• Peterheter

    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

  • Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 21:56:53 följande:
    Kvinnor blir inte förälskade neråt. Det är det som är grejen. 
    Stämmer inte
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Hm) skrev 2023-11-04 22:10:35 följande:
    Stämmer inte
    Du drömmer. 

    Det jag skrev stämmer men det är en obekväm sanning. Ö
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 22:27:51 följande:
    Du drömmer. 

    Det jag skrev stämmer men det är en obekväm sanning. Ö
    Och underlag för detta nonsens är vaddå?? Du bara vet på samma sätt som vissa foliehattar vet att jorden är
    platt? Eller har du mer substans?
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-04 22:29:28 följande:
    Och underlag för detta nonsens är vaddå?? Du bara vet på samma sätt som vissa foliehattar vet att jorden är
    platt? Eller har du mer substans?
    Du kan läsa vilken statistik eller fråga vilken forskare du vill på området. Kvinnor väljer män som har högre status än dem. Det är inget jag hittar på för att vara lustig. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 22:33:12 följande:
    Du kan läsa vilken statistik eller fråga vilken forskare du vill på området. Kvinnor väljer män som har högre status än dem. Det är inget jag hittar på för att vara lustig. 

    Om du tror att det som gäller på gruppnivå automatiskt gäller på individnivå så är du så bakom att du behöver hjälp. 


    Män som grupp tjänar mer än kvinnor. Betyder det att det inte finns kvinnor som tjänar mer än vissa män? Naturligtvis inte.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 22:27:51 följande:
    Du drömmer. 

    Det jag skrev stämmer men det är en obekväm sanning. Ö
    För dig?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 21:56:53 följande:
    Kvinnor blir inte förälskade neråt. Det är det som är grejen. 
    Du verkar upphängd på "neråt/uppåt". Hur du värderar en person är ju väldigt simpelt, vi människor är komplexa.

    Vilka har blivit förälskade i dig, har dom varit "neråt" enligt ditt sätt att se värde?

    Jag skulle säga att för mig har det alltid varit personer som är lika mig där det har funnits en stark kemi.
  • Anonym (Anonymen)

    Tycker tvärtom, kvinnor borde höja sina krav istället. Många som går omkring med osunda ölkaggar vid sin sida. Usch Skrikandes

  • Anonym (Fel)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 22:27:51 följande:
    Du drömmer. 

    Det jag skrev stämmer men det är en obekväm sanning. Ö
    Jag blev förälskad och gifte mig "neråt".
  • Anonym (Silly & Pussy)
    Anonym (Anonymen) skrev 2023-11-04 23:19:43 följande:

    Tycker tvärtom, kvinnor borde höja sina krav istället. Många som går omkring med osunda ölkaggar vid sin sida. Usch Skrikandes


    Men under en ölkagge kan det finnas riktigt fina grejer som man inte vill missa. Solig
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav