• Peterheter

    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

  • Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Mrs Moneybags

    Min erfarenhet är snarare att det är männen som inte vill skaffa barn och stadga sig. Ett par kan vara tillsammans i 10 år och mannen fortsätter att säga Nej till bröllop och barn. Han har det ju bra som han har det. Noll ansvar och regelbundet sex. 

    En ansvarstagande familjefar är en raritet i dessa dagar och eftersöks med ljus och lykta av kvinnor 20-40 år. 

  • Less is more

    En del män är som ungkarlar, vill mest bara kolla fotboll eller ishockey  efter jobbet. Blir jättestressade om de finns någon behov av att de kan fixa något annat också än att bara slänga in en tvätt eller sätta på diskmaskinen. Medan deras kvinnor roddar runt med allt annat kring barn, hushåll och familjeliv.

    Det handlar om personlighet. Att vissa män har svårt att zooma ut och se sitt egna ansvar utan bara blir stressade och slänger tillbaka det på sin partner.

    Alltså,  ser man tendenser till denna sida hos en kille. Att han verkar vara en latmask - så är han just det. Han kommer inte utvecklas särskilt mycket även om ni fått barn. Man får det man ser. De blir inte piggare med tiden.

  • Sade

    Varför ska kvinnor sänka sina krav? Kvinnor kan numera försörja sig själva och behöver då inte ?nöja? sig med en man som inte motsvarar ens förväntningar och krav. 


    Om jag som kvinna önskar att en man ska ha vissa egenskaper för att fungera som livspartner och jag inte hittar en sådan man väljer jag hellre att leva själv än att sänka mina krav. Jag mår inte dåligt av att leva själv och jag ser det inte som mitt ansvar att ?rädda? en ensam man bara för att han inte kan skapa sin egen lycka.

  • Less is more

    Obs - om jag blir singel (troligt) så kommer jag aldrig vilja dejta en man som älskar att se på sport. Det finns så otroligt mycket sport på TV och han kommer landa där i TV- soffan och inte lyfta sig därifrån. Sen kommer han gå runt och prata om dessa matcher, strategier och varför resultatet blev som det blev.

  • Sade
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 21:56:53 följande:
    Kvinnor blir inte förälskade neråt. Det är det som är grejen. 
    Stämmer inte. Min sambo är hantverkare och jag akademiker som tjänar mer. Jag träffade honom som vuxen och blev förälskad i hans personlighet. 
  • Anonym (Spola)
    Sade skrev 2023-11-07 12:19:50 följande:
    Stämmer inte. Min sambo är hantverkare och jag akademiker som tjänar mer. Jag träffade honom som vuxen och blev förälskad i hans personlighet. 
    Märkligt att sånt inte händer när män tror att sånt händer.
  • Anonym (mansbebisar)

    TS har försvunnit... Blev väl till slut överbevisad :) 

    INGEN kvinna skulle vilja utveckas baklänges genom att tvingas sänka sina krav (som är helt realistiska!)

  • Mandel
    Sade skrev 2023-11-07 12:19:50 följande:
    Stämmer inte. Min sambo är hantverkare och jag akademiker som tjänar mer. Jag träffade honom som vuxen och blev förälskad i hans personlighet. 
    Jag springer åt andra hållet om någon säger att de är chefer, egenföretagare osv.
    ALDRIG mer en man som är gift med sitt jobb!

    Rent krasst har jag nog några miljoner mer i tillgångar än nuvarande dejt, men vad spelar det för roll? Jag vill vara med någon som vill vara med MIG inte någon som ska imponera på andra med yta.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Spola)
    Mandel skrev 2023-11-07 13:42:56 följande:
    Jag springer åt andra hållet om någon säger att de är chefer, egenföretagare osv.
    ALDRIG mer en man som är gift med sitt jobb!

    Rent krasst har jag nog några miljoner mer i tillgångar än nuvarande dejt, men vad spelar det för roll? Jag vill vara med någon som vill vara med MIG inte någon som ska imponera på andra med yta.
    Tänk hur det brukar låta när män tror att en kvinna vill ha honom, för den han är...
  • Mandel
    Anonym (Spola) skrev 2023-11-07 13:44:47 följande:
    Tänk hur det brukar låta när män tror att en kvinna vill ha honom, för den han är...
    Utveckla gärna vad du menar och hur det rör mig, tack.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav