• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-09-01 11:25:51 följande:
    Och hur vanligt tror du att det är med män som gillar överviktiga kvinnor?
    Hur många trådar finns det inte där män beklagar sig över kvinnors vikt och utseende?
    De är vanligare än den tråd du länkar till här,ska du veta.
    Det är tydligen mindre ovanligt än kvinnor som gillar feta män eftersom kvinnor inte har samma incelproblem.
  • Anonym (Intet nytt under solen)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 19:09:51 följande:
    Nej, jag har redan förklarat vad jag tycker. Jag vill påverka utbudet i apparna genom algoritmer i realtid så att män och kvinnor sveper ja på lika många. 20% eller 30% spelar ingen roll, bara det jämnas ut.
    Nu är du bara spritt språngande galen.

Fascinerande.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 18:52:42 följande:
    Professor Galloway säger att de flesta inte hade gjort samma val i det verkliga livet som på apparna, alltså stämmer det inte.

Det jag pratar om är inte diskriminering på individnivå utan strukturell diskriminering. Har du lärt dig i skolan vad strukturer är? Män blir strukturellt diskriminerade på dejtingappar, vilket är givet som en följd av att de har sämre möjligheter pga sitt kön.
    Man kan ju se heterosexuelitet som diskriminering också. 

Angående detta med mansöverskott så skulle jag uppmana alla incels att dra fördel av det istället. 
    Ja, det är rejält mansöverskott i Sverige vilket betyder att det är mansunderskott på andra ställen. Jag är fullständig övertygad om att du och många andra incels skulle ses som attraktiva i t.e.x. Sydostasien där dessutom västerländskt utseende är hippt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 07:40:04 följande:
    män vill Inte förknippas med misogyna incels. Manligt kön är gemensam nämnare, men där slutar likheterna.

med ditt argument att bunta ihop ALLA män som grupp, så är män våldtäktsmän. Då är män mördare. Då är män kvinnomisshandlare. För det är MÄN som är överrepresenterade i dessa brott.

så man kan bunta ihop män som grupp när det gynnar dig? Att du inte ska behöva kallas misogyn incel? Men vi ska inte bunta ihop män när det missgynnar dig? Som när det blir att män är våldtäktsmän.

(alla vettiga män och kvinnor kommer se det orimliga i detta absurda) men vissa förstår verkligen inte varför det finns poäng att göra subgrupper.

misogyn incel är en individ av manligt kön. dessa män har ett värde, de har rätt till likvärdig vård, skolgång etc. Men det betyder INTE att de har rätt att stå emotsagda sina människofientliga åsikter. respekt är något man förtjänar, inte något man får. Jag respekterar inte åsikter som nedvärderar kvinnor. du har rätt att tycka så, men kan inte kräva respekt för åsikten.
    Den här kulturskribenten skriver om dejtingappar på exakt samma sätt som mig utifrån en slags "offermentalitet":

www.sydsvenskan.se/2020-01-14/tindermannens-ode-ligger-i-marknadens-hander

Är han också misogyn enligt dig eller är han för snygg för att räknas som det? Försök i alla fall låtsas som att du är konsekvent nu.

Alla andra män tar väl avstånd från incels verklighetsuppfattning. Hur var det nu?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 19:09:51 följande:
    Nej, jag har redan förklarat vad jag tycker. Jag vill påverka utbudet i apparna genom algoritmer i realtid så att män och kvinnor sveper ja på lika många. 20% eller 30% spelar ingen roll, bara det jämnas ut.
    Vilket är att påtvinga ett toppstyr.  Även om det är via algoritmer, så är det ändock påtvingat toppstyre av valen kvinnor och män får lov att göra.   ..
    M.a.o du vill använda dig av fascistiska metoder för att få "lika utfall".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 18:33:19 följande:
    Nej, det är ren lögn från din sida. Jag undrade varför någon inte tycker att män har ett värde från födseln. Tycker du att ingen har ett värde från födseln eller hur kan du tolka det så?

Vad är det som driver dig till att trakassera och nedvärdera incels? Vad är din drivkraft till att bete dig illa?

Varför kan du inte vara mer som Palle och Anonym (Fol) som hade sympatier med incels och förstod att det var en väldigt vanlig situation för många män? Är det för att du har sämre självkänsla som du måste sprida hat istället för empati och förståelse?
    Vill du att jag ska citera igen? Du undrar inte ett skit, du påstår att kvinnor föds med ett värde och att män måste förtjäna det. Fan vad jag är trött på dina lögner, eller ska jag säga "trakasserier"? 

håller du på med mobbning, gaslighting och härskartekniker återigen? 
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-09-01 19:31:15 följande:
    Vilket är att påtvinga ett toppstyr.  Även om det är via algoritmer, så är det ändock påtvingat toppstyre av valen kvinnor och män får lov att göra.   ..

Löjligt att kalla det för fascistiska metoder. Kvotering och dylikt är riktigt hett i modern vänster.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-01 19:31:15 följande:

Regler är inte fascistiska metoder.

Är systembolaget fascistiskt? Är hastighetsregler fascistiska? Är pappamånaderna fascistiska?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-01 19:36:17 följande:
    Vill du att jag ska citera igen? Du undrar inte ett skit, du påstår att kvinnor föds med ett värde och att män måste förtjäna det. Fan vad jag är trött på dina lögner, eller ska jag säga "trakasserier"? 

håller du på med mobbning, gaslighting och härskartekniker återigen? 
    Jag skrev det i en kontext att det är ett orimligt synsätt att män inte har samma värde från födseln som kvinnor, vilket är motsatsen till att jag tycker det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-09-01 19:36:44 följande:
    Löjligt att kalla det för fascistiska metoder. Kvotering och dylikt är riktigt hett i modern vänster.
    Tycker du alltså att påförda sexkvoter för folket inte är fascism? Du tycker det är "löjligt" att kalla sexkvoter för fascism

Ja, ni incels blir bara värre och värre.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?