• Anonym (Kaffedraken)

    Gummistövlar 14åring

    Hej på er alla! Är det löjligt att komma med gummistövlar när man går i högstadiet? Våran 14åring vägrar iallafall att ta på sig stövlar när han ska till skolan nästan oavsätt hur slaskigt det än är.. Däremot tar han ofta på sig gummistövlar självmant (?) när han är utomhus här hemma eller när han ska till nån kompis efter skolan

  • Svar på tråden Gummistövlar 14åring
  • Anonym (Kaffedraken)

    ja men givetvis är det löjligt (i ungdomarnas ögon). Kidsen brukar gå i sneakers långt in i vintern där jag bor. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Eftersom han vägrar så anses det förmodligen löjligt med gummistövlar. 

    Dock förstår jag inte varför han ska ha gummistövlar när det fortfarande är kallt ute. Det finns ju gott om bra kängor som håller fötterna torra och som (förhoppningsvis) inte har töntstämpel bland kompisarna.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mia) skrev 2023-03-17 16:08:20 följande:

    Eftersom han vägrar så anses det förmodligen löjligt med gummistövlar. 

    Dock förstår jag inte varför han ska ha gummistövlar när det fortfarande är kallt ute. Det finns ju gott om bra kängor som håller fötterna torra och som (förhoppningsvis) inte har töntstämpel bland kompisarna.


    Tror dock inte att det är bland kompisarna som det är nån töntstämpel efter som han själv väljer att använda stövlar istället för kängor många gånger när dom är ute efter skolan ifall det är vått. Just nu är det iallafall så pass slaskigt där vi bor att höga stövlar är att föredra
  • Anonym (Kaffedraken)

    Bör kanske att han blir jättesnabbt förkyld ifall han blir blöt och kall, därför skulle vi vilja att han skulle använda stövlarna så mycket som möjligt då dom ändå är fodrade

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är ju stor skillnad på att dra på sig stövlar och sticka till kompisen, än att klampa omkring i stövlar en hel skoldag inomhus.

  • Anonym (Kaffedraken)

    15-åringen använder gummistövlar ifall han åker till skolan med moped

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mea) skrev 2023-03-17 16:27:14 följande:

    Det är ju stor skillnad på att dra på sig stövlar och sticka till kompisen, än att klampa omkring i stövlar en hel skoldag inomhus.


    13-åriga dottern och hennes kompisar går ofta i gummistövlar hela skoldagar, men det känns också när de kommer hem till oss och alla tar av sig de där stövlarna. Det luktar fot kan man lugnt säga. Förvånad
  • Anonym (Kaffedraken)
    Min har inte haft stövlar sen lågstadiet. Högst ovanligt (aldrig ens sett tror jag) på högstadiebarn. Inte ens jag har stövlar fast det slaskar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det skulle aldrig mina ungdomar ha. Sen håller jag med om att det måste bli klumpigt att gå omkring i inomhus hela dagen. Om det är vanliga gummistövlar. 


    dottern har dom i stallet. Och jag i skogen. 

Svar på tråden Gummistövlar 14åring