• USA111

    Boendestöd är jobbig

    Säger jag ska söka andra lägenheter. Men hallå man får ingen efter 4 år i kön. Sa med jag ville bo med nån dvs ha en partner då säger hon jag ska vara realistisk. jävla idiot. En annan på mitt jobb som är inom lsss har kille och de bor ihop och ska gifta sig. Hon är fulare än mig. man säger inte så

  • Svar på tråden Boendestöd är jobbig
  • Agda90
    USA111 skrev 2024-03-27 15:38:41 följande:
    man får ej efter 4 år i kön!!!!
    Hur många lägenheter har du sökt? Hur många gånger har du ringt till hyresvärden där du står i kö och kollat läget? 
    Har du varit i kontakt med din kommun och bett om en lista över hyresvärdar som du kan kontakta?
  • USA111
    Agda90 skrev 2024-03-27 15:47:12 följande:
    Hur många lägenheter har du sökt? Hur många gånger har du ringt till hyresvärden där du står i kö och kollat läget? 
    Har du varit i kontakt med din kommun och bett om en lista över hyresvärdar som du kan kontakta?
    Har bara en hyresvärd i kommun. inte sökt några för jag vill ej ha nån vi ska köpa en men nu vill jag ej bo själv men ska nog flytta ihop med nån. det lät så ha ha ha
  • USA111
    USA111 skrev 2024-03-27 15:57:47 följande:
    Har bara en hyresvärd i kommun. inte sökt några för jag vill ej ha nån vi ska köpa en men nu vill jag ej bo själv men ska nog flytta ihop med nån. det lät så ha ha ha
    en dag kommer du vilja flytta sa hon på saken som satte mig i kön så antar en kommer flytta hit då som gör jag vill flytta
  • Anonym (Ingen skönhet)
    USA111 skrev 2024-03-27 15:37:10 följande:
    Jag kallar henne inte för ful men en annan tjej på mitt jobb är fulare än mig och hon har kille
    Vad har utseende med saken att göra?
    Hennes kille lär ju finns henne vacker.
    Sen om insidan är vacker så skiner den många gånger ut och är ens insida ful så syns även det på ytan.

    Om du ej får bo kvar i träningslägenheten så måste du ju söka nytt och inte bara säga att du inte tänker flytta.

    Sen kan man ju inte flytta ihop med en partner hur som helst, man bör ju känna varann rejält innan.
  • Agda90
    USA111 skrev 2024-03-27 15:57:47 följande:
    Har bara en hyresvärd i kommun. inte sökt några för jag vill ej ha nån vi ska köpa en men nu vill jag ej bo själv men ska nog flytta ihop med nån. det lät så ha ha ha
    EN hyresvärd? Hur liten kommun bor du i?
  • Anonym (Why?)
    USA111 skrev 2024-03-27 15:38:41 följande:
    man får ej efter 4 år i kön!!!!
    Det är inte hugget i sten. Jag fick min första lägenhet, i Stockholm, efter 8 månader i kön. Lägenhet nr 2 efter 2,5 år, lägenhet nr 3 ingen kötid alls. Inte i problemområden utan bra. 
  • USA111
    Anonym (Why?) skrev 2024-03-27 18:33:05 följande:
    Det är inte hugget i sten. Jag fick min första lägenhet, i Stockholm, efter 8 månader i kön. Lägenhet nr 2 efter 2,5 år, lägenhet nr 3 ingen kötid alls. Inte i problemområden utan bra. 
    och vad var den du fick 32 kvadrat?
  • USA111
    Anonym (Why?) skrev 2024-03-27 18:33:05 följande:
    Det är inte hugget i sten. Jag fick min första lägenhet, i Stockholm, efter 8 månader i kön. Lägenhet nr 2 efter 2,5 år, lägenhet nr 3 ingen kötid alls. Inte i problemområden utan bra. 
    det var väl andra hand kö du stod i då kön  sthlm är 30 år
  • Anonym (H.G.)
    USA111 skrev 2024-03-26 21:13:47 följande:
    Boendestöd är jobbig

    Säger jag ska söka andra lägenheter. Men hallå man får ingen efter 4 år i kön. Sa med jag ville bo med nån dvs ha en partner då säger hon jag ska vara realistisk. jävla idiot. En annan på mitt jobb som är inom lsss har kille och de bor ihop och ska gifta sig. Hon är fulare än mig. man säger inte så


    Att hitta någon att bli kär i och som blir kär i dig kan ta tid. Och så flyttar man ju inte ihop på en gång även om man hittar någon. Din boendestödjare försöker nog hjälpa dig att förstå det. Att någon annan är sambo har inget med dig och din situation att göra. Och inte heller om du tycker att hon är fulare än dig. Utseende har inte så mycket att göra med kärlek alls. Om man träffar någon som man trivs med och kanske har samma intressen så väger det mycket tyngre än hur man ser ut. Det är mycket bättre att du fokuserar på ditt eget liv och boende i första hand så kanske du hittar kärleken till slut ändå. Men det måste få den tid det tar. 
  • Anonym (X)
    USA111 skrev 2024-03-26 21:37:49 följande:
    Ska en kille vara n vän nej dt ska vara en softikerad person!!!!
    Opposites attract? 
Svar på tråden Boendestöd är jobbig