• Peterheter

    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

  • Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-04 18:05:22 följande:

    Jag fattar inte ens frågeställningen. 

    ?Ingenting kommer att hända om inte kvinnor sänker sina krav. ?


    Vad är det som ska hända? 


    Det enda en sån här tråd skulle kunna generera är att kvinnor håller sig ännu mer borta från män de uppfattar lite "off" 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-04 18:05:22 följande:

    Jag fattar inte ens frågeställningen. 

    ?Ingenting kommer att hända om inte kvinnor sänker sina krav. ?


    Vad är det som ska hända? 


    Det undrar jag med
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Klippan) skrev 2023-11-04 19:15:47 följande:
    Det enda en sån här tråd skulle kunna generera är att kvinnor håller sig ännu mer borta från män de uppfattar lite "off" 
    Sant
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (?) skrev 2023-11-04 18:53:17 följande:
    Min man är 171, jag är 165. Jag högubildad, han gymnasiet. Jag har länge tjänat mer. 
    Du är egentligen bara ett bevis på att många kvinnor faktiskt sänker sina krav. Om de inte gjorde det skulle 95 procent av alla äktenskap aldrig bli till.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 19:54:53 följande:
    Du är egentligen bara ett bevis på att många kvinnor faktiskt sänker sina krav. Om de inte gjorde det skulle 95 procent av alla äktenskap aldrig bli till.
    Vad vet du om vad hon hade för krav från början? Finns inget som tyder på att hon skulle sänkt några krav eller vad har du för info?
  • Anonym (Status)
    Anonym (?) skrev 2023-11-04 18:53:17 följande:
    Min man är 171, jag är 165. Jag högubildad, han gymnasiet. Jag har länge tjänat mer. 
    Visst är det så att alla inte kan få, eller framför allt inte få behålla, de med hög status. En del, såsom du visat, får nöja sig med en kort spillevink.
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-04 20:08:04 följande:
    Vad vet du om vad hon hade för krav från början? Finns inget som tyder på att hon skulle sänkt några krav eller vad har du för info?
    Alla kvinnor som gift sig neråt har sänkt sina krav. Det säger sig självt. Du tror väl ändå inte att hon hade dumpat en trevlig, charmig och händig multimiljonär för hennes man om hon haft den möjligheten från börja?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 21:44:05 följande:
    Alla kvinnor som gift sig neråt har sänkt sina krav. Det säger sig självt. Du tror väl ändå inte att hon hade dumpat en trevlig, charmig och händig multimiljonär för hennes man om hon haft den möjligheten från börja?
    Det beror ju på vem hon var förälskad i?
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mini) skrev 2023-11-04 21:55:12 följande:
    Det beror ju på vem hon var förälskad i?
    Kvinnor blir inte förälskade neråt. Det är det som är grejen. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-04 20:08:04 följande:
    Vad vet du om vad hon hade för krav från början? Finns inget som tyder på att hon skulle sänkt några krav eller vad har du för info?
    +1
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav