• Anonym (Hon)

    Städa bort äcklet? Pojkvän sur

    Bott hos pojkvännen några månader (tillfälligt i väntan på lgh).
    Katten bajsade på golvet, vilket han inte märkte innan han trampat i det (med skor på) och gått från hallen där det låg till köket.. var riktigt vidrigt, får kväljningar bara av att skriva det. 


    Jag vägrade vara i närheten tills det var uppstädat och han som är lika äckelmagad som jag var nära att spy under tiden han städade. Gång på gång ropade han på mig att jag skulle komma och hjälpa till, men jag klarade det verkligen inte.

    Nu är han skitsur över det och tycker att man hjälps åt... han tycker katterna är mina också så länge jag bor där och att jag då borde hjälp till med dem. Jag ger dem mat, men mer än så tycker jag inte han kan kräva.

  • Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur
  • Anonym (Hon)
    Anonym (M) skrev 2024-03-25 17:48:41 följande:

    Om du får bo hos honom så får du väl rätta dig efter vad han tycker. Annars vet du var dörren är.


    "Får bo"? Han vill ha mig här, han vill att jag flyttar in helt.
  • Anonym (Hon)

    Ja katten är frisk, men han är slarvig med att rensa lådan. Så länge de hålls efter är det inga problem.

  • Anonym (Misse)

    Det är hans katt och hans jobb att städa efter den. Dessutom han som klivit i det. 


    Om katter kissar eller bajsar någon annanstans än i lådan är det ofta tecken på stress, att lådan inte töms som den ska eller att det finns för få lådor. Sköts kattlådan? Får katten den stimulans och det sällskap den behöver? 

  • Anonym (Misse)

    Såg att du svarat om lådan medan jag skrev.


    Ja, tömmer han lådan för sällan är han elak mot katten och förtjänar att torka bajs. 

  • Anonym (Städa upp efter dig!)

    Den som inte ser sig för när man har katt utan drar runt bajs på golvet får städa efter bajs på golvet.

    Det är hans katter så hur är detta överhuvudtaget TS problem?

    Undantag gäller dock om han är bortrest en vecka och katterna bajar på golvet, då måste hon givetvis ta hand om det för att inte sabba bostaden, men inte annars.

  • Anonym (M)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 17:49:46 följande:
    "Får bo"? Han vill ha mig här, han vill att jag flyttar in helt.
    Ja då får du ju bo där. Om hans åsikter om hur ni ska sköta hemmet och djuren inte passar dig så vet du fortfarande var dörren är.
  • Anonym (Lis)

    Visst kan man hjälpa varandra när man råkar ut för något sådant.

    Samtidigt kan jag tycka att har han missat att han klivit i det och dragit runt det i halva lgh kan han inte kräva att du ska städa upp efter honom.

  • Sanna43
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 17:50:36 följande:

    Ja katten är frisk, men han är slarvig med att rensa lådan. Så länge de hålls efter är det inga problem.


    Alltså det där måste han bli bättre på. Jätteviktig att katter har någonstans att göra sina behov. Måste vara illa om den inte vill använda lådan
  • Dexter dot com
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 17:50:36 följande:

    Ja katten är frisk, men han är slarvig med att rensa lådan. Så länge de hålls efter är det inga problem.


    Verkar ju inte riktigt friskt att bli sur på dig när han inte klarar av att se till att katten har rena lådor att göra sina behov i. Hur svårt kan det vara att ha 3-4 lådor med mycket sand i som man rensar 2g/dag?
  • Anonym (Hon)
    Dexter dot com skrev 2024-03-25 19:57:51 följande:
    Verkar ju inte riktigt friskt att bli sur på dig när han inte klarar av att se till att katten har rena lådor att göra sina behov i. Hur svårt kan det vara att ha 3-4 lådor med mycket sand i som man rensar 2g/dag?
    Han bor i en etta, 3-4 lådor får absolut inte plats. De har en stor och det räcker så länge han sköter den.
Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur