• Sun 19 Mar 2023 00:08
    3232 visningar
    14 svar
    -2
    14
    3232

    Min kärlek skall ha barn med sitt ex

    Har en ny relation med en 12 år yngre man. Jag har barn sedan tidigare men inte han. Jag vill inte ha fler. Vi har bara träffats en månad men allt blev väldigt starkt från start. Han har till och med träffat min pappa. I somras gjorde han slut med sitt ex. Men de träffades i november igen vid två tillfällen, det fungerade inte då heller. Nu i veckan fick han veta att hon är gravid. Hon vill behålla barnet och han vill ta sitt ansvar men inte förlora mig pga detta. Han berättade samma dag allt för mig. Han vill dock inte berätta om mig för henne. Hon och han är muslimer. Vi har pratat i timmar om allt och han vill fortsätta träffa mig. Känns väldigt omtumlande allting. Han är väldigt omtänksam, kärleksfull, vi har lätt för att prata och han är den snällaste man jag mött. Så frågan är, springa snabbt därifrån och slicka såren eller fortsätta ses, ha is i magen och se hur allt utvecklas? Någon som känner igen sig eller vill dela sina tankar? 
  • Svar på tråden Min kärlek skall ha barn med sitt ex
  • Sun 19 Mar 2023 00:48
    #1
    +1

    Oj vilken svår situation. Svårt att säga vad som är rätt eller fel här. Den här situationen säger inte att ni inte kan få en bra relation tsm. Och än så länge är det ju tidigt i er relation så varför inte ha lite is och se vad som händer :) om du verkligen tycker om honom liksom. Berätta för honom att det är omtumlande för dig också! Att han inte vill berätta för henne om dig nu, är egentligen ingen varningsflagga men om det fortsätter så efter några månader, då är det konstigt. 

  • Sun 19 Mar 2023 00:58
    #2
    +1

    Tack för bra feedback 🙏🏼

  • Sun 19 Mar 2023 02:34
    #3
    +5

    Vilken vecka är hon i? Om dom träffades i November senast måste hon ju vara i minst vecka 18 ju. Hade lämnat den relationen, alldeles för komplicerat 

  • Sun 19 Mar 2023 10:25
    #4

    ja det stämmer nog, han fick inte så mycket info?tack för dina tankar. 

  • Dukall­armigd­römmar­e
    Sun 19 Mar 2023 11:10
    #5
    +1

    Så, han brydde sig inte ens om att fråga vilken vecka hon är i ?  Väldigt engagerad?

  • Dukall­armigd­römmar­e
    Sun 19 Mar 2023 11:10
    #6

    Skulle inte vara frågetecken där.

  • Sun 19 Mar 2023 11:16
    #7
    +2

    Lämna dem ifred. De ska ha barn och det kommer att ta mycket tid och energi. Killen kommer att gå med ständigt dåligt samvete för att han sviker både dig, mamman till barnet (som kan behöva hans stöd) och barnet eftersom han hela tiden måste välja bort någon.

    (Mitt svar hade varit samma om de hade varit katoliker, judar eller haft någon annan religion, om det spelar någon roll.)

  • Magica­l
    Sun 19 Mar 2023 11:35
    #8
    +4

    Om han inte är beredd att tala om för den blivande mamman att han träffar dig, så skulle jag inte ge mycket för att det kommer funka mellan er. Hon kanske tror att han kommer tillbaka till henne, pga barnet, för att ge barnet en fin uppväxt. Törs han inte säga till henne att han träffat någon annan är det lite kört. Eller är ni bara kk? 

  • Sun 19 Mar 2023 12:33
    #9
    +5

    Tack för kommentarer, skall träffa honom i morgon och prata och jag känner efter en natts grubblande att det är bäst att jag lämnar. 

  • Sun 19 Mar 2023 20:27
    #10

    Hur gick det ts?

  • Mon 20 Mar 2023 13:53
    #11

    Han blev ledsen men förstår mig och vill att jag gör det som känns bäst. Han vill gärna behålla kontakt via telefon och facebook och se hur allt utvecklas när barnet fötts? jag är osäker men sagt att jag skall fundera. Vill att han berättar om oss i sådana fall. Annars känns det inte bra mot henne. 

  • Mon 20 Mar 2023 14:06
    #12
    Lollo78 skrev 2023-03-20 13:53:31 följande:

    Han blev ledsen men förstår mig och vill att jag gör det som känns bäst. Han vill gärna behålla kontakt via telefon och facebook och se hur allt utvecklas när barnet fötts? jag är osäker men sagt att jag skall fundera. Vill att han berättar om oss i sådana fall. Annars känns det inte bra mot henne. 


    Nej, det bästa är att bryta kontakten helt.
  • Mon 20 Mar 2023 15:48
    #13

    Ja det sa jag också

  • Mon 20 Mar 2023 18:45
    #14
    +1

    Det låter som han planerar att köra två familjer parallellt.
    Du är den hemliga

Svar på tråden Min kärlek skall ha barn med sitt ex