• Anonym (Hon)

    Städa bort äcklet? Pojkvän sur

    Bott hos pojkvännen några månader (tillfälligt i väntan på lgh).
    Katten bajsade på golvet, vilket han inte märkte innan han trampat i det (med skor på) och gått från hallen där det låg till köket.. var riktigt vidrigt, får kväljningar bara av att skriva det. 


    Jag vägrade vara i närheten tills det var uppstädat och han som är lika äckelmagad som jag var nära att spy under tiden han städade. Gång på gång ropade han på mig att jag skulle komma och hjälpa till, men jag klarade det verkligen inte.

    Nu är han skitsur över det och tycker att man hjälps åt... han tycker katterna är mina också så länge jag bor där och att jag då borde hjälp till med dem. Jag ger dem mat, men mer än så tycker jag inte han kan kräva.

  • Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur
  • Dexter dot com
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 20:01:39 följande:
    Han bor i en etta, 3-4 lådor får absolut inte plats. De har en stor och det räcker så länge han sköter den.
    Han väljer alltså hellre kattbajs på golvet än att sköta lådan?
  • Anonym (Elena)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 16:52:17 följande:
    Städa bort äcklet? Pojkvän sur

    Bott hos pojkvännen några månader (tillfälligt i väntan på lgh).
    Katten bajsade på golvet, vilket han inte märkte innan han trampat i det (med skor på) och gått från hallen där det låg till köket.. var riktigt vidrigt, får kväljningar bara av att skriva det. 


    Jag vägrade vara i närheten tills det var uppstädat och han som är lika äckelmagad som jag var nära att spy under tiden han städade. Gång på gång ropade han på mig att jag skulle komma och hjälpa till, men jag klarade det verkligen inte.

    Nu är han skitsur över det och tycker att man hjälps åt... han tycker katterna är mina också så länge jag bor där och att jag då borde hjälp till med dem. Jag ger dem mat, men mer än så tycker jag inte han kan kräva.


    Var glad att han bara är lite sur för att du skiter i hans djur..
    Skiter du alltid i hans djur så förstår jag inte varför han inte är pissed of vid det här laget, men du ger honom något inte katterna kan..sex..Så bara därför så låter han dig hållas. Trots att du inte ens gillar djur..

    OM du var lite förutseende så skulle du ju faktiskt kunna byta kattsand själv så slipper du att katterna skiter utanför sin skitiga låda och därmed så slipper han trampa i skit och ni slipper bråka!

    Eller är du för fiiiin för att byta katternas kattsand eller torka skit? 

    Han har nog fattat att du tror dig vara förmer än alla andra vid det här laget och det gör väl honom sur. Inte så konstigt..Jag skulle också bli sur på någon som trodde att dom var för fina för att torka skit.
  • Anonym (Ui)

    Han får städa efter sina egna katter! Särskilt som han är så förbannat slö med att göra rent lådan. Synd om katterna!

  • Anonym (Gammal man)

    Här vill jag säga att ni får tänka ett varv till.

    Förstår jag frågan rätt att ni inte var överens om hur händelsen skulle hanteras och vem som skulle göra det?

    Svaret på din fråga är att ni som ett par behöver hitta era roller. Vem som gör vad exakt är inte det viktiga. Utan den som ger uppskattning till den som tog uppgiften.

    Säg så här.

    Tack för att du tog en kula för mig! Jag älskar dig mer än någonsin. Jag kommer ta en kula för dig! Du är mitt allt. Älskar dig för alltid.

    Sen fixar du något underbart för din kille. Hänger du med. Visa uppskattning. Bjud igen. Ha ett gott liv ihop. Slösa inte bort den korta tid ni har på jorden över en katt.

    Funkar inte detta så byt parter.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (Gammal man) skrev 2024-03-25 20:39:35 följande:

    Här vill jag säga att ni får tänka ett varv till.

    Förstår jag frågan rätt att ni inte var överens om hur händelsen skulle hanteras och vem som skulle göra det?

    Svaret på din fråga är att ni som ett par behöver hitta era roller. Vem som gör vad exakt är inte det viktiga. Utan den som ger uppskattning till den som tog uppgiften.

    Säg så här.

    Tack för att du tog en kula för mig! Jag älskar dig mer än någonsin. Jag kommer ta en kula för dig! Du är mitt allt. Älskar dig för alltid.

    Sen fixar du något underbart för din kille. Hänger du med. Visa uppskattning. Bjud igen. Ha ett gott liv ihop. Slösa inte bort den korta tid ni har på jorden över en katt.

    Funkar inte detta så byt parter.


    En kula för mig för att han städade upp det han själv förorsakat?
  • Anonym (Hon)

    Och jag älskar djur och pysslar massor med katterna, men nej, jag tänker inte byta i lådorna och skulle aldrig i livet kräva det av honom om det var ombytta roller. Jag gör så otroligt mycket här redan som det är. Lådorna är hans ansvar. Har inget med att vara "för fin" att göra.

  • Anonym (Elena)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 21:04:33 följande:

    Och jag älskar djur och pysslar massor med katterna, men nej, jag tänker inte byta i lådorna och skulle aldrig i livet kräva det av honom om det var ombytta roller. Jag gör så otroligt mycket här redan som det är. Lådorna är hans ansvar. Har inget med att vara "för fin" att göra.


    Om det inte har med att du är för fin att göra OCH att du dessutom säger dig älska djur? 

    Varför skulle du inte tex kunna byta kattsanden i lådorna för då?

    Stolthet?
    Ren dumhet?
    Svartsjuk på att han egentligen älskar katterna mer än dig?
    Eller VAD är det som gör att du inte kan hjälpa till med just det din kille vill att du ska hjälpa till med och som gör att ni bråkar.
    Vill du ha bråk kanske? 

    Sorry jag förstår inte hur man kan säga att man älskar djur och samtidigt skita i att byta i deras lådor och skylla på att "det är ju hans jobb" 

    Så länge du bor där så är det väl ditt jobb lika mycket..Trivs du inte med hur han vill ha det i sitt eget och sina katters hem så behöver du ju inte stanna hos dom...
    Det finns ju killar som är som dig, som inte gillar djur..som skulle passa dig mycket bättre..
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Elena) skrev 2024-03-25 21:28:58 följande:
    Om det inte har med att du är för fin att göra OCH att du dessutom säger dig älska djur? 

    Varför skulle du inte tex kunna byta kattsanden i lådorna för då?

    Stolthet?
    Ren dumhet?
    Svartsjuk på att han egentligen älskar katterna mer än dig?
    Eller VAD är det som gör att du inte kan hjälpa till med just det din kille vill att du ska hjälpa till med och som gör att ni bråkar.
    Vill du ha bråk kanske? 

    Sorry jag förstår inte hur man kan säga att man älskar djur och samtidigt skita i att byta i deras lådor och skylla på att "det är ju hans jobb" 

    Så länge du bor där så är det väl ditt jobb lika mycket..Trivs du inte med hur han vill ha det i sitt eget och sina katters hem så behöver du ju inte stanna hos dom...
    Det finns ju killar som är som dig, som inte gillar djur..som skulle passa dig mycket bättre..
    Han säger inte att jag ska rensa lådan, han ville att jag skulle torka bajset han lyckats smeta ut på golvet.

    Jag vill inte byta i lådorna för att det får mig att kväljas. Jag har inte skaffat katterna, så det är hans ansvar.
  • Anonym (Elena)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 21:33:32 följande:
    Han säger inte att jag ska rensa lådan, han ville att jag skulle torka bajset han lyckats smeta ut på golvet.

    Jag vill inte byta i lådorna för att det får mig att kväljas. Jag har inte skaffat katterna, så det är hans ansvar.
    Ok..Ja det är ju tur att ni inte har skaffat barn än iaf.

    Där lär du också få kväljningskänslor..om du t.o.m får det av att bara byta kattsand..😂 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Elena) skrev 2024-03-25 21:45:37 följande:
    Ok..Ja det är ju tur att ni inte har skaffat barn än iaf.

    Där lär du också få kväljningskänslor..om du t.o.m får det av att bara byta kattsand..😂 
    Jag har tre barn, alla i skolålder nu. Det är något helt annat att byta på/torka sina egna barn.
Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur