• Anonym (Hon)

    Städa bort äcklet? Pojkvän sur

    Bott hos pojkvännen några månader (tillfälligt i väntan på lgh).
    Katten bajsade på golvet, vilket han inte märkte innan han trampat i det (med skor på) och gått från hallen där det låg till köket.. var riktigt vidrigt, får kväljningar bara av att skriva det. 


    Jag vägrade vara i närheten tills det var uppstädat och han som är lika äckelmagad som jag var nära att spy under tiden han städade. Gång på gång ropade han på mig att jag skulle komma och hjälpa till, men jag klarade det verkligen inte.

    Nu är han skitsur över det och tycker att man hjälps åt... han tycker katterna är mina också så länge jag bor där och att jag då borde hjälp till med dem. Jag ger dem mat, men mer än så tycker jag inte han kan kräva.

  • Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur
  • Dexter dot com
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 21:04:33 följande:

    Och jag älskar djur och pysslar massor med katterna, men nej, jag tänker inte byta i lådorna och skulle aldrig i livet kräva det av honom om det var ombytta roller. Jag gör så otroligt mycket här redan som det är. Lådorna är hans ansvar. Har inget med att vara "för fin" att göra.


    Hur kan du stå ut med att se att han missköter dom när du påstår att du älskar djur? Personligen hade jag ställt ett ultimatum om att han sköter katterna eller så lämnar jag och gör en anmälan till LS.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 21:53:52 följande:
    Jag har tre barn, alla i skolålder nu. Det är något helt annat att byta på/torka sina egna barn.
    Låter han dig och barnen bo där? Trodde av någon anledning att ni var betydligt yngre.

    Inget roligt med kattbajs. Har själv katter och min högsta önskan vore att strypa kattjävlarna. Tyvärr så är en av mina döttrar förtjust i dem. Så de får leva.

    Har tömt kattlådor, torkat spyor och när de blivit instängda någonstans, kattbajs.

    Men bita i hopp? Är det något grisigt och jävligt kan man ju dela på eländet om man bor tillsammans?
  • Anonym (Hon)

    Missköter är att ta i. Katterna verkar mår bra och det enda är att han borde rensa lådan oftare. Det verkar inte bekymra katterna att gå någon annanstans (oftast går de i badkaret de gånger de vägrar lådan), utan det är vi som drabbas av det. 


    Nej barnen bor inte här, jag och pappan bor i huset varannan vecka med dem.

  • Dexter dot com
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-26 06:17:51 följande:

    Missköter är att ta i. Katterna verkar mår bra och det enda är att han borde rensa lådan oftare. Det verkar inte bekymra katterna att gå någon annanstans (oftast går de i badkaret de gånger de vägrar lådan), utan det är vi som drabbas av det. 


    Nej barnen bor inte här, jag och pappan bor i huset varannan vecka med dem.


    Märker att vi har väldigt olika syn på vad som är god skötsel av katter....inte inte klara av det mest enkla som att ha rena lådor åt sina katter är fasiken katastrof!! Att välja att strunta i att göra rent kattlådan som tar 30 sekunder och hellre låta katterna skita på golv och i badkaret är ju rent ut sjukt.
  • Anonym (Hon)
    Dexter dot com skrev 2024-03-26 06:59:10 följande:
    Märker att vi har väldigt olika syn på vad som är god skötsel av katter....inte inte klara av det mest enkla som att ha rena lådor åt sina katter är fasiken katastrof!! Att välja att strunta i att göra rent kattlådan som tar 30 sekunder och hellre låta katterna skita på golv och i badkaret är ju rent ut sjukt.
    Det finns några steg mellan god skötsel och misskötsel i min bok. Han borde definitivt skärpa sig, men du lägger i på tok för mycket i det. Katterna är glada och keliga, enda problemet är att han borde rensa lådan oftare. Han struntar inte i det med flit, han glömmer.
  • Anonym (Gammal man)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-25 21:02:01 följande:
    En kula för mig för att han städade upp det han själv förorsakat?
    Hur har någon alls förorsakat det som hänt? Alla som haft djur vet att sånt här kan hända. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Gammal man) skrev 2024-03-26 09:14:28 följande:
    Hur har någon alls förorsakat det som hänt? Alla som haft djur vet att sånt här kan hända. 
    Hade han skött lådan bättre hade det inte funnits något för honom att trampa i.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Jag har katt. När jag och min pojkvän träffades var han superallergisk så han var aldrig hemma hos mig. Han tog massor av allergimedicin för att ens kunna träffa mig. Nu efter ett par år är allergin borta och vi bor antingen hos honom eller hos mig. Han har sagt att han gärna ger mat/byter vatten, gosar och leker med katten men lådan är enbart mitt ansvar.
    Detta har han släppt nu och SJÄLVKLART gör han ren lådan om jag inte är hemma.
    Har lite svårt att förstå hur det kan vara så äckligt för dig att göra rent en kattlåda eller åtminstone påminna honom. Så till den milda grad att NI BÅDA hellre missköter de stackars katterna så de tvingas bajsa på golvet. Någon borde anmäla honom till länsstyrelsen så han FATTAR!!!

    Du är extremt supertramsig! Göra rent lådan tar ca 30 sek och kan göras lite då och då vid behov under dagen.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-26 09:34:03 följande:

    Jag har katt. När jag och min pojkvän träffades var han superallergisk så han var aldrig hemma hos mig. Han tog massor av allergimedicin för att ens kunna träffa mig. Nu efter ett par år är allergin borta och vi bor antingen hos honom eller hos mig. Han har sagt att han gärna ger mat/byter vatten, gosar och leker med katten men lådan är enbart mitt ansvar.
    Detta har han släppt nu och SJÄLVKLART gör han ren lådan om jag inte är hemma.
    Har lite svårt att förstå hur det kan vara så äckligt för dig att göra rent en kattlåda eller åtminstone påminna honom. Så till den milda grad att NI BÅDA hellre missköter de stackars katterna så de tvingas bajsa på golvet. Någon borde anmäla honom till länsstyrelsen så han FATTAR!!!

    Du är extremt supertramsig! Göra rent lådan tar ca 30 sek och kan göras lite då och då vid behov under dagen.


    Jag missköter dem verkligen inte och jag påminner ofta, men det är inte alltid det görs ändå.
    Med bra sand vet jag att det inte behöver lukta knappt alls, men med den där billiga han köper stinker det och det är hemskt när man tar av locket. Jag har köpt bra sand några gånger, så även han vet skillnaden, men han blir snål varje gång det ska köpas ny.

    Jag har aldrig varit ensam med katterna, så den situationen har inte uppstått. De är inte mitt ansvar, jag gör fullt tillräckligt. Lådan får han åtminstone ta hand om.
Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur