ej heller sittdel för barnet. 
    Det har fungerat någon gång att ha Youtube på mobilen när han sitter i vagnen men man får ju rätt mycket blickar (inte alla som gillar skärm men vad ska man göra när barnet vägrar sitta och ens rygg går av)...😅.


    Det är ju inte svårt att köpa en barnstol till cykeln!
    Eller annars en trehjuldning med stång?
    Har han leksaker/böcker i vagnen? Om han tittat 
    åt ditt håll och ni leker/sjunger lite medan ni går?
  • Thu 16 Mar 2023 19:51
    #8

    Jag hade definitivt satsar på cykel med barnstol. Snabbare dessutom. Hade samma problem med vår dotter. Cykla blev lösningen. Du lär väl ändå snart behöva det inte bara till förskolan. 

  • HenneG­rek
    Sat 18 Mar 2023 10:38
    #9

    Tack för era svar. Ja det låter rimligt med cykel och barnsits. Får kika på det! 😄
    Spelar ingen roll om jag pratar/sjunger/underhåller/tittar och pekar på saker när vi går med vagnen, han vill bara bli buren 😅. Men cykel låter som en bra lösning.

  • Sat 18 Mar 2023 14:01
    #10

    Och till cykelsits finns det många där det inte behövs pakethållare. Finns även regnskydd till. 

Svar på tråden 20 månader hatar vagn