• Peterheter

    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

  • Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Spola)

    Kvinnor skriver att de inte hittat sin fina prins än.

  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mini) skrev 2023-11-04 23:04:49 följande:
    Du verkar upphängd på "neråt/uppåt". Hur du värderar en person är ju väldigt simpelt, vi människor är komplexa.

    Vilka har blivit förälskade i dig, har dom varit "neråt" enligt ditt sätt att se värde?

    Jag skulle säga att för mig har det alltid varit personer som är lika mig där det har funnits en stark kemi.
    Kvinnor blir bara förälskade uppåt så de kvinnor som blivit förälskade i mig har blivit det uppåt.
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Spola) skrev 2023-11-05 08:31:51 följande:

    Kvinnor skriver att de inte hittat sin fina prins än.


    Exakt, och prinsen är en städare med skulder hos kronofogden. :)

    Ingen går på den...
  • Less is more
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-05 09:19:19 följande:
    Exakt, och prinsen är en städare med skulder hos kronofogden. :)

    Ingen går på den...
    Fast män blir väl inte heller leva med vilken tjej/kvinna som helst. 
  • Hejhoppgummi
    Peterheter skrev 2023-11-03 11:10:22 följande:
    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.


    jag vet inte om det är mest komiskt eller tragiskt att dessa trådar fortsätter att startas? 


    du har två saker delvis rätt iallafall. Att män är singlar för att de är bortvalda, och kvinnor som är singlar för att de hellre är singel än i ett dåligt förhållande.

    du har inte tänkt tanken att män är singlar för att de är just en mindre bra man än de män som blir valda? att dessa män är män med rövhattiga åsikter? Män som inte är jämställda eller står bakom demokratiska värderingar?

    Genom att läsa din ts och övriga svar verkar du vara en sådan man. En man som vill styra kvinnors vilja, påverka kvinnors vilja, manipulera kvinnors vilja. allt för egen vinning. det är inte en demokratisk värdering, och är fruktansvärt oattraktivt.

    jag är otroligt glad och tacksam att jag lever i denna nutid, där jag har en egen bra lön som gör att jag kunnat köpa lägenhet själv. Jag behöver alltså inte en man för varken pengar eller tak över huvudet som tyvärr många kvinnor behövde förr. 

    vad tror du är min motivation för att skaffa en man? När det inte längre är basala behov som behöver täckas? Tror du att jag skulle attraheras av en ojämställd man? Eller en jämställd man? Tror du jag skulle attraheras av en man som kan berika mig genom roliga gemensamma intressen? Eller tror du att jag skulle attraheras av en man som hellre sitter hemma och spelar tvspel/datorspel och äter snacks? Tror du att jag behöver en man bara för ett penetrerande samlag (lagligt med samtycke så klart) eller vet du om vilka fantastiska sexleksaker det finns nu för tiden?

    du får gärna förklara vilken man du tror jag skulle attraheras av. Och om du anser att dessa krav är för höga.

    jag skulle snarare påstå att det generellt sätt är männen som underpresterar, och har alldeles för höga tankar om sig själva. att de tror att bara de har en penis att vifta med som ett trollspö kommer kvinnorna på fall.

  • Anonym (Mini)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-05 08:55:16 följande:
    Kvinnor blir bara förälskade uppåt så de kvinnor som blivit förälskade i mig har blivit det uppåt.
    BS :D Jaja, lek du på här med att försöka göra folk uppretade.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-05 09:19:19 följande:
    Exakt, och prinsen är en städare med skulder hos kronofogden. :)

    Ingen går på den...
    Eller så är prinsen/prinsessan en charmig snygg partner med bra värderingar som försörjer sig med ett stimulerande jobb som ger mkt pengar. En motsvarighet till mig själv med andra ord.

    Livet är inte särskilt komplicerat för dom flesta. Kaka söker maka.
  • Anonym (Mann4)
    Less is more skrev 2023-11-05 09:29:32 följande:
    Fast män blir väl inte heller leva med vilken tjej/kvinna som helst. 
    Ska man förenkla går män effter utseende och kvinnor efter status.

    Männen tar lätt den där städerskan om hon är riktigt snygg.
    Kvinnorna tar lätt den där överviktiga gubben om han är mångmiljonär.
  • Anonym (Spola)
    Anonym (Mini) skrev 2023-11-05 10:02:14 följande:
    Eller så är prinsen/prinsessan en charmig snygg partner med bra värderingar som försörjer sig med ett stimulerande jobb som ger mkt pengar. En motsvarighet till mig själv med andra ord.

    Livet är inte särskilt komplicerat för dom flesta. Kaka söker maka.
    Det är smooth sailing för de flesta? Det är inte mycket jobb med människor? Relationer är okomplicerade?
  • Anonym (Spola)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-05 10:05:16 följande:
    Ska man förenkla går män effter utseende och kvinnor efter status.

    Männen tar lätt den där städerskan om hon är riktigt snygg.
    Kvinnorna tar lätt den där överviktiga gubben om han är mångmiljonär.
    Sant. Jag bryr mig inte om vad hon jobbar med. Varit kär i städerskor.
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav