• Anonym (Deppig)

    Han vågar inte

    Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

    Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

  • Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (f)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:00:51 följande:

    Ja, han har fortsatt att skriva. Det är bara små meningar, typ hej, vad gör du. Inte mer, och jag har svarat lika kort (jag vet, jag vet att jag inte borde egentligen men det är som ett jävla gift. Huvudet tar död på mig). 

    Nu har i alla fall frågan om att ses kommit upp, men den är ställd mer som ett påstående;  'typ vi hade ju kunnat ses om du skulle vilja och inte ska göra något annat'.
    Jag har inte svarat, har panik. 
    Det är exakt som någon skrev här uppe, mitt huvud säger bara tänk om det är nu det vänder. Han är som en drog, fan vad jag hatar mig själv. 


    Var svår. Du har större chans att få honom. Svara inte direkt, verka upptagen även om du inte är det. Lägg kärlek på dig själv. Säg inte att du älskar honom eller liknande. Res bort ett tag, även om det är en weekend.
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:00:51 följande:

    Ja, han har fortsatt att skriva. Det är bara små meningar, typ hej, vad gör du. Inte mer, och jag har svarat lika kort (jag vet, jag vet att jag inte borde egentligen men det är som ett jävla gift. Huvudet tar död på mig). 

    Nu har i alla fall frågan om att ses kommit upp, men den är ställd mer som ett påstående;  'typ vi hade ju kunnat ses om du skulle vilja och inte ska göra något annat'.
    Jag har inte svarat, har panik. 
    Det är exakt som någon skrev här uppe, mitt huvud säger bara tänk om det är nu det vänder. Han är som en drog, fan vad jag hatar mig själv. 


    Det enda du borde säga då är
    :Jaha,du vill träffas? Är du singel nu då?

    Om du inte vill säga så. Varför inte det?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-22 20:24:56 följande:
    Det enda du borde säga då är
    :Jaha,du vill träffas? Är du singel nu då?

    Om du inte vill säga så. Varför inte det?
    Bra svar! Tack ❤️
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-22 20:24:56 följande:
    Det enda du borde säga då är
    :Jaha,du vill träffas? Är du singel nu då?

    Om du inte vill säga så. Varför inte det?
    Och varför jag våndas vad jag ska svara (men ditt förslag var jättebra) är ju för att jag vill träffa honom. Det vet ju alla här i tråden redan. 
    Och svarar jag Ja så kommer det kännas jättebra men jag kommer vara orolig hela tiden att han ska ställa in vilket han till 99% kommer göra i slutändan. Och så får jag gråta igen. 
    Det är som missbrukare som vet att det bara blir skit men det känns toppen under ruset. 
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:27:08 följande:
    Bra svar! Tack ❤️
    Han kommer nog bli rätt ställd. Men du visar iaf att du inte vill att han ska leka med dina känslor något mer.

    Hoppas det går bra, du har all rätt att ställa krav om han faktiskt vill ha dig i sitt liv. Hjärta
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:32:15 följande:
    Och varför jag våndas vad jag ska svara (men ditt förslag var jättebra) är ju för att jag vill träffa honom. Det vet ju alla här i tråden redan. 
    Och svarar jag Ja så kommer det kännas jättebra men jag kommer vara orolig hela tiden att han ska ställa in vilket han till 99% kommer göra i slutändan. Och så får jag gråta igen. 
    Det är som missbrukare som vet att det bara blir skit men det känns toppen under ruset. 
    Då är mitt svar rätt bra. Då är det du som ställer in tills vidare och inte han. Dessutom får du mer respekt om du står upp för dig själv.

    Låt dig bli hans gift iställer för tvärtom Glad
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:00:51 följande:

    Ja, han har fortsatt att skriva. Det är bara små meningar, typ hej, vad gör du. Inte mer, och jag har svarat lika kort (jag vet, jag vet att jag inte borde egentligen men det är som ett jävla gift. Huvudet tar död på mig). 

    Nu har i alla fall frågan om att ses kommit upp, men den är ställd mer som ett påstående;  'typ vi hade ju kunnat ses om du skulle vilja och inte ska göra något annat'.
    Jag har inte svarat, har panik. 
    Det är exakt som någon skrev här uppe, mitt huvud säger bara tänk om det är nu det vänder. Han är som en drog, fan vad jag hatar mig själv. 


    Behövs ju inget svar, inte ens en fråga.


    Tycker inte du behöver svara alls faktiskt. Inte låter han speciellt intresserad av att ses heller så du är varken otrevlig eller behandlar han illa om du inte svarar på det.

  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:32:15 följande:
    Och varför jag våndas vad jag ska svara (men ditt förslag var jättebra) är ju för att jag vill träffa honom. Det vet ju alla här i tråden redan. 
    Och svarar jag Ja så kommer det kännas jättebra men jag kommer vara orolig hela tiden att han ska ställa in vilket han till 99% kommer göra i slutändan. Och så får jag gråta igen. 
    Det är som missbrukare som vet att det bara blir skit men det känns toppen under ruset. 
    Ja du får väl bestämma dig för om ruset är värt gråten då
  • Anonym (Deppig)

    Jag tror ju att han faktiskt är det, annars hade han inte ens lagt upp sin ickefråga. Kanske han väntar på att jag ska ta bollen, kanske vill han bara ha bekräftelse. Jag kan bekräfta honom hur mycket som helst om han  behöver det men problemet är ju att han misslyckades med att bekräfta mig när jag behövde (behöver) det. 


    Anonym (o) skrev 2024-04-23 00:21:16 följande:

    Behövs ju inget svar, inte ens en fråga.


    Tycker inte du behöver svara alls faktiskt. Inte låter han speciellt intresserad av att ses heller så du är varken otrevlig eller behandlar han illa om du inte svarar på det.


  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-23 12:36:21 följande:

    Jag tror ju att han faktiskt är det, annars hade han inte ens lagt upp sin ickefråga. Kanske han väntar på att jag ska ta bollen, kanske vill han bara ha bekräftelse. Jag kan bekräfta honom hur mycket som helst om han  behöver det men problemet är ju att han misslyckades med att bekräfta mig när jag behövde (behöver) det. 


    Då är det upp till honom att visa det. Nu gör han det inte. Så därför kan han inte tänka något speciellt negativt om det hela om du inte svarar på hans loja icke-intresse.
Svar på tråden Han vågar inte